آخرین وضعیت بررسی پرونده‌های تحصیلی «روحانی» و «فریدون» در مجلس

محمد قمی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به تشکیل کمیته‌ بررسی رساله دکترای حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور در این کمیسیون، گفت: این کمیسیون صلاحیت رسیدگی به این موضوع را ندارد.

وی با تأکید بر اینکه کمیسیون آموزش و تحقیقات حق رسیدگی به موضوع رساله دکترای رئیس‌جمهور را ندارد، ادامه داد: اگر تخلفی در روند تألیف رساله دکترای رئیس‌جمهور رخ داده باشد، قوه قضائیه باید به این موضوع رسیدگی کند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس درباره روند بررسی پرونده تحصیلی حسین فریدون برادر رئیس‌جمهور نیز اظهار داشت: در بخش‌هایی از این پرونده نیاز به بررسی‌های بیشتر است و تا ۱۸ خرداد این گزارش آماده و به کمیسیون ارائه می‌شود.

به گزارش تسنیم، آیت‌الله علی‌اکبر کلانتری نماینده استان فارس در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم، درباره سرقت علمی رساله دکترای حسن روحانی از کتاب وی گفته بود: من در تحقیقات اولیه و همچنین هنگامی که با برخی اساتید زبان همچون آقای جلال رحیمیان متن انگلیسی را بررسی کردیم، متوجه شدم درصد بالایی از فصل ۴ رساله علمی وی تحت عنوان «حکم ثانوی» کپی‌شده از کتاب بنده است.

محمدمهدی زاهدی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم از تشکیل کمیته‌ای در این کمیسیون برای بررسی رساله دکترای رئیس‌جمهور خبر داده بود./ر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا