لیست پرسپولیس چگونه بسته می‌شود؟

مدیریت برنامه ریزی پرسپولیس برای تکمیل لیست فصل هفدهم خود باعث شده تا آنها آسانترین نقل و انتقالات را پیش روی خود ببینند و اکنون تنها دو بازیکن دیگر برای تکمیل لیست خود نیاز دارند. در ادامه نگاهی خواهیم انداخت به سرمایه‌های این تیم و البته بازیکنانی که مورد نیاز سرخپوشان برای فصل آینده خواهند بود.

دروازه‌ی سرخپوشان بیمه است؛ بیرانوند تا ۱۴۰۰
پرسپولیس در حال حاضر علیرضا بیرانوند، بوژیدار رادوشوویچ و ابوالفضل درویش‌وند را در درون دروازه خود دارد که همگی با این تیم قرارداد دارند و نیاز به جذب دروازه‌بان را از این تیم سلب کرده است. با توجه به منتفی شدن پروسه جدایی و لژیونر شدن شماره یک تیم ملی، آنها در فصل آینده نیز قدرت خود را در درون دروازه با حضور بیرانوند و بوژیدار رادوشوویچ حفظ خواهند کرد و درویش‌وند نیز سهمیه زیر ۲۳ سال این تیم را تشکیل خواهد داد.
سد محکم دفاعی و تنها نیاز به مدافع چپ متخصص
در خط دفاعی اما در حال حاضر پرسپولیس سیدجلال حسینی، حسین ماهینی، صادق محرمی، محمد انصاری، محسن ربیع خواه و شجاع خلیل زاده را در اختیار دارد. سه بازیکن در قلب دفاعی با حضور سیدجلال حسینی، شجاع خلیل زاده و محمد انصاری که حسین ماهینی و محسن ربیع خواه نیز قادر خواهند بود در مواقع ضروری خلا را کاهش و پر کنند. در سمت راست دفاعی نیز صادق محرمی توانسته نظر مثبت برانکو و اطمینان او را کاملا جلب کند و البته حسین ماهینی نیز حضور دارد که باتجربه‌ترین بازیکن این خط محسوب خواهد شد.
خلا سمت چپ پرسپولیس که از ابتدای حضور برانکو در پرسپولیس وجود داشته همچنان به چالش بزرگ سرخپوشان تبدیل شده است. سرمربی کروات این تیم البته در لیگ پانزدهم توانست با عملکرد فوق العاده محمد انصاری این ضعف را کاملا برطرف کند اما در فصل شانزدهم و تصمیم بر حضور شماره ۱۵ سرخپوشان در قلب دفاعی و ناکارآمدی امین آرام طبع این معضل بار دیگر نمود پیدا کرد تا ربیع خواه و ماهینی این وظیفه را برعهده گیرند. با این حال اکنون آنها به دنبال جذب گزینه‌ای هستند تا با خصوصیات کامل این پست با توجه به استراتژی و تاکتیک برانکو که به کیفیت دو بازوی دفاعی سمت چپ و راست خود متکی است بتوانند لیگ آینده را قدرتمند آغاز کنند.
کامیابی نیا علامت سوال پرسپولیس
در پست هافبک دفاعی در حال حاضر پرسپولیس کمال کامیابی نیا، محسن ربیع خواه و شهاب کرمی را در اختیار دارد. کامیابی نیا دو بازی دیگر با پرسپولیس قرارداد دارد. با این حال مصدومیت و عمل جراحی این بازیکن باعث شده تا او عملا در دو بازی آینده قادر به همراهی این تیم نباشد و برای قرارداد جدید به مذاکره بپردازد. هافبک دفاعی ملی‌پوش پرسپولیس البته این روزها پیشنهادات چشمگیری از داخل و اروپا در جیب دارد که اولویت اول او لژیونر شدن خواهد بود. با این حال بعید نیست او با توجه به عدم توافق احتمالی با گزینه‌های خارجی‌اش پای میز مذاکره با پرسپولیس حاضر شود و خیال برانکو را در این پست راحت کند.
در این بین شایعاتی نیز در خصوص احتمال بازگشت زودتر از موعد احمد نوراللهی به این تیم نیز شنیده می‌شود تا پرسپولیس کاملا از جذب هافبک دفاعی بی‌نیاز شود. نوراللهی که برای پشت سر گذاشتن دوران سربازی راهی تراکتورسازی شده، به شرایط مثبتی در خصوص تایید کسر خدمت خود دست یافته که امید برای بازگشت زودهنگام به لیست سرخپوشان تهرانی را افزایش می‌دهد.
الماس برانکو در خط میانی
در خط میانی پرسپولیس در حال حاضر بهترین بازیکنان خط میانی لیگ را در اختیار خود دارد؛ فرشاد احمدزاده، محسن مسلمان، وحید امیری، سامان نریمان جهان و سروش رفیعی را در میانه میدان خود می‌بیند. سروش رفیعی تنها بازیکنی است که مسوولان پرسپولیس برای حفظ او نیاز به مذاکره دارند و مابقی آنها همچنان با این تیم قرارداد دارند. در بین این بازیکنان جوانانی مثل احسان علوان زاده و حمید طاهرخانی نیز به عنوان آینده‌سازان این تیم نیز حضور دارند که علوان زاده از این فصل به لیست بزرگسالان منتقل خواهد شد و این مساله شاید با توجه به ترافیک خط میانی باعث شود تا برانکو تصمیم به واگذاری این ستاره جوان به تیم دیگر برای بسترسازی رشد او را فراهم کند.
خط حمله آتشین سرخپوشان
خط حمله پرسپولیس با حضور مهدی طارمی و علی علیپور در فصل گذشته با ثبت ۲۲ گل توانست عملکرد خوبی از خود به جا بگذارد و این در حالی است که مهاجم شمالی این تیم در روزهای پایانی لیگ موتور گلزنی‌اش روشن شده بود. آنها در این فصل گادوین منشا را نیز به ترکیب خود اضافه کرده‌اند؛ مهاجم نیجریه‌ای فصل گذشته پیکان با ۱۵ گل زده اکنون پیراهن پرسپولیس را برتن خواهد کرد تا انتظار زوج آتشینی در خط هجومی این تیم برای لیگ هفدهم برود. آنها رضا کرملاچعب را نیز در اختیار دارند، مهاجم جوانی که در دقایق کوتاه حضورش در ترکیب این تیم نشان داد می‌توان به او امیدوار بود، هرچند او سودای حضور در فوتبال خارج از کشور برای تجربه اندوزی بیشتر را در سر دارد.
لیست کنونی پرسپولیس:
دروازه بانان: علیرضا بیرانوند، بوژیدار رادوشوویچ و ابوالفضل درویش‌وند
مدافعان میانی: سیدجلال حسینی، شجاع خلیل زاده و محمد انصاری (رزرو: حسین ماهینی و محسن ربیع خواه)
مدافعان راست: صادق محرمی و حسین ماهینی
مدافع چپ: محسن ربیع خواه و حسین ماهینی
هافبک دفاعی: کمال کامیابی نیا (در حال مذاکره)، احمد نوراللهی ( در حال بازگشت) شهاب کرمی و محسن ربیع خواه
هافبک های میانی: سروش رفیعی (در حال مذاکره)، محسن مسلمان، فرشاد احمدزاده، وحید امیری، سامان نریمان جهان
مهاجمان: مهدی طارمی، علی علیپور، گادوین منشا و رضا کرملاچعب (در حال مذاکره برای جدایی و تست در تیم اروپایی)
در این لیست که با توجه به گمانه‌زنی‌های نقل و انتقالاتی و سرمایه‌های پرسپولیس منتشر شده است، به نظر می‌رسد برانکو در شرایط فعلی تنها نیاز به جذب مدافع چپ برای تکمیل آن داشته باشد و کار این تیم برای نقل و انتقالات تقریبا تمام شده تلقی می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا