بودجه ۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلاری دفاعی ایران در سال ۹۶

نقوی حسینی در خصوص اینکه بودجه حفاظت ار مرز‌ها در سال ۹۶ چقدر افزایش پیدا کرده، اذعان کرد: مجلس شورای اسلامی ۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار برای تقویت بنیه نظامی اختصاص داد که جهش خیلی بزرگی محسوب می‌شود.

سید حسین نقوی حسینی، نماینده ورامین در مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری میزان درباره بیانیه نشست ریاض اظهار کرد: حضور ترامپ در منطقه به عنوان اولین سفر خارجی اش و آن‌هم انتخاب عربستان پیام آور چند نکته است.

وی ادامه داد: حضورترامپ در منطقه در دیدگاه اول بیانگر حمایت و تقویت از تروریست و پشتیبانی از گروهک‌های تروریستی است که سالهاست جان مردم را می‌گیرند و به عملیات‌های تروریستی در منطقه می‌پردازند مثل داعش، القاعده، بوکوحرام و … که همه اظهارنظرات، پیام‌ها و بیانیه هایشان نشان دهنده این موضوع است.

نقوی حسینی یادآور شد: وقتی ترامپ و عربستان، ایران را متهم به حمایت از تروریست می‌کنند در حالی که ایران خودش قربانی تروریست و در خط مقدم مبارزه با تروریست قرار دارد، نشان می‌دهد که پیام ترامپ حمایت از تروریست است.

وی درباره پیام دوم ترامپ از سفرش به عربستان، گفت: او می‌خواهد منطقه را به آشوب بکشاند و رقابت‌های تسلیحاتی و تنش‌های سیاسی در منطقه ایجاد کند تا کارخانجات تولید تسلیحات آمریکا به گردش دربیاید و سود سرشاری را به آن‌ها برساند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی تاکید کرد: توافق ۱۱۰ میلیارد دلاری خرید اسلحه عربستان در مقطع فعلی و خرید ۳۵۰ میلیارد دلاری اسلحه این کشور از آمریکا طی ۱۰ سال آینده، یعنی تضمین مالی و شغلی کارخانجات تولید اسلحه آمریکا برای مدت ۱۰ سال است؛ بنابراین حضور ترامپ در منطقه معنای جنگ افروزی و تقویت رقابت‌های جنگ افروزانه در منطقه پرتنش خاورمیانه را می‌دهد.

وی در باره پیام سوم حضور ترامپ در منطقه نیز گفت: تفرقه افکنی و اختلاف اندازی بین دولت‌ها وحکومت‌های کشورهای منطقه است. هدف ترامپ و عربستان با همکاری رژیم صهیونیستی این است که بین کشورهای اسلامی اختلاف بیندازند و آن‌ها را با هم درگیر کنند و مناقشات بین کشور‌ها را افزایش دهند.

نقوی حسینی در پاسخ به این سوال که آیا ایران نیازی به خرید تکنولوژی جدید برای حفاظت بهتر از مرز‌ها دارد، عنوان کرد: در چنین شرایطی ما نیاز به خرید تسلیحات نداریم ما سیستم دفاعی و موشکی خودمان را تقویت می‌کنیم و هم دانش و تکنولوژی آن را داریم و برای توسعه تکنولوژی موشکی مان هم با هیچ عهدی مذاکره نمی‌کنیم و منتظر مجوز هیچ مرجع و کشوری هم نمی‌مانیم.

وی تصریح کرد: با همه توان برای تقویت نظامی خودمان تلاش می‌کنیم، امروز الحمدالله جمهوری اسلامی ایران این توانایی را دارد که هر نوع سلاحی را منهای سلاح‌های کشتار جمعی و هسته‌ای که از نظر جمهوری اسلامی ایران حرام است و در سیستم دفاعی ما جایگاهی ندارد بقیه سلاح هایی را که نقش دفاعی دارند و از استقلال و تمامیت ارضی ما دفاع می‌کنند، را بسازد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس در خصوص اینکه بودجه حفاظت ار مرز‌ها در سال ۹۶ چقدر افزایش پیدا کرده، اذعان کرد: مجلس شورای اسلامی ۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار برای تقویت بنیه نظامی اختصاص داد که جهش خیلی بزرگی محسوب می‌شود./ر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا