غربت کتاب در هفته کتابخوانی

حضور کم رنگ مسئولین فریدونکناری در مراسم تجلیل از کتابخوانان برتر

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بصیر، در حالی مراسم تجلیل از خادمان عرصه کتاب و کتابخوانی در سالن آمفی تئاتر شهید بصیر کتابخانه های عمومی فریدونکنار برگزارشد که به غیر از فرماندار، رئیس شورای هیئت های مذهبی و اعضای انجمن کتابخانه عمومی هیچ یک از مسئولین مدعو از سوی مهدی نیا رئیس کتابخانه عمومی این شهرستان در این مراسم حاضر نشدند.

در این مراسم مسئول نمایندگی ولی فقیه دانشگاه نوشیروانی بابل به تشریح و بیان اهمیت علم و جایگاه آن در قران و اسلام پرداخت و گفت: دین و مکتب ما مبتنی بر علم و دانش است.

حجت الاسلام حسینی با بیان اینکه ایران ملت و مکتبی است که با علم و دانش پیوند ذاتی دارد، اظهار داشت: آمار مطالعه در کشور ما در حد پائینی قرار دارد و باید تلاش شود تا به جایگاه اصلی خود در این زمینه برسیم.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ غنی ایرانی با فرهنگ دنیای غرب متفاوت است، تصریح کرد: صدای هل من ناصر ینصرنی رهبر، امروز در فضای جامعه طنین انداز است، امروز در دنیای غرب تعریف از انسان به خوبی صورت نمی پذیرد و این فرهنگ ضعیف و فاصله بین خانواده موجب این شکاف عظیم است.

حسینی با بیان اینکه کتاب بهترین هدیه ای است که می توانیم به همدیگر دهیم، افزود: این هدیه می تواند انسان را در مسیر درست قرار دهد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه دانشگاه نوشیروانی بابل اذعان داشت: نباید به دلیل بهانه های متفاوتی از جمله نداشتن زمان کافی خواندن کتاب را ترک کنیم بلکه باید با برنامه ریزی صحیح مطالعه خود را افزایش دهیم.

حسینی با اشاره به اینکه ندانستن و عدم مطالعه کافی علت بسیاری از عقب ماندگی های فرهنگی در جامعه است، اظهار داشت: بی سوادی دینی به مراتب از بی سوادی ابزاری غربی همانند کامپیوتر و زبان انگلیسی بدتر و شوم تر است.

این کارشناس مسائل فرهنگی با بیان اینکه مادرانمان ذائقه فرزندان را نسبت به حجاب تلخ کرده اند، تصریح کرد: دنیای غرب به دنبال ایجاد فساد در جامعه است و ابزاری چون ماهواره در اختیار آنهاست.

وی افزود: ایرانی خانواده محور است و شبکه های ماهواره ای به دنبال از بین بردن بنیان خانواده هاست، آنها از سلاح هسته ای و سانتریفوژ نمی ترسند بلکه به دنبال تضعیف سیطره و قدرت ایرانی با از بین بردن خانواده ها هستند. 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا