حدادعادل در صحن علنی مجلس

استقلال خود را با غذا و دارو معامله نمی‌کنیم/ به طرف مقابل بدبینیم

به گزارش بصیر، غلامعلی حداد عادل نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی پس از استماع گزارش وزیر امور خارجه در مجلس با قدردانی از تیم مذاکره کننده هسته‌ای گفت: باید از رهبر انقلاب به سبب فتوای کارساز، تعیین خطوط قرمز و همچنین به دلیل اعلام اعتماد به تیم مذاکره کننده تشکر کنم.

وی با بیان اینکه ما در عین خوش‌بینی به تیم مذاکره کننده خودی به طرف مقابل بدبین هستیم، اظهار داشت: از ملت عزیز ایران نیز باید تشکر کنم که در دام دشمن نیفتادند چون دشمن می‌خواست با تحریم‌ها ایران را دچار مشکل کند و مردم نشان دادند که مقاوم هستند.

رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس، موضوع هسته‌ای را یکی از مسایل تقویت‌کننده وحدت ملی ایران دانست و افزود: هم اکنون نیز که در حال مذاکره هستیم باید آن را وسیله‌ای برای وحدت ملی قرار دهیم نه برای سیاسی‌کاری.

حداد عادل با بیان اینکه باید با همه اختلاف سلیقه‌ها کاری کنیم که وحدت حفظ شود، افزود: نظام سلطه با اصل انقلاب مخالف است و آنچه سلطه را ۳۵ سال از ما عصبانی کرده روحیه استقلال‌طلبی است.

نماینده مردم تهران حس استقلال‌خواهی ملت ایران را باعث در صحنه نگاه داشته شدن آنها دانست و اظهار داشت: این شعار همچنان شعار اصلی ما است و ملت به دولت، رهبری و مجلس در حفظ این شعار اعتماد کامل دارد.

وی به خواسته مردم از وزیر امورخارجه و تیم مذاکره کننده هسته‌ای اشاره کرد و ادامه داد: آنچه مردم از آقای ظریف و تیم مذاکره‌ کننده می‌خواهند این است که با حفظ هنرمندی‌ کار دیپلماتیک، حافظ منافع و استقلال کشور باشند.

حداد عادل با بیان اینکه باید حساب تبلیغات دشمن را از واقعیت‌ها جدا کرد و منصفانه به توافقنامه نگریست، گفت: برای نگاه منصفانه باید دو ستون طراحی کنیم و ببینیم چه چیزهایی را داده‌ایم و در مقابل چه چیزی را کسب کرده ایم.

وی جلوگیری از تشدید تحریم‌ها و رفع برخی از آنها را از موارد مثبت توافقنامه خواند و افزود: شفاف‌سازی هیچگاه جای نگرانی ندارد و اگر ما اعلام کردیم که به دنبال سلاح هسته‌ای نیستیم پس از شفاف‌سازی نیز نگران نخواهیم بود اما نگرانی مهم برای ما حرکت از گام اول به سمت گام نهایی است.

رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس با بیان اینکه احتمال می‌دهیم طرف مقابل بهانه‌جویی کند و بخواهد ما را در قدم اول متوقف سازد، تصریح کرد: یکی از نگرانی‌ها این است که قاعده مطرح شده به عنوان «یا همه چیز حل می‌شود یا هیچ چیزی حل نشده» مخدوش شود.

نماینده مردم تهران با اشاره به مسئله پروتکل الحاقی گفت: سؤال اینجاست که اگر پروتکل الحاقی در مجلس به تصویب نرسید آیا طرف مقابل می‌تواند بگوید چون بر سر همه چیز توافق نشده پس همه چیز متوقف خواهد شد.

حداد عادل در ادامه سخنانش گفت: این تازه گام اول است و نباید این دستاورد را به کلی رد کرد و نباید هم کاملاً آن را مثبت دانست و جشنی گرفت.

وی در پایان خطاب به آمریکایی‌ها خاطرنشان کرد: این یک آزمون بزرگ است و آمریکا باید بداند ملت ایران ملتی نیست که بخواهد استقلال خود را با غذا و دارو معامله کند چون طعم استقلال را چشیده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا