شگفتی سفیر جمهوری چک از دیدن عکس های یک ایرانی از پراگ

در ابتدای این مراسم سید عباس سجادی مدیر عامل بنیاد آفرینش های هنری نیاوران با اشاره به حضور هنرمندان نام آشنای کشور چک در ایران و اجرای برنامه در فرهنگسرای نیاوران بیان کرد: مردم ایران با شخصیت های فرهنگی و هنری کشور چک، همچون کافکا به خوبی آشنا هستند. امیدوارم همچون سال های گذشته تعاملات فرهنگی و هنری خوبی میان بنیاد آفرینش های هنری نیاوران و کشور چک ادامه داشته باشد.

وی همچنین با اشاره به فعالیت های شهباز زمان در صدا و سیما گفت: شهباز زمان از چهره های فعال و خوش فکر است. در بعضی از عکس هایی که این هنرمند ایرانی گرفته است مخاطب احساس می کند این هنرمند به جای عکس، نقاشی کرده است. در واقع دیدن این تصاویر ما را به دیدن کشور چک و شهر پراگ ترغیب می کند. امیدوارم با حمایت سفیر جمهوری چک بتوانیم از این دست نمایشگاه ها در شهر پراگ نیز برگزار کنیم.

سوات پلوک چومبا سفیر جمهوری چک نیز گفت: از این که در این نمایشگاه حضور دارم بسیار خرسندم. زمانی که شهباز زمان را ملاقات کردم شخصیت او و میزان آشنایی اش با ادبیات و فرهنگ کشور چک و آثارش من را متعجب کرد. او آثار نویسندگان چک را به خوبی می شناسد و این شناخت را شما در عکس های او به خوبی می توانید ببینید.

وی ادامه داد : نگاهی که شهباز به کشور چک داشته است تمایزی را میان عکس های او و عکس هایی که توسط یک توریست گرفته می شود به خوبی نمایان می سازد. در عکس های او همچنین اشتراکات میان ایرانیان و مردم کشور چک به خوبی به تصویر کشیده شده است. از این رو لطفاً کسانی که از عکس های این نمایشگاه دیدن می کنند به جمهوری چک بیایند.

سفیر جمهوری چک در پایان صحبت هایش نیز خواستار ادامه همکاری ها و تعاملات با بنیاد آفرینش های هنری نیاوران در همه زمینه های فرهنگی و هنری همچون سال های گذشته شد .

نمایشگاه «هتل بوتیک» که به آثار عکاسی شهباز زمان از کشور چک و شهر پراگ اختصاص دارد از ۵ تا ١٣ خرداد در گالری شماره ٢ فرهنگسرای نیاوران دایر است. /ر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا