فرمانده حوزه بسیج اصناف فریدونکنار در گفت‌و‌گو با بصیرنیوز؛

لزوم انتقال حماسه سوم خرداد به نسل‌های بعدی

بصیر، ابوالقاسم فرجی در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار کرد: عملیات بزرگ بیت المقدس که در تاریخ سوم خرداد ۱۳۶۱ صورت گرفت، یکی از موفق‌ترین عملیات تاریخ دفاع مقدس است چرا که از حیث آمار موارد منحصر به فردی را به خود اختصاص داده بود.
وی تصریح کرد: آزادی بیش از ۵ هزار متر از خاک کشورمان، اسارت حدود ۱۹ هزار سرباز و هلاکت ۱۶ هزار نیروی دشمن و از همه مهم‌تر آزادی بندر مهم خرمشهر گوشه‌ای از دستاوردهای مادی و معنوی این فتح عظیم است.
فرجی خاطرنشان کرد: دشمنی که قصد داشت سه روزه خاک میهن اسلامی ما را فتح کند در مقاومت ۳۴ روزه خرمشهر زمین‌گیر می شود، نقش مسجد جامع در این دوره بسیار حائز اهمیت است که در واقع فروریختن خط دفاعی مسجد جامع به نشانه فتح کامل شهر از سوی دشمن به حساب می‌آید.
فرمانده حوزه بسیج اصناف شهرستان فریدونکنار خاطرنشان کرد: سرانجام پس از ۵۷۰ روز اشغال خونین‌شهر رزمندگان با توکل بر خداوند توانستند خط بطلانی بر این اشغال بکشند و مجددا نماز شکر را در مسجد جامع خرمشهر بر پا کنند.
فرجی یادآور شد: حضرت امام درباره آزادسازی خونین شهر فرمود (خرمشهر را خدا آزاد کرد)، هدف ایشان از بیان مطلب مهم این بود که امدادهای غیبی و یاری خداوند به مدد رزمندگان آمد و به نظر می‌رسید دومین هدف امام عدم غره شدن رزمندگان بوده است.
وی با بیان اینکه برای گرامیداشت این روز بزرگ که در تاریخ انقلاب اسلامی ایران و ۸ سال دفاع مقدس به عنوان برگ زرینی ثبت و ضبط شد، گفت: به واقع سوم خرداد نمادی از عملیات‌های پیروزمندانه لشکریان خدا است که باید به نسل‌های بعدی انتقال داده شود.
عضو شورای فرهنگ عمومی فریدونکنار در ادامه با اشاره به سخن حضرت امام (فتح خرمشهر فتح خاک نیست فتح ارزش‌های اسلامی است)، اظهار کرد: باید این فتح عظیم که با توفیق الهی، ضایعات کم، غنایم بی پایان، هزاران اسیر و کشته، حزب بعث را به تباهی کشید برای میهن عزیز افتخار ابدی به هدیه آورد را دست به دست یکدیگر به نسل های بعدی انتقال دهیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا