پاسخ محکم روحانی به ترامپ

پایگاه آمریکایی “الگماینر” (algemeinaer) با انتشار گزارشی به انعکاس موضع گیری وزارت خارجه ایران درباره برنامه موشکی کشور پرداخته و آن را پاسخ دولت روحانی به دولت ترامپ دانسته است.

در این گزارش آمده است:

«دولت ایران ضمن مخالفت با دولت ترامپ وعده داد که برنامه موشک های بالستیک را با قدرت ادامه دهد. بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت خارجه ایران اعلام کرد که این کشور برنامه توسعه موشک های بالستیک خود را با قوت و شدت ادامه خواهد داد.

بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، سخنان رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه آمریکا در عربستان سعودی درباره برنامه موشکی ایران را “پوچ، بی‌دلیل، دروغ و فریبکارانه” خواند و گفت: “این اظهارات درباره برنامه موشکی کشورمان بیجا و غلط است؛ ما در چارچوب سیاست‌های ملی، برنامه‌های دفاعی خودمان را که برنامه‌ای بازدارنده و کمک‌کننده به ثبات و امنیت در منطقه و مبارزه با تروریسم است با قوت و شدت تمام ادامه خواهیم داد و اجازه نمی‌دهیم دیگران در این خصوص صحبت کنند.”

رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه آمریکا، شنبه ۲۰ مه / ۳۰ اردیبهشت در نشست خبری مشترک با عادل الجبیر، همتای سعودی خود در نخستین واکنش به پیروزی حسن روحانی در انتخابات ریاست‌جمهوری ایران، از روحانی خواست که برنامه موشکی ایران را متوقف کند و عنوان کرد: “امیدواریم که او به آزمایش‌ موشک‌های بالستیک پایان دهد.”

بهرام قاسمی سخنگوی وزارت خارجه ایران، اظهارات تیلرسون را رد کرده و آن ها را سخنان پوچ خوانده است.

در همین حال، حسن دهقان وزیر دفاع ایران نیز با اشاره به برنامه موشکی این کشور عنوان کرده است: “امروز به نقطه‌ای رسیدیم که تمام نیازهای موشکی خود در بعد بالستیک و کروز را خودمان طراحی و تولید می‌کنیم و موشکهای کروز با برد ۳۰۰ کیلومتر در اختیار داریم. ایران استوار ایستاده است و اینکه عربستان تبدیل به انبارهای سلاح‌های آمریکایی شود افتخاری برای آنها نیست.”»/ر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا