گرشاسبی: هیچ مشکلی برای جذب منشا وجود دارد

حمیدرضا گرشاسبی در حاشیه تمرین امروز (شنبه) تیم فوتبال پرسپولیس، اظهار داشت: خدا را شکر تیم به چیزی که برنامه‌ریزی شده بود و به کمک کسانی که پرسپولیس را دوست دارند، رسید. سال قبل هم باید قهرمان می‌شدیم، اما نشد. الان هم کار به شکلی است که این باشگاه، به باشگاه تبدیل شود. علاوه بر پرداخت بدهی‌ها و رفع مشکلاتی که از قبل بود، طوری برنامه‌ریزی می‌شود که اگر از بخش اسپانسر درآمدزایی کنیم، علاوه بر فوتبال، در سایر رشته‌‌ها هم تیمداری کنیم. هم‌اکنون در ورزشگاه‌های درفشی‌فر و کاظمی فعالیت‌های خوبی انجام می‌شود. حتی در ورزشگاه کاظمی آکادمی و زیرساخت‌های خوبی ایجاد شده است.

وی با اشاره به مشکلات باشگاه پرسپولیس خاطر نشان کرد: در فوتبال روز دنیا از حق پخش، تبلیغات قبل، حین و پایان بازی و همچنین تبلیغات محیطی، به شکل عالی استفاده می‌کنند. حتی یک هواداری که دستش به دهنش می‌رسد بلیت یک جایگاه را که حدود ۱۵ تا ۲۰ تومان است، با مبلغ به مراتب بالاتری پیش‌خرید می‌کند تا به باشگاهش خیر برسد، اما ما در ایران از مواردی که حق واقعی و طبیعی خودمان است، محروم شده‌ایم. امیدوارم این هماهنگی بین همه کسانی که از فوتبال درآمد دارند، به وجود بیاید تا سهم باشگاه‌ها نیز پرداخت شود و ما هم دیگر اعتراضی نداشته باشیم. البته در حال حاضر خوشبختانه وزارت ورزش، شخص آقای وزیر و آقای داورزنی به این مسئله ورود کرده‌اند تا قبل از آغاز فصل آینده این هماهنگی به وجود بیاید.
گرشاسبی در واکنش به این مسئله که ممکن است پس از تغییرات متحمل در وزارت ورزش و جوانان به دنبال برگزاری انتخابات ریاست جمهوری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس نیز دچار تغییراتی شوند، گفت: استقلال و پرسپولیس متعلق به وزارت ورزش و جوانان هستند و قطعاً شخصی که وزیر ورزش و جوانان می‌شود و سکان این وزارتخانه را در اختیار می‌گیرد، حساسیت مردم نسبت به این دو باشگاه را به خوبی می‌داند. اگر قرار باشد تغییراتی در باشگاه پرسپولیس و استقلال شکل بگیرد مطمئناً به خاطر رشد بیشتر این دو باشگاه است و نه چیزی دیگر.
عضو هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس در مورد اینکه گفته می‌شود در باشگاه پرسپولیس برخی از دو تابعیتی‌ها در برخی پست‌ها صاحب مقام هستند، گفت: هیچ ابلاغیه و نامه‌ای به باشگاه ما نیامده است که نشان بدهد در باشگاه پرسپولیس یک فرد دو ملیتی حضور دارد. باید از ارگان‌های بالاتر این مسئله به باشگاه گوشزد شود. حتی زمانی که در وزارت ورزش بودم فهرست افراد دوتابعیتی را تدوین و به ارگان‌های ذیربط اعلام کردیم. تاکنون هیچ فردی از باشگاه پرسپولیس دوتابعیتی نبوده است. آقای زادمهر شش هفت ماه پیش استعفا داده بود، اما این موضوع رسانه‌ای نشد. زمانی که در بحث اعتصاب همین شماها (خبرنگاران) به عنوان عضو هیئت مدیره به سراغ او رفتید زادمهر اعلام کرد که به خاطر مشغله‌کاری استعفا داده است. این موضوع طوری در رسانه‌ها مطرح شد که انگار او تازه استعفا داده است، اما این اتفاق خیلی وقت پیش رخ داده بود.
وی در واکنش به حضور بازنشسته‌ها در باشگاه پرسپولیس تصریح کرد: طبق تصمیمی که چند سال پیش گرفته شد بازنشسته‌ها نمی‌توانند در جایی کار بکنند، مگر برخی‌ها که یا جزو نخبگان باشند و یا از خانواده شهدا و ایثارگران. مجلس شورای اسلامی چند وقت پیش این موضوع را به صورت قانون به همه نهادها ابلاغ کرد، اما در باشگاه پرسپولیس تا این لحظه چیزی به ما ابلاغ نشده است.
گرشاسبی با اشاره به اینکه در باشگاه پرسپولیس فقط دو نفر به عنوان عضو هیئت مدیره حضور دارند، خاطر نشان کرد: هیئت مدیره پرسپولیس به قدری هماهنگ و یکدست است که هیچ مشکلی تاکنون پیش نیامده. حالا تعداد اعضای هیئت مدیره می‌خواهد زوج باشد یا فرد. وزارت ورزش و جوانان و شخص وزیر قصد دارند به زودی هیئت مدیره پرسپولیس را کامل کند و اعضای آن را به پنج نفر برسانند. اگر هم تصمیم بر این باشد که کل اعضا تغییر کنند باز هم این تصمیم باید از سوی وزیر گرفته شود.
عضو هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس درباره ابلاغیه فدراسیون فوتبال مبنی بر ثبت نکردن قرارداد بازیکنان خارجی باشگاه‌های بدهکار گفت: جا دارد از فدراسیون فوتبال نهایت تشکر و قدردانی را داشته باشم. آنها در سختی‌ها به باشگاه پرسپولیس کمک کردند، به خصوص در بحثی‌ که بین سرمربی تیم ملی و باشگاه به وجود آمد هماهنگی و تلاش زیادی انجام دادند و همه مشکلات را حل کردند. فدراسیون فوتبال از طرفی حق دارد که نگران بدهی باشگاه‌ها به بازیکنان خارجی باشد. اگر یک مدیر، یک بازیکن بیاورد، از آن بازیکن بازی بکشد، سپس آن را رها کند و بدهی آن بازیکن روی دوش مدیر بعدی بیفتد سنگ روی سنگ بند نمی‌شود. اگر چنین اتفاقاتی مدام تکرار شود فدراسیون فوتبال آسیب می‌بیند و AFC آن را تنبیه خواهد کرد. در مورد پرونده‌های باشگاه پرسپولیس نیز باید بگویم که تاکنون محکومیتی برای ما صادر نشده است، البته ما خیلی از آنها را حل کردیم. طی روزهای آینده هم جلسه‌ای با رئیس فدراسیون فوتبال خواهیم داشت تا این مشکلات را حل کنیم.
وی در پاسخ به این سؤال که آیا پرسپولیس با ابلاغیه فدراسیون فوتبال می‌تواند منشا را به خدمت بگیرد یا نه، گفت: این مصوبه تنها مربوط به باشگاه پرسپولیس نیست و ابلاغیه‌ای است که به باشگاه‌های بدهکار داده شده است. برای جذب منشا هیچ مشکلی وجود ندارد و این موضوع هم خیلی راحت حل می‌شود.
گرشاسبی راجع به بدهی‌های باشگاه پرسپولیس به بازیکنان و مربیان خارجی سابقش، گفت: یک درخواست و شکایتی از باشگاه پرسپولیس وجود داشت که ما جواب آن را دادیم، چند وقت پیش دوباره یک درخواستی به باشگاه پرسپولیس آمد و نماینده باشگاه نیز در مقر فیفا حاضر شد و دفاعیات خود را ارائه کرد. پس از آن دیگر جوابی به ما ندادند.
عضو هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه «اگر رأی علیه باشگاه پرسپولیس صادر شود آن را حل خواهید کرد یا خیر؟»، گفت: باید آن را حل کنیم، یعنی چاره دیگری نداریم. اگر خدایی ناکرده رأیی علیه باشگاه صادر شود باید از هر منبع و جایی که شده تأمین اعتبار کرده و مشکلات‌مان را حل کنیم، حالا یا باید از فدراسیون فوتبال و یا از وزارت ورزش و جوانان کمک بگیریم که مشکلی برای باشگاه پیش نیاید.
وی با اشاره به کاهش هواداران تیم پرسپولیس در دیدارهای گذشته این تیم، خاطر نشان کرد: فردا یا پس‌فردا جلسه هیئت مدیره برگزار می‌شود و حتماً یکی از برنامه‌های ما این خواهد بود که شرایطی ایجاد کنیم که هواداران دوباره با ورزشگاه آشتی کنند، البته هواداران هم حق داشتند و از برخی مسائل دلخور بودند، اما با درخشش بچه‌ها در بازی‌های گذشته همه آنها آشتی کردند و امیدوارم در دیدار بعدی ما ورزشگاه پر شود.
گرشاسبی در مورد بدهی‌های مالیاتی مسئولان باشگاه پرسپولیس که باعث ممنوع‌الخروج شدن آنها شده است، گفت: این‌ها موارد مربوط به شخص است. این مشکلات با یک نامه یا بدهی پیش می‌آید و نام فرد در لیست بدهکاران قرار می‌گیرد، اما بعید می‌دانم مشکلی پیش بیاید، چون چنین مسائلی خیلی زود برطرف می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا