توصیه آیت‌الله جوادی‌آملی به حجاج

آیت‌الله عبدالله جوادی‌آملی در دیدار با حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سید‌علی قاضی عسکر نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، با بیان اینکه نظام اسلامی ایران دارای عزت و عظمت در جهان است، اظهار داشت: حفظ این عزت و عظمت باید در دستور کار تمامی مسئولان قرار گیرد.

وی با تأکید بر حفظ عزت و عظمت از سوی حجاج گفت: رفتن به حج از فرایض دینی ما مسلمانان است‌ و عظمت کعبه و جایگاه آن‌چنان بالاست که قابل توصیف نیست‌ و هرکسی قادر به درک این عظمت و جایگاه نیست.

مرجع تقلید شیعیان یکی از مهم‌ترین شروط قبولی مناسک و اعمال انسان در حج را انجام آن به‌سوی یک قبله و کعبه بیان کرد و گفت: همیشه باید حضورمان متوجه کعبه باشد و کعبه تنها منحصر در حج و حضور در مکه نمی‌شود.

آیت‌الله جوادی‌آملی با بیان تحمیلی نبودن عزت خاطرنشان کرد: همه اعمال و رفتار ما باید عزتمندانه باشد‌ و در مناسک حج باید آن را انجام داده و به‌گونه‌ای رفتار کنیم که عزت مسلمانان حفظ شود.

استاد برجسته حوزه علمیه قم بیان کرد: حج به‌عنوان یک فعل است و از تمامی مدیران و روحانیون کاروان‌ها خواهانیم که به‌منظور بهره بردن بیش‌تر از معنویات حج آموزش‌های لازم به آن‌ها داده شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا