سردار نقدی در همایش بزرگ طلاب و روحانیون بسیجی در قم

مذاکره تمام مشکلات اقتصادی کشور را حل نمی‌کند

به گزارش بصیر به نقل از فارس، محمدرضا نقدی در همایش بزرگ طلاب و روحانیون بسیجی در مدرسه علمیه فیضیه قم با بیان اینکه باید مکتب ایستادگی و مقاومت را از حضرت زینب کبری(س) الگو بگیریم اظهار داشت: امروز در پیچ تاریخی سرنوشت‌سازی قرار داریم و دنیا باید راه جدیدی را برای خود گزینش کند.

وی با تاکید بر اینکه امروز پس از فروپاشی شرق، شاهد متزلزل شدن غربی‌ها هستیم تصریح کرد: آنها بر روی مسئله اقتصاد ادعاهای بزرگی را مطرح کردند اما امروز شاهد شکست مفتضحانه آنها در این عرصه هستیم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه اگر زمام جریان مالی دنیا در دست آمریکایی‌ها نبود تا به حال صد بار شاهد فروپاشی اقتصادی آنها بودیم ابراز داشت: امروز آمریکایی‌ها دارای یک مجموعه فروپاشی شده اقتصادی هستند به گونه‌ای که ۱۷ هزار میلیارد دلار بدهی دارند و سالیانه نیز هزار میلیارد دلار به بدهی‌های آنها اضافه می‌شود.

نقدی با اشاره به مشکلات اجتماعی، فرهنگی و امنیتی در آمریکا ادامه داد: این کشور حدود پنج میلیون کارتن خواب دارد و در دانشگاه‌های آمریکا شاهد اعلام اخباری در خصوص تیراندازی و کشتارهای وحشیانه هستیم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به اینکه بشریت به دنبال راه حقیقی می‌گردد ابراز داشت: عمده‌ترین ایده مطرح اسلام است؛ البته شاید الگوهای دیگری نیز وجود داشته باشد اما هیچ کدام از آنها از انسجام اسلام برخوردار نیست.

نقدی با تاکید بر اینکه طلاب و دانشجویان برای تدوین نظریه اسلامی مسئولیت سنگینی دارند، تصریح کرد: ما باید الگوی مناسب را به دنیا عرضه کنیم اما خودمان خیلی عقب ماندگی داریم و مشکلات در جامعه ما نیز کم نیست.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با تاکید بر اینکه دنیا نیازمند الگوی عملی است ابراز داشت: ما امروز باید برای معرفی الگوی اسلام به دنیا تلاش بیشتری انجام دهیم.

نقدی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر استفاده و توجه به ظرفیت داخل کشور برای رفع مشکلات افزود: اگر دشمنان فردا صددرصد امتیازات را به ما بدهند و تحریم‌ها را نیز بردارند و بگویند اصلا غلط کردیم و مجوز فروش نفت را داشته باشیم آیا تمام مشکلات اقتصادی ما حل می‌شود؟

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه تمام اقتصاددان‌های کشور از هر فکر و جناحی مهم‌ترین مشکلات اقتصاد کشور را وابستگی به فروش نفت خام، واسطه گری، بهره بری پایین، فساد اقتصادی و ضعف در الگوی مصرف عنوان می‌کنند، ابراز داشت: با مذاکره و دیپلماسی، مسائل اقتصادی کاملا حل نمی‌شود.

نقدی در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد شدید از این که در دانشگاه‌ها علوم انسانی غربی تدریس می‌شود، یادآور شد: در کتب علوم انسانی غربی شرک و کفر تدریس می‌شود و روز به روز جوانان از اسلام فاصله می‌گیرند.

وی دانشگاه غیراسلامی را مصیبت بزرگ امروز جامعه دانست و گفت: راه حل نخست این موضوع وحدت حوزه و دانشگاه در بخش نظریه‌پردازی است و همان گونه که حوزه علمیه جهان را مشاهده می‌کند، دانشگاه نیز باید این گونه باشد.

نقدی در ادامه با تاکید بر لزوم تربیت مبلغان توانمند ابراز داشت: حوزه باید سالیانه صدها طلبه نظیر حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی و رحیم پورازغدی تربیت کند.

وی با بیان اینکه اگر میدان عمل را به روحانیت متصل نکنیم، دچار مشکلات فزاینده‌ای خواهیم بود، تصریح کرد: روزانه سیل شبهات به سوی جوانان می‌آید و حوزه‌ها باید با تربیت طلاب در زمینه‌های مختلف به مبارزه با آنها بپردازد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با تاکید بر اینکه حوزه علمیه باید فقه و اخلاق هنر را تبیین کند تا هنرمندان فاسد نشوند، خاطرنشان کرد: در عرصه هنری، طلاب باید فیلم‌ها و سریال‌ها را با نگاه دینی نقد کنند و سناریو بنویسند.

نقدی با بیان اینکه امام راحل بسیج طلاب را پایه گذاری کرد تا دنیای نور و معنویت حوزه را با میدان عمل متصل کند، ابراز داشت: در حلقه‌های صالحین باید کادر متخصص برای تبلیغ در زمینه های تخصصی تربیت شوند.

وی افزود: اگر مشکلات دانشگاه ها را حل نکنیم و الگوی تاریخی را نسازیم، این نقطه سرنوشت ساز را از دست خواهیم داد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به نقش آفرینی بسیج در فضای مجازی اظهار داشت: امروز حضور بسیج در فضای مجازی با راه اندازی صدها پایگاه اطلاع رسانی، بسیار عالی است.

نقدی با تاکید بر آمادگی سازمان بسیج مستضعفین برای رفع مشکلات اقتصادی، سازندگی و …، اظهار داشت: در دولت قبلی جلساتی نیز با حضور شخص رئیس جمهور برای نقش آفرینی بسیج داشتیم و راهکارهای رفع مشکلات را نیز ارائه دادیم، اما با وجود تایید برنامه‌ها، از ظرفیت بسیج استفاده نکردند و این برنامه‌ها را به دولت یازدهم نیز عرضه کردم.

وی افزود: بسیج در عرصه علمی با جدیت وارد شده است و نیروهایی را نیز آموزش می‌دهد و هزاران واحد صنعتی و کشاورزی را راه انداخته است و اگر بستر همکاری با دولت شکل بگیرد، اتفاقات خوبی رخ خواهد داد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین تصریح کرد: آمادگی داریم با دولت همکاری کنیم و کاری به گرایشان سیاسی نیز نداریم.

نقدی در ادامه با تاکید بر اینکه آمریکایی‌ها پشت پرده جنایت‌های گروه‌های تکفیری هستند، اظهار داشت: همه ما وهابیت را متهم اصلی می‌دانیم و آنها را مقصر می‌دانیم اما پشت پرده تمام انفجارات عراق و اقدامات تروریستی منطقه آمریکایی‌ها هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا