سعودی‌ها وحشت‌زده‌اند/ حالا همه نگاه‌ها به روحانی است

پایگاه آمریکایی کامان دریمز (Common dreams) در گزارشی به پیروزی آقای روحانی در انتخابات ریاست جمهوری ایران اشاره کرد و نوشت: حسن روحانی موفق شد با کسب ۵۷ درصد از آرا بار دیگر رئیس جمهور ایران شود و این برای ترامپ شانس بزرگی است، زیرا می‌تواند به‌جای گزینه جنگ از گزینه دیپلماسی استفاده کند. حسن روحانی بعد از پیروزی در انتخابات در نطق تلویزیونی خود تصریح کرد که که ایران مسیر مذاکره را انتخاب کرده است.

این وب‌سایت آمریکایی در ادامه افزود: رقیب سرسخت روحانی هم آمار بالایی کسب کرد و توانست ۳۸ درصد از آرای مردم را به خود اختصاص دهد. مشکل روحانی تنها مذاکره و ارتباط با جهان نیست، بلکه اکثر مردم ایران ابتدا خواهان حل مشکلات اقتصادی خود هستند.

روحانی با تلفیق وعده‌های اقتصادی و سیاسی، به مردم قول داد که برای رفع تحریم‌ها مسیر مذاکره را بپیماید. اکنون به‌نظر می‌رسد فضای خوبی برای ایجاد رابطه فراهم شده باشد که خیلی به نفع سیاست‌های آمریکا در منطقه است.

این پایگاه سپس با اشاره به سفر ترامپ به ریاض، نوشت: در حال حاضر ترامپ و خانواده‌اش برای دیدارهای مهمی در عربستان حضور دارند و قرار است با پادشاه سعودی توافقات تجاری-دیپلماتیک زیادی را به امضا برسانند که مهم‌ترین‌شان قرارداد تسلیحات نظامی به ارزش ۱۱۰ میلیارد دلار است.

حضور متناوب مقامات کشورهای عربی و آمریکا در عربستان نشان می‌دهد که ریاض تشنه جنگ با تهران و متحدان تهران است.

کامان دریمز سپس اضافه می‌کند: کاملا واضح است که عربستان به‌شدت از انتخابات مقبول و آزاد ایران وحشت‌زده است. باید گفت رژیم عربستان که بیش از ۵۰ حاکم دیکتاتور را برای استقبال از ترامپ در ریاض جمع کرده، خود جرأت برگزاری چنین انتخاباتی را ندارد.

این پایگاه آمریکایی در پایان نوشت: حالا همه نگاه‌ها به آقای روحانی است که چگونه به اشتیاق ترامپ برای پشتیبانی تسلیحاتی از “جنگ سنی‌ها با ایران” پاسخ خواهد داد؟/ر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا