چرا دختران مجرد نمی‌توانند فرزندی را به سرپرستی بگیرند؟

محمد کاظمی، نماینده ملایر در مجلس شورای اسلامی درباره شرایط فرزندخواندگی اظهار کرد: به موجب قانون سال ۹۲ تحت عنوان قانون حمایت از کودکان و نوجوانان بدسرپرست اگر زن و شوهری برای ۵ سال صاحب فرزند نشوند و یا زن و شوهری یک فرزند داشته باشند و به تشخیص دکتر دیگر نمی‌توانند فرزنددار شوند می‌توانند یک فرزندی را به سرپرستی بگیرند.

وی ادامه داد: براساس بررسی کمیته مقرر در قانون که در بهزیستی تشکیل می‌شود، صلاحیت خانواده تشخیص داده می‌شود و از مراجع قضایی هم بایستی مجوزهای لازم گرفته شود.
نماینده ملایر در مجلس درباره قانون فرزندخواندگی زنان مجرد نیز بیان کرد: اگر یک خانمی بیوه باشد و ۳۵ سال سن داشته باشد و نتواند بچه دار شود تحت شرایطی می‌تواند بچه‌ای را به فرزندخواندگی بگیرد.
به گفته کاظمی، دختران مجرد نمی‌تواند بچه‌ای را به سرپرستی بگیرند، زیرا در آینده ممکن است ازدواج کرده و بچه دار شوند.
نائب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس درباره شرایط فرزندخواندگی نیز اظهار کرد: دارا بودن صلاحیت اجتماعی و همچنین وضعیت مالی مناسب جزو مهمترین شرایط فرزند خواندگی می‌باشند.
کاظمی درخصوص مشکلات موجود در خصوص فرزندخواندگی اذعان کرد: سیر تکمیل پرونده به لحاظ زمان بر بودن کمی کار‌ها را طولانی و پیچیده می‌کند. مسئولان طبق قانون عمل می‌کنند و از سوی دیگر هم می‌خواهند تمام صلاحیت‌های یک خانواده به درستی سنجیده شود تا کودکان را به دست خانواده‌های نالایق نسپارند که در آینده مشکلاتی برای این کودکان پیش بیاید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا