السیسی: قطر باید مجازات شود

پس از اظهارات «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر و درخواست از مصر، امارات و بحرین برای تجدیدنظر در مواضع خصمانه خود علیه ایران، «عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهور مصر در صفحه توییتر خود نوشت: «قطر از گروه تروریستی اخوان‌المسلمین حمایت می‌کند و وقت آن رسیده که مجازات شود».

این سخنان السیسی که مدتی بعد از صفحه توییتر وی حذف شد، در حالی بود که رسانه‌های سعودی، اماراتی و مصری طی چند روز گذشته پس از انتشار سخنان منتسب به امیر قطر درباره حمایت از ایران، حزب‌الله و حماس در خبرگزاری قطر، هجمه خود علیه امیر قطر را تشدید کرده‌اند.

امیر قطر در این سخنان خود گفته بود که اتهام‌زنی علیه قطر مبنی بر حمایت از تروریسم با وجود تلاش مستمر و مشارکت ما در ائتلاف بین‌المللی علیه داعش را محکوم می‌کنیم و هیچ کس حق ندارد ما را به خاطر حمایت از اخوان المسلمین و یا اینکه حماس و حزب‌الله را جنبش‌های مقاومتی می‌دانیم به تروریسم متهم کند و از مصر، امارات و بحرین می‌خواهم که در مواضع خصمانه علیه قطر تجدید نظر کنند.

السیسی همچنین در اظهارات روز جمعه (دیروز) خود که به دنبال حمله به اتوبوس مسیحیان بیان شد، گفت: «کشورهایی که از تروریسم حمایت می‌کنند بدون تعارف و مصالحه باید مجازات شوند».

وی افزود که برخی طرف‌ها برای ضربه زدن به اقتصاد و صلح اجتماعی در مصر تلاش می‌کنند/ر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا