انتخابات به دور دوم کشیده نمی شود

وزیر کشور با بیان اینکه امروز آخرین مهلت تبلیغات نامزدهای انتخابات است، گفت: از فردا هیچگونه فعالیت انتخاباتی و تبلیغات نباید صورت بگیرد.

عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور در نشست خبری با بیان اینکه امروز آخرین مهلت تبلیغات نامزدهای انتخابات است، گفت: از فردا هیچگونه فعالیت انتخاباتی و تبلیغات نباید صورت بگیرد.

وی ادامه داد: نامزدها، ستادها و سانه‌ها از اعلام هر عدد و رقم که می‌تواند موجب تحلیل‌ها برداشت‌های نادرست شود خودداری کنند.

وزیر کشور تاکید کرد: نتایج انتخابات ریاست جمهورى تدریجی اعلام نخواهد شد و نتیجه نهایی از سوی وزیر کشور اعلام می شود.

وی تصریح کرد: بیش از ٩٥ درصد نظرسنجی‌ها غیرقانونی و غیراصولی و کاملا ساختگی است و مردم به این امار و ارقام توجه نکنند.

رحمانی‌فضلی اظهارداشت: در این دوره از انتخابات در هر یک از شعب بازرس خواهیم داشت بنابراین تعداد ٧١ هزار بازرس در این انتخابات فعالیت خواهند کرد.

وی افزود: از ٦ ماه قبل کمیته امنیتی انتخابات تشکیل شده و تمام شرایط و زمینه‌های برقراری امنیت برای انتخابات تدارک دیده شده است.

وزیر کشور گفت: در این ٢٥ روز تجمعات ٥ تا ١٠٠ هزار نفر داشتیم که در یک از این تجعات با مشکل امنیتی رو به رو نبودیم.

وی تاکید کرد: با توجه به آمادگی همه نیروها و هوشیاری مردم ان‌شاأالله هیچ مشکلی از منظر امنیت انتخابات نخورهیم داشت.

رحمانی فضلی تصریح کرد: انتخابات قطعا به دور دوم کشیده نمی‌شود و هنوز هیچ یک از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری به طور رسمی و کتبی که به وزارت کشور اعلام شود انصراف نداده اند.

وی تاکید کرد: امروز قرار است یکی از نامزدها تجمعی در میدان شهدای خراسان برگزار کند که استاندار خراسان اعلام کرده این اقدام خلاف است و به آنها ابلاغ شفاهی و کتبی هم شده است.

وی افزود: امروز صبح هم استاندار خراسان با بنده تماس گرفت و گفت هرکاری کردیم حاضر نشدند محل را تغییر دهند؛ این موضوع خلاف مصوبات است و اگر عوارضی داشته باشد باید برگزار کننده‌ها پاسخگو باشند.

رحمانی فضلی ادامه داد: ما امیدوارم در این خصوص به قانون و مصوبات تمکین کنند و مانع اجرای این مسئله شوند زیرا در فضای باز تجمعات انبوه، ضمن اینکه مشکلاتی برای مردم ایجاد می‌کند نیروی‌های انتظامی و امنیتی را هم دچار مشکل می‌کند.

وی افزود: امیدوارم در زمان باقیمانده به قانون تمکین کنند و امیدوارم با تدبیر بهتری که می‌توان داشت بتوانیم این تجمع را در محل بهترین برگزار کنیم./ر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا