حسینی: باید کار لخویا را در تهران یکسره کنیم

سیدجلال حسینی در خصوص شرایط تیم فوتبال پرسپولیس، بازی با لخویا در لیگ قهرمانان آسیا، مصدومیت کامیابی‌نیا و خداحافظی سروش رفیعی از تیم فوتبال پرسپولیس و بازیکنان این تیم صحبت‌هایی کرد که در زیر می‌خوانیم.

 از روز گذشته تمرینات تیم پرسپولیس برای بازی با لخویا آغاز شد. شرایط این تیم را چطور می‌بینی؟

خدا را شکر بعد از چند روز استراحت از دیروز تمرینات‌مان را برای بازی مقابل لخویا آغاز کردیم. به هر حال روزی که ما با الوحده بازی داشتیم روز بزرگی برای فوتبال ماست. ۳ تیم ایرانی که از مرحله گروهی صعود کردند روز خوبی را برای فوتبال ایران رقم زدند. باید بگویم که ما در حال حاضر شرایط خوبی داریم اما متاسفانه مصدومیت کمال کامیابی‌نیا ذهن همه ما را درگیر کرده است. نبود او برای ما سخت و سنگین خواهد بود اما به هر حال تمرینات‌مان را برای بازی مقابل لخویا با قدرت پیش می‌بریم.

 کامیابی‌نیا امسال از ارکان اصلی پرسپولیس در لیگ و صعود در آسیا بود. فکر می‌کنی غیبت او در بازی با لخویا چقدر برای پرسپولیس گران تمام خواهد شد؟

قطعا همین طور است و به نظرم پر کردن جای خالی کمال کامیابی‌نیا سخت‌ترین کار ممکن است و نبود او تاثیرگذار خواهد بود اما قطعا بازیکنان جایگزین تمام تلاش‌شان را خواهند کرد. به هر حال فوتبال همین است و مصدومیت هم دارد اما همه ما برای کمال آرزوی سلامتی داریم و امیدواریم زودتر به پرسپولیس بازگردد.

 خودت سابقه بازی در لیگ قطر را داری. شناختت از تیم لخویا چیست؟

تیم‌های قطری به خصوص تیم‌های بالای جدولی این تیم شرایط متفاوتی نسبت به سایر تیم‌های این کشور دارند. تیم‌هایی مثل الریان، السد، لخویا و الجیش ۴ تیم اول قطر هستند که متاسفانه فوتبال را خراب کردند. آنها زیاد بازیکنان قطری ندارند و طبق قانون این کشور می‌توانند ۴ بازیکن آمریکای جنوبی یا اروپایی بگیرند و معمولا هم با پول‌های بسیار زیاد و گران بازیکنان با کیفیتی می‌گیرند که این موضوع کار سایر تیم‌ها را سخت می‌کند. از طرف دیگر لخویا شرایط متفاوتی در قطر دارد. چرا که این تیم هر سال یا قهرمان می‌شود یا نائب‌قهرمان و به اعتقادم یکی از سخت‌ترین تیم‌هایی است که با ما بازی خواهد داشت. باید این را بگویم که در همین شرایط کار ما در تهران بسیار مهم و اثرگذار خواهد بود. ما باید در تهران و در مقابل هواداران خودی این بازی که مهمترین بازی سال است را ببریم و قطعا حضور پرشور هواداران در این زمینه به ما کمک زیادی خواهد کرد. باید این را بگویم که بازی در قطر و در آن شرایط آب و هوایی گرم ما کار سختی خواهیم  داشت و باید در تهران کار را تمام کنیم.

 پیش‌بینی خودت از بازی با لخویا چیست؟

قطعا بازیکنان ما انگیزه بسیار زیادی برای این بازی دارند و حضور هواداران هم می‌تواند بازیکنان را بیشتر تهییج کند. نمی‌توان از حالا بازی را پیش‌بینی کرد اما ما از سخت‌ترین گروه بالا آمدیم و باید به مصاف تیمی برویم که بسیار سرمایه‌گذاری کرده است. تیم‌های این مرحله بسیار قدرتمند هستند و کسی نمی‌تواند بازی‌ها را پیش‌بینی کنند اما ما تمام تلاش‌مان را می‌کنیم تا مقابل هوادارانمان سربلند باشیم و آنها را شاد کنیم.

 گفته می‌شود که ستاره تیم پرسپولیس از بازیکنان این تیم خداحافظی کرده و می‌خواهد به اروپا برود و این خبر اذهان را به سمت سروش رفیعی برده است. به عنوان کاپیتان پرسپولیس چنین چیزی را دیده‌ای؟ 

امکان ندارد چنین خبری درست باشد و سروش رفیعی چنین کاری انجام داده باشد. او با پرسپولیس قرارداد دارد و به عنوان یک بازیکن حرفه‌ای به این قرارداد پایبند است و می‌داند تا آخرین روزی که قرارداد دارد باید با همه توان تلاش کند. قطعا روزی که قراردادش به اتمام برسد خودش می‌تواند بهترین تصمیم را بگیرد. او اتفاقا در تمرینات جزو بهترین بازیکنان پرسپولیس است که کارایی خوبی هم در بازی‌های ما داشته و کارشناسان و هواداران می‌توانند بهترین نظر را در مورد سروش رفیعی بدهند.

 با توجه به تحرکات پرسپولیسی‌ها در نقل و انتقالات فکر می‌کنی سال آینده هم بتوانید زودتر از موعد قهرمان ایران شوید؟

باور کنید کار سخت است و وقتی هنوز لیگ سال آینده شروع  نشده نمی‌توان درباره آن صحبت کرد. البته تا اینجا بازیکنان خوبی به ما اضافه شده‌اند اما این را باید بگویم شرایط فوتبال همیشه این طور نیست که یک تیم بالا بماند و در فوتبال شاهد هستیم که بالا و پایین زیاد است.

 شجاع خلیل‌زاده هم به پرسپولیس آمد. نظرت در خصوص جذب این بازیکن چیست؟

باید بگویم که شجاع یکی از بازیکنان شناخته شده و خوب کشور ماست که در تیم‌هایی مثل تراکتورسازی و سپاهان عملکرد خوبی داشته و با تجربه به پرسپولیس آمده است. امیدوارم که او بتواند به ما کمک و با همه وجود در پرسپولیس کار کند.

 نفت تهران هم که قهرمان جام حذفی شد و این در حالی است که این باشگاه بدهی‌های زیادی به بازیکنانی از قبیل خودت دارد. 

قبل از هر چیز قهرمانی نفت را در جام حذفی به بازیکنان و مربیان این تیم تبریک می‌گویم. قهرمانی نفت هم فقط مختص به بازیکنان و مربیان این تیم است و به هیچ کسی دیگر ارتباط پیدا نمی‌کند. باشگاه نفت اصلا مشخص نیست که چه شرایطی دارد و صاحب آن چه کسی است. یعنی واقعا کسی پیدا نمی‌شود پاسخگوی مشکلات این باشگاه باشد و جوابی به طلبکاران بدهد؟ مگر می‌شود یک تیم این همه بدهی داشته باشد و بعد دوباره یک تیم جدید ببندد و به این تیم جدید هم بدهکار باشد؟الان هم که سهمیه آسیایی گرفتند و مشخص نیست که چه کسی به اینها اجازه فعالیت داده است.

 اما شایعاتی مبنی بر انحلال باشگاه نفت به گوش می‌رسد. 

این حرف‌ها کدام است؟ تمام این حرف‌ها دروغ محض است. انحلال باشگاه یعنی چه؟ مطمئن باشید ۱۰ روز مانده به مسابقات می‌آیند و می‌گویند با دو بند و تبصره دوباره تیم نفت در لیگ شرکت کند. اینها این کارها را خوب بلد هستند و یاد گرفتند که باید چه کار کنند. هیچ کسی هم در این بین پاسخگو نیست. آنها باید طبق قراردادی که با بازیکنان و مربیان بسته‌اند تا ریال آخر را بپردازند. و اگر این اتفاق رخ نداد باید با آن برخورد کنند.

 این روزها تب انتخابات شورای شهر بین ورزشی‌ها داغ است. نظر شما به عنوان یک فوتبالیست ملی‌پوش در خصوص حضور ورزشی‌ها در چنین انتخاباتی چیست؟

به نظرم اتفاق بسیار خوب و مناسبی است که اهالی ورزش وارد انتخابات شوند. مطمئنا حضور فردی مثل علیرضا فغانی که شناخت خوبی از ورزش کشور دارد،می‌تواند به فوتبال و ورزش کشور کمک کند. او خود یک ورزشی است و می‌داند که مشکلات ورزشکاران چیست. همچنین فردی مثل حبیب کاشانی که کمک زیادی به فوتبال کرده و می‌تواند باز هم گره‌گشای مشکل ورزشکاران باشد. حضور این افراد می‌تواند به خیل عظیم ورزشکاران کمک کند. خیلی از افراد به دنبال کارهای سیاسی هستند اما حضور افرادی مثل فغانی،‌کاشانی و سایر دوستان می‌تواند کمک زیادی به جامعه ورزشکاران تهرانی کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا