۱۰ راهکار برای طرفداران تغییر

عبدالمطهر محمد خانی در یادداشتی از کسانی که فکر می‌کنند وضع موجود به نفع مردم و کشور نیست و باید تغییر کند درخواست کرد به ۱۰ نکته کلیدی توجه کنند.

متن یادداشت عبدالمطهر محمد خانی با عنوان ” ۱۰ پیشنهاد برای طرفداران تغییر به نفع مردم” به شرح ذیل می باشد:

در همین ابتدای مطلب بگویم که اگر تا مغز استخوان و اعماق قلب به لزوم تغییر در وضع موجود کشور و اهمیت توقف روند فعلی اداره دولت اعتقاد ندارید، این نوشته را نخوانید. اگر هم با این پیشنهادها موافقید آن را در شبکه‌ها و گروه‌ها منتشر کنید:

۱٫ مناظره‌های انتخاباتی با همه موفقیت‌ها و ناکامی‌ها برای سه کاندیدای جبهه تغییر یعنی آقایان رئیسی، قالیباف و میرسلیم به پایان رسید. نقد و بررسی مناظره و تاسف برای کمبودها و نواقص اکنون کمکی به هدف ما نمی‌کند. باید در تبلیغ کاندیدای خود و کاهش آرای آقای روحانی به عنوان نماد وضع موجود بکوشیم.

۲٫ فعالیت خود را به تلگرام، اینستاگرام و توییتر محدود نکنید. همه شبکه‌های اجتماعی خوب هستند ولی تبلیغ چهره به چهره هنوز بهترین و کارآمدتری روش‌هاست. به میان دوستان، بستگان، آشنایان و هم‌محلی‌ها بروید. خیابان‌ها و میدان‌های پرتردد شهر، ایستگاه‌های اتوبوس و مترو و هرجایی که حداقل دو گوش شنوا برای حرف‌هایتان پیدا می‌کنید. خلاصه در خانه نمانید.

۳٫ هدف اصلی همه ما در درجه اول تلاش برای کاهش آرای رئیس‌جمهور مستقر و در نهایت شکست روحانی در انتخابات است. درگیر بحث‌های فرسایشی داخلی که کاندیدای ما انقلابی‌تر یا نامزد ما کارآمدتر است؛ نشوید. برای پیروزی کاندیدای مطلوب شما هم ابتدا باید آرای روحانی را کاهش داد.

۴٫ یک رای هم، یک رای است. فراموش نکنید که روحانی در سال ۹۲ با اختلاف حدود ۲۷۰ هزار رای توانست در همان مرحله اول پیروز شود. بنابراین روی تک تک رای‌دهندگان حساب کنید. حدود ۷ روز یا ۱۶۰ ساعت یا ۱۰ هزار دقیقه برای این کار وقت دارید.

۵٫ بهترین گزینه برای شروع، رای دهندگانی هستند که با دلایل غیرسیاسی و صرفا بر اساس فضای عمومی هنوز قصد دارند به روحانی رای بدهند. مثلا با این تصور غلط که رئیس جمهور در ایران همیشه هشت ساله است و یا در هر صورت روحانی رای خواهد آورد. با تغییر نظر این طیف که معمولا به سادگی و با بر شمردن مشکلات کشور و اثبات ناتوانی محرز روحانی در حل آنها، اتفاق می‌افتد؛ دو امتیاز گرفته‌اید. هم از رای روحانی کاسته‌اید و هم به جبهه تغییر افزوده‌اید.

۶٫ جامعه هدف بعدی افرادی هستند که هنوز تصمیم نگرفته‌اند. مرددین بهترین گزینه برای اقناع و جلب رای هستند. از لزوم تغییر در وضعیت کشور و تحمل ناپذیر بودن شرایط موجود بگویید و توانایی‌های نامزد مطلوب خود را اثبات کنید. طبق نظرسنجی‌ها اگر فقط نیمی از مرددین در نهایت به روحانی رای ندهند، گام اول شکست روحانی یعنی دور دومی شدن او رقم خواهد خورد.

۷٫ هنوز معلوم نیست که وحدت کاندیداهای جبهه تغییر و رسیدن به یک کاندیدای واحد امکان‌پذیر و لزوماً مفید باشد. بنابراین وقت خود را برای تحلیل‌های بی‌حاصل سیاسی و شبیه‌سازی انتخابات ۹۶ به ۹۲ یا ۸۴ تلف نکنید. اگر درست عمل کنیم انتخابات به احتمال زیاد دو مرحله‌ای خواهد شد و وحدت به اجبار در دوردوم شکل خواهد گرفت! پس عجله نکنید.

۸٫ جلوی هر حرف و مطلب تفرقه‌انگیز و اختلاف‌افکن در جبهه تغییر و تضعیف کاندیداهای جبهه خودی را بگیریم. اختلاف در جبهه ما، مطلوب روحانی و همه طرفداران وضع موجود است.

۹٫ برای این هدف بزرگ نیت خوب و بزرگ داشته باشیم. اصلاح جامعه، بهبود وضعیت مردم و محرومان و جلوگیری از فساد و اشرافیت افسارگسیخته دولتی می‌تواند از جمله همین نیت‌های خوب باشد. خدا به نیت‌های خوب برکت می‌دهد. اگر خدا را یاری کنیم او هم ما را یاری خواهد کرد.

۱۰٫ از دعا و توسل به اهل‌بیت(ع) و نذر خیر غافل نشویم که دل‌ها دست خداوند رحمان و رحیم است./ر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا