باهنر: دولت آینده باید برخی مسیرها را اصلاح کند

محمدرضا باهنر پیش از ظهر امروز در نشست خبری با رسانه‌ها با اشاره به حضور پرشور مردم در انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، با تبریک به مردم به خاطر خلق این حماسه و منتخب مردم، تأکید کرد: بعد از این، همه باید کمک کنند که دولت در کارهایش و پیگیری مطالبات مردم موفق باشد.

وی در پاسخ به سؤالی درباره علت عدم توفیق اصولگرایان در این انتخابات با وجود وحدت و ائتلاف تصریح کرد: معمولاً در کشور ما و حتی در خیلی از کشورهای دنیا، دولت‌ها دو دوره‌ای هستند، رقابت‌ها نیز حتماً به حضور پرشور مردم در انتخابات کمک می‌کند.

باهنر با بیان اینکه ائتلاف اصولگرایان در این دوره یک قدم مثبت بود، تأکید کرد: آنها با این وحدت توانستند ۴۰ درصد آرا را کسب کنند و رئیس‌جمهور منتخب نیز رئیس‌جمهور همه است و این ۴۰ درصد هم باید برای رفع نواقص کار دولت، بر آن نظارت کنند.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین با تأکید بر اینکه دولت آینده باید کارهای نیمه تمام خود را دنبال و برخی مسیرها را اصلاح کند، افزود: دولت آینده باید حتماً سرحال‌تر باشد.

علت استعفای ناطق نوری از بازرسی دفتر رهبری / اعضای مجمع تشخیص خرداد ماه منصوب می‌شوند

وی در پاسخ به سؤالی درباره علت استعفای علی‌اکبر ناطق‌نوری از ریاست بازرسی دفتر مقام معظم رهبری اظهار داشت: آنچه من در ظاهر متوجه شدم، این است که ایشان از ۲۸ سال پیش رئیس بازرسی دفتر رهبری بوده و شاید تصور کرده که لازم است تحولی ایجاد شود و نیروی جوان‌تری بیاید.

باهنر افزود: آقای ناطق‌نوری خودش را سرباز انقلاب و نظام می‌داند و تبعیت ایشان از رهبر انقلاب در حدی است که خودش گفته مثلاً اگر آقا بگویند که در میرجاوه مسئول عقیدتی ـ سیاستی پادگان شوم، بلادرنگ جمع می‌کنم و می‌روم آنجا.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین در پاسخ به سؤال دیگری درباره زمان انتصاب رئیس و اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام برای دوره جدید گفت: قرار بر این بوده است که دوره فعالیت مجمع پنج ساله باشد و اعضای حقیقی و حقوقی آن، آن را رهبری نصب می‌کنند؛ این تاریخ در اسفند ماه ۹۵ تمام شده و تمدید دوره فعلی نیز هیچ مشکل حقوقی ندارد و اگر رهبری افراد جدیدی را هم منصوب نکنند، یعنی دوره فعلی ادامه دارد.

وی در عین حال تصریح کرد: احتمالاً رئیس و اعضای جدید مجمع تشخیص مصلحت نظام در خرداد ماه تعیین تکلیف می‌شوند.

باهنر همچنین در پاسخ به سؤال دیگری درباره برنامه اصولگرایان برای آینده با توجه به رأی نیاوردن آنها در دو یا سه انتخابات اخیر اظهار داشت: آیا منظورتان این است که چون رأی نیاورده‌اند، در کشور یک جناح حاکم باشد و کس دیگری نباشد!؟ این رویه اشتباه است که هر دولتی سرکار می‌آید، فکر می‌کند که باید همه را جارو کند.

وی در توضیح این نکته افزود: مقامات سیاسی کشور روی هم رفته ۲۰۰ نفر بیشتر نیستند؛ بقیه می‌توانند تکنوکرات باشند، اما همیشه مردم از نیمی از خدمات مدیرانِ لایق کشور توسط آدم‌های سیاسی محروم می‌شوند، در صورتی که چنین ضرورتی وجود ندارد.

باهنر با بیان اینکه ۴۰ درصد رأی اصولگرایان در انتخابات اخیر، رأی خوب و قابل توجهی بود، گفت: این رفت و آمدها همیشه وجود دارد و توصیه ما به برندگان و بازندگان رقابت‌ها این است که فکر نکنند به آخر دنیا رسیده‌اند؛ زمان رقابت، باید رقابت باشد و زمان رفاقت هم باید رفاقت کرد.

در دوره‌های آینده بر روی نامزدها دروغ‌سنج نصب کنند

رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری با بیان اینکه در کشور چند حزب ریشه‌دار و چارچوب‌دار نداریم، تصریح کرد: همیشه جریان‌ها با هم رقابت می‌کنند که این رقابت، ریزش‌ها و رویش‌هایی هم دارد.

وی ادامه داد: به عنوان مثال در هشت سال دولت نهم و دهم خدمات خوبی انجام شد، اما در دو سال آخر برخی شاخص‌های اقتصادی به شدت سقوط کرد؛ در انتخابات اخیر هم عملکرد دو سال آخر دولت دهم بر سر نامزدهای اصولگرا آوار شد، اما با همه تخریب‌ها و تهمت‌ها، ۴۰ درصد رأی آوردند که باید از این میزان رأی به خوبی حفاظت شود.

باهنر با انتقاد از تخریب‌ها و تهمت‌های صورت‌ گرفته در مناظرات اظهار داشت: به طنز می‌گویم که خوب است برای دوره‌های آینده برای نامزدها یک دستگاه دروغ‌سنج هم نصب کنند.

سال ۸۸ عقل سران فتنه نرسید که چه کنند / رفتار منطقی رئیسی در انتخابات

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین در پاسخ به سؤال خبرنگار مهر مبنی بر اینکه تفاوت رفتار نامزدهای موفق نشده انتخابات در سال‌ ۸۸ و نیز سال‌های ۹۲ و ۹۶ را ناشی از چه حقیقتی می‌دانید، اظهار داشت: فتنه ۸۸ هزینه‌های زیادی را به مردم، جامعه، امنیت ملی و مصالح ملی وارد کرد و از همه بیشتر، خود سران فتنه متضرر شدند.

وی تأکید کرد: یکسری توهمات بیجا باعث شد که رفتار غیرقانونی و غیرعقلایی اتفاق بیافتد و عده‌ای فکر کنند که می‌توانند جبران کمبود رأی را در کف خیابان کنند؛ الگوهایی را هم از کشورهای دیگر شنیده بودند که فکر می‌کردند می‌توانند آن را اجرا کنند.

باهنر با بیان اینکه هم داستان سال ۸۸ و هم حماسه ۹ دی برای جلوگیری از تکرار این نوع فجایع باید زنده بماند، تصریح کرد: یکسری از تئوری‌پردازهای هنجارشکن اصلاح‌طلب در سال‌های ۷۷، ۷۸ و ۸۰ الان به این نتیجه رسیده‌اند که اگر کسی مطالبه‌ای دارد، باید در پای صندوق‌های رأی دنبال کند.

وی ادامه داد: آنقدر عقل سران فتنه نرسید که فکر می‌کردند کمبود رأی را می‌توان در خیابان جبران کرد؛ من با سران فتنه همان زمان صحبت کردم و گفتم اگر انتخابات تکرار و مجدداً برگزار شد و شما باز هم رأی نیاوردید، چه کنیم؛ گفت دوباره اعتراض می‌کنیم!

رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری تصریح کرد: امروز طرفی که موفقیت یک کسب اکثریت آرا نشد، یک رفتار کاملاً منطقی داشت و من فکر می‌کنم اگر طرف مقابل هم موفق نمی‌شد، حتماً رفتار منطقی می‌کرد، فتنه ۸۸ مسئله‌اش فرق می‌کند و به گور رفته، مشروح بر اینکه یاد آن زنده بماند.

ریزش‌ها و رویش‌ها همزمان در اصولگرایان و اصلاح‌طلبان وجود دارد

باهنر همچنین در پاسخ به سؤال خبرنگاری درباره علت جذب برخی اصولگرایان اوایل انقلاب مانند هاشمی، روحانی و ناطق توسط اصلاح‌طلبان در سال‌های اخیر گفت: زمانی یکسری از اصلاح‌طلبان با اصل ولایت‌فقیه و شورای نگهبان و سپاه مخالف بودند، ولی الان همان‌ها هم چارچوب‌های نظام را پذیرفته‌اند؛ این، تغییر ماهیت تفکری است و حتی اگر تاکتیکی هم باشد، می‌تواند افکار را تغییر دهد.

وی افزود: امروز اگر از اصلاح‌طلب و اصولگرا حرف می‌زنیم، دیگر آن مفهوم سال‌های ۷۷ و ۷۸ را ندارد، امروز اینها دو جریان و تفکر هستند که مشی آنها باید در چارچوب نظام باشد؛ بنابراین این ریزش‌ها و رویش‌ها به صورت طرفینی بوده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا