حجت‌الاسلام رئیسی در اجتماع پرشور مازندرانی‌ها:

زیبنده نیست که فقرای ما در فقر مطلق باشند/ دولتمردان انتقادات به‌حق مردم را نشنیدند/ گلابی برجام چه شد؟/ فقط دولت انقلابی می‌تواند چک برجام را نقد کند

بصیر، حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، میهمان مردم مازندران در مصلی ساری بود که با استقبال گسترده و پرشور مردم این استان همراه بود.

سیدابراهیم رئیسی در جمع مردم مازندران ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و نیمه شعبان گفت: آنچه تمام نظام ما، قدرت ملی ما و امنیت جامعه را رقم می‌زند، حضور شما مردم در صحنه است. حضور عاقلانه، با بصیرت و زمان‌شناسانه شما.

آنچه مولفه مهم امنیت ملی ما در کشور است، مردم‌اند. جوانان غیور و برومندند. آنچه دشمن را در برابر تعرض، نادم و پشیمان می‌کند، حضور مردم در صحنه است.

آنچه سایه جنگ را از کشور دور کرده است، حضور شما مردم در صحنه است.

وی با بیان اینکه آنچه در نظام اسلامی ما که مقدمه ظهور امام زمان(عج) است و آنچه امام راحل و شهدای ما به ما آموختند، آن‌ است که نسبت به ارزش‌های والای انقلاب ثابت قدم باشیم، افزود: آنچه جانبازان ما بر روی تخت‌هاشان ناله می‌کنند، آن‌ است که باید نسبت به ارزش‌های والای انقلاب پای‌بند باشیم.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران اظهار کرد: امروز به برکت خون شهدا و حضور مردم، در جایگاهی هستیم که در منطقه تاثیرگذاریم و هیچ تصمیمی بدون اراده و توجه ایران اسلامی شکل نمی‌گیرد و این برای همگان روشن است.

رئیسی اضافه کرد: اما نکته مهم این است که از خواسته‌های مهم مردم عدالت اجتماعی و عدالت اقتصادی و در جای جای نظام اسلامی، تابلویی از عدالت است. در عرصه کار، زندگی و معیشت مردمی که با تمام مشکلات صبوری کردند، زیبنده نیست که فقرای ما در فقر مطلق باشند. زیبنده نظام اجتماعی و اسلامی ما نیست که جوینده کار و تلاش نتواند فضایی برای اشتغال بیابد. زیبنده جوان تحصیلکرده ما که آماده خلاقیت و نوآوری است نیست که فضای اشتغال نیابد. زیبنده جامعه ما نیست که تیتر روزنامه ما هر روز یک فساد، یک تبعیض، یک دزدی و یک اختلاس باشد.

وی در ادامه با بیان اینکه ۳۸ سال از نظام ما می‌گذرد و زیبنده نیست در درون کشور شاهد مشکلات باشیم، خاطرنشان کرد: مردم حاضرند کم‌خوردن و کم‌پوشیدن را تحمل کنند، اما تبعیض را هرگز. حاضرند نداشتن و نگرفتن تسهیلات را تحمل کنند، اما فساد و بی‌عدالتی را هرگز. سخن ما سخن آنانی است که در این کشور، روزنامه‌ای برای انعکاس حرف‌هاشان ندارند. سخن فقرا، کارگران، مستضعفان، زنان بی‌سرپرست و معلولان باید شنیده شود.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه نگویید این مردم را چه کسی جمع کرده است که خود می‌گویند “ما با پای دل آمده‌ایم”، تاکید کرد: دولتمردان صدای به‌حق مردم را نشنیده‌اند، اما دیری نپایید که سخن و فریاد آن‌ها شنیده شد و بی‌شک زمانی شنیده می‌شود که برای شما دیر است.

رئیسی تصریح کرد: چرا باید کارگاه‌ها و کارخانجات، یکی یکی تعطیل شود؟ چرا ۵۰ درصد از کارخانجات کشور تعطیل است؟ چرا یک‌میلیون تحصیلکرده ما جویای کار و بیکارند؟ چرا بیش از ۶٫۶ میلیون از جمعیت کشور بیکارند؟ چرا کشاورزی ما وقتی می‌تواند قطب منطقه و مازندران قطب کشور باشد، به آن توجه نمی‌شود؟ چرا از زنان و دختران ما که خداوند به آنها کرامت داده است، برخی به‌عنوان تزئیین استفاده می‌کنند؟ وظیفه آنها حفظ عدالت است.

وی ضمن انتقاد از تبدیل ۲۵۰ هزار کارگاه تولیدی به توزیعی، اذعان کرد: پاسخ دولت، کمبود نقدینگی است و حال آن‌که نقدینگی این دولت ۳ برابر شده است. چرا وقتی میزان نقدینگی دولت ۷۰۰ هزار میلیارد تومان است، وزیر صنعت باید بگوید اگر به من ۱۰۰ هزار میلیارد تومان یعنی یک هفتم نقدینگی کشور را بدهند، نمی‌گذارم صنعت تعطیل شود. چرا باید چند صد هزار میلیارد به چند بد حساب بدهند و آن‌ها در بانک‌ها سود بگیرند و آن وقت شاهد چنین مشکلاتی در کشور باشیم؟ اگر دو نفر از این‌هایی که وام گرفته‌اند، پول را به بانک‌ها برگردانند ما به ۵۰۰ هزار نفر جوان ثبت‌نام شده برای اخذ تسهیلات، وام می‌دهیم.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران به حل مشکلات بیکاری در کشور اشاره و گفت: برای حل بیکاری، باید یک میلیون شغل ایجاد کنیم و ما به لطف خدا و برکت خون شهدا می‌توانیم. می‌گویند از کجا؟ کشور ما ظرفیت دارد. ما ۳ هزار کیلومتر با دریا ارتباط داریم. چرا این ظرفیت خالی بماند؟ ۵۰ درصد تولید ناخالص دنیا از دریا است، در حالی که این میزان در ایران ۲ درصد است.

رئیسی با بیان اینکه باید مشکلات روستاها حل شود، افزود: ما جهاد سازندگی را در کشور فعال می‌کنیم، هم‌چون جهاد سازندگی اول انقلاب. کشاورز باید کشاورزی برایش مقرون به صرفه باشد، باید خرید محصولاتش تضمین شده باشد. دلالی و حق‌العمل کاری هم حساب دارد.

وی با اشاره به ظرفیت بالای کشور در تولید محتوا و تولید نرم‌افزار، متذکر شد: شما برای اقتصاد فضای مجازی چه کردید؟ باید ۱۰۰ هزار شغل فضای مجازی به ۴۰۰ هزار شغل تبدیل شود.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با انتقاد از وضعیت بازار و سهم کالاهای چینی در بازار کشور، تاکید کرد: چرا باید بازار ما، بازار اقتصاد چینی باشد؟ در ۸ دولت احمدی‌نژاد، هر سال ۵ میلیارد دلار و در ۴ سال گذشته، ۱۰ میلیارد دلار در هر سال، کالای چینی به کشور وارد شد.

رئیسی اظهار کرد: شما اقتصاد می‌دانید، مگر ثمر و میوه برجام نباید افزایش سرمایه‌گذاری خارجی باشد؟ میزان سرمایه‌گذاری خارجی شما در سال ۹۵ چقدر است؟ از ۴ میلیارد دلار به دو میلیارد دلار و هم‌اکنون به ۵۰۰ میلیون دلار رسیده است. گلابی برجام چه شد؟

وی با بیان اینکه ما معتقدیم این دولت نمی‌تواند چک برجام را نقد کند، تصریح کرد: ما معتقدیم برجام چک نقد نشده‌ای است که دولت انقلابی و جهادی می‌تواند آن‌ را نقد کند.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری کشور با بیان اینکه آن‌چه امروز دغدغه مردم است، دغدغه شغل با کرامت است که وظیفه تامین این خواسته به‌حق با دولت است، خاطرنشان کرد: شما در این خصوص چه پاسخ می‌گویید؟ حقوق شهروندی این است که بیکار، کار داشته باشد. این است فقیر سفره داشته باشد و حقوق شهروندی آن است که جوان ما، در برابر خانواده‌اش، احساس شرمندگی نکند.

رئیسی خطاب به آیت‌الله طبرسی، علما و مردم مازندران اذعان کرد: شما می‌دانید که بهترین شغل برای من، خادمی برای آستان قدس امام رضا(ع) است. خدا می‌داند تحمل اینکه خانمی وارد حرم شود و از بیکاری چهار جوانش سخن بگوید که انتظار جابجایی یک جوانش را دارد، چه سخت است؟ تحمل سخنان زنی که بیکاری شوهرش را دلیل مشکلات خانوادگی و زمینه جدایی می‌داند، چه سخت است؟ اگر کسی از زندگی اشرافی دست بر دارد و با مردم و خود را از مردم بداند، می‌تواند رفع کند.

وی با بیان اینکه آیا کنترل میزان قاچاق کالا در کشور که از ۱۵ میلیارد دلار الی ۲۵ میلیارد دلار عنوان شده است، قابل حل نیست؟، گفت: این امر ساز و کار می‌خواهد. هر یک میلیارد دلار، ۱۰۰ هزار شغل ایجاد می‌کند و اگر در بخش قاچاق، ۱۰ میلیارد دلار کم شود، یک میلیون شغل ایجاد می‌شود. این قاچاق از کجا می‌آید؟ آن‌که ۱۰۰ کانتینر قاچاق وارد می‌کند و جلوی او گرفته نمی‌شود؟ اقتصاد ما باید پشت ویترین باشد و همه مردم ببینند. آیا امکان کنترل و مبارزه با قاچاق کالا وجود ندارد؟

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران تصریح کرد: من در چشم و جبین این دولت نمی‌بینم که با موضوع قاچاق کالا، برخورد کند. این کار، نیاز به یک دولت جهادی و انقلابی دارد.

رئیسی با بیان اینکه مشکل حال حاضر کشور، نقدینگی و یا آب و غیره نیست، بلکه مشکل ما، ضعف اجرایی کشور است، تاکید کرد: امروز اگرچه لازم است کشور برنامه داشته باشد، اما مشکل کشور، مشکل مجریان صالح و سالم است.

مشکل کشور، مشکل برنامه نیست، بلکه مشکل اجرای برنامه است.

وی با بیان اینکه امروز، دوره حرف درمانی تمام شده است و موقع اقدام و عمل است، اضافه کرد: دولت‌ها برای دوره دوم، به بیان عملکردشان در دوره اول می‌پردازند، آیا دولت در دوره اول، به وعده‌هایش عمل کرده است؟ ما دیوار بلندی بین مردم و چپاول‌گران حقوق مردم ایجاد خواهیم کرد.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری کشور با بیان اینکه چرا قدرت دفاعی کشور را در ماجرای قرارداد برجام، تحقیر می‌کنید، اذعان کرد؟ چرا دستاوردهای نظامی و دفاعی کشور را تضعیف می‌کنید؟ موشک برای جنگیدن نیست، بلکه برای نجنگیدن است. یعنی کسی نتواند به کشور، چپ نگاه کند. چرا جلوی قدرت دفاعی کشور را می‌گیرید؟ ملت ما، اجازه نخواهند داد بیگانگان برایشان تصمیم بگیرند.

رییسی در بخش پایانی سخنانش به ظرفیت مطلوب مازندران در بخش گردشگری، صنعت و کشاورزی اشاره و یادآور شد: مازندران می‌تواند قطب گردشگری در کشور شود و این امر، فقط سرمایه‌گذاری جدی می‌خواهد. مازندران می‌تواند قطب کشاورزی و صنعت شود و با تحقق این امر، ببینید آیا جوانی در مازندران، بیکار می‌ماند؟ ما نه به گذشته کار داریم و نه به امروز، ما آینده‌ای را می‌سازیم که تغییر آن به نفع مردم است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا