میزان مجاز دودی کردن شیشه‌ی خودرو چقدر است؟

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان ایلام گفت: استفاده از شیشه دودی برای وسایل نقلیه به‌نحوی‌که راننده و سرنشینان قابل‌تشخیص نباشند ممنوع است.

سرهنگ «محسن ناصری»  اظهار کرد: با شروع فصل گرما برخی از رانندگان به جهت جلوگیری از تابش نور خورشید به داخل خودورهامبادرت به نصب برچسب دودی بر روی سطوح داخلی شیشه‌ها می‌کنند که این امر علاوه بر اینکه سبب کاهش میدان دید راننده به‌ویژه در شرایط نامساعد جوی و نیز زمان تاریکی می‌گردد و باعث افزایش وقوع تصادفات شده و می تواند تبعات سوء امنیتی و ناهنجاری‌های اخلاقی نیز به دنبال داشته باشد.

ناصری با اشاره به اینکه در قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی به میزان مجاز شیشه دودی به‌صورت کمی و درصدی اشاره نشده است، افزود: استفاده از شیشه دودی به‌نحوی‌که راننده وسرنشنان قابل‌تشخیص نباشند تخلف محسوب شده و برابرجدول جرائم تخلفات راهنمایی و رانندگی مرتکبین درکلان شهرها ومراکزاستان ها و جاده‌ها۵۰۰ هزار ریال و در سایر شهرها ۳۰۰هزار جریمه می‌شوند.

وی ادامه داد: در مراکز تعویض پلاک خودرو،نیز چنانچه میزان غلظت شیشه‌های دودی خودروهای نو شماره دارای مجوز از موسسه استاندارد نباشند یا دیگر خودروها برچسب‌های غیرمجاز شیشه دودی داشته باشند به‌نحوی‌که از فاصله‌ی سه متری به تشخیص افسر کارشناس ،راننده و سرنشین خودرو دیده نشوند، تا رفع اثر از اقدام به انجام روند تعویض پلاک خودداری می‌شود.

ناصری یادآور شد: تذکرات لازم به نصابان داده‌شده است که در صورت نصب برچسب‌های غیرمجاز وعدم توجه به ضوابط برابر مقررات با آن‌ها رفتارخواهدشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا