ترامپ به شادی هواداران روحانی پاسخ داد

خبرگزاری بلومبرگ (bloomberg) نگاهی داشته به موضع خصمانه “دونالد ترامپ” رئیس جمهور آمریکا در قبال ایران که طی سفر به عربستان سعودی ابراز شد.

به باور “مارک چمپیون” یادداشت نویس بلومبرگ، ترامپ پاسخ شادی هواداران روحانی در ایران را با درخواست به انزوا کشیدن کشورمان در عرصه جهانی داده است.

این رسانه آمریکایی نوشت: ترامپ خواستار به انزوا کشیدن ایران شده و دولت روحانی را به چالش کشید.

در ادامه این گزارش می خوانیم، صدها هزار ایرانی شنبه شب به خیابان ها آمده و پیروزی حسن روحانی در انتخابات را جشن گرفتند؛ رئیس جمهوری که پیامش باز کردن درها به سوی غرب بوده است.

بلومبرگ افزود: اما در روز یکشنبه “دونالد ترامپ” رئیس جمهور آمریکا از کشورهای جهان خواست تا ایران را به انزوا بکشانند.

این گزارش می افزاید: هیچ چیز دیگر نمی توانست بهتر از این، سیاست های روحانی در ایران را برای دور دوم ریاست جمهوری به چالش بکشد.

واکنش ترامپ به درخواست روحانی برای بهبود روابط با غرب و شادی هوادارنش پس از پیروزی در انتخابات: درخواست از همه کشورها برای به انزوا کشیدن ایران!

براساس این گزارش، ترامپ ضمن متهم ساختن ایران به حمایت از تروریسم گفته، همه کشورهای باوجدان باید برای منزوی ساختن ایران همکاری کنند!

تحلیلگران می گویند، تلاش دولت یازدهم برای نزدیک شدن به غرب به ویژه آمریکا، موجب تعدیل مواضع سیاستمداران آمریکایی درباره ایران نشده و آمریکایی ها همچنان به دنبال تشدید ایران‌هراسی و ایجاد تحریم های جدید به بهانه های چون برنامه موشکی، حقوق بشر و … هستند.

به نوشته بلومبرگ، مواضع ناسازگار ترامپ در قبال ایران مورد استقبال پادشاه عربستان سعودی قرار گرفته و هر دو طرف به تخریب و بدگویی علیه ایران پرداخته اند.

بلومبرگ نوشت: به احتمال زیاد این سیاست ترامپ حامیان چندانی در چین، اروپا یا روسیه پیدا نخواهد کرد. چالشی که دولت ترامپ با آن روبروست این است که کشورهای اندکی در جهان هستند که باور داشته باشند ایران بزرگترین عامل بی ثباتی در منطقه است.

در ادامه این نوشتار آمده است، روحانی ۶۸ ساله علیرغم پیروزی در انتخابات با محدودیت های قوی در داخل و خارج از کشور روبروست. این محدودیت ها توانایی وی برای کاهش تنش ها با غرب را در هاله ای از ابهام فرو برده است.

در همین حال، دیگر رسانه های آمریکایی همچون نشریه نیوزویک (newsweek) از عصبانیت دولت ایران نسبت به مواضع خصمانه ترامپ خبر داده اند.

نیوزویک در مطلبی زیر عنوان”ایران خطاب به ترامپ: از عربستان سعودی بخواهید، ۱۱ سپتامبر بعدی را متوقف کند” به نقل از محمد جواد ظریف می نویسد: ترامپ باید با آنان (سعودی ها) درباره راه های مقابله با تروریست ها و تکفیری ها وارد گفتگو شود تا نتوانند بر آتش تروریسم در منطقه بدمند و حوادثی مانند ۱۱ سپتامبر را در کشورهای غربی بوسیله اتباع عربستان تکرار کنند./ر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا