ریسک بزرگ علی مرادی با ایستادن رودرروی آیان

انتخابات فدراسیون جهانی وزنه‌برداری روز سه شنبه هفته جاری در بانکوک تایلند برگزار می شود و تکلیف ریاست IWF مشخص خواهد شد.

شرایط این انتخابات متفاوت از دوره قبل است  و آنتونی ارسو ایتالیایی سعی کرده با دست پرتری نسبت به چهار سال قبل برابر تاماش آیان قرار گیرد تا دوباره شکست خورده از انتخابات بیرون نیاید. از این رو هر دو طرف برای خود تیمی دست  و پا کرده اند تا با قدرت مقابل یکدیگر عرض اندام کنند.

علی مرادی رییس فدراسیون وزنه برداری ایران نیز که برای پست های ریاست، دبیر کلی، نایب رییسی اول  و نواب رییس کاندیدا شده بین این دو جبهه، قرار گرفتن در تیم ارسو ایتالیایی را انتخاب کرده است و با نقل و قولی که رویترز روز گذشته از او منتشر کرد به صورت علنی مشخص شد که او مخالف سیاست های تاماش آیان است.

در این روزها تنها کسانی که به این  صراحت که از آیان به شدت انتقاد کرده اند و معتقد بودند که وزنه برداری جهان نیاز به تغییر سیستم دارد، علی مرادی  و آنتونی ارسو هستند. بقیه کشورها حتی اگر مخالف آیان ۷۸ ساله هم باشند اما به صورت علنی اعلام موضع نکرده اند.

اکنون این اظهار نظرعلی مرادی نتیجه انتخابات را برای ایران حساس تر کرده است چرا که تاماش آیان به سادگی از کنار خیلی حرفها نمی گذرد. اهالی وزنه برداری به خوبی از این موضوع آگاه هستند و شاید  در صورت پیروزی آیان در انتخابات باید منتظر تبعات آن برای وزنه برداری ایران باشیم.

رییس فدراسیون وزنه برداری ایران به گفته خیلی از اهالی از وزنه برداری با قرار گرفتن در تیم آنتونی ارسو و جبهه مخالف آیان ریسک بزرگی را انجام داده و در صورت رای نیاوردن رییس کنفدراسیون وزنه برداری اروپا و ماندگاری مجدد آیان در فدراسیون جهانی باید نگران تصمیمات احتمالی او و زیر ذره بین قرار گرفتن وزنه برداری ایران باشیم.

اما اگر معادلاتی که آنتونی ارسو چیده درست از آب در بیاید و بتواند پیروز انتخابات باشد شرایط هم برای ایران به گونه دیگر خواهد بود و شانس کسب کرسی در پست های دیگر برای ما بیشتر می شود . حتی اگر در این انتخابات صاحب کرسی هم نشویم حداقل دیگر نگرانی از بابت انتقاد از تاماش آیان و تبعاتی احتمالی آن نخواهیم داشت.

روز سه‌شنبه مشخص خواهد شد ریسک بزرگی که علی مرادی بر روی وزنه برداری ایران به عنوان موفق ترین رشته کشور در المپیک ریو انجام داده جواب می‌دهد یا ورزش ایران باید تاوان این مخالفت علنی با آیان را بدهد.

 لیست کاندیدای انتخابات فدراسیون جهانی وزنه برداری:

* ریاست

برای احراز این پست هفت نفر کاندیدا هستند. علی مرادی باید با تاماش آیان رییس فعلی فدراسیون جهانی، ماونگ وانگ دبیرکل فدراسیون جهانی، نیکو ولاد نایب رییس اول فدراسیون جهانی، آنتونی ارسو و یوسف المنان روسای کنفدراسیون‌های اروپا و آسیا و مونیکا پونتولا رقابت کند.

* دبیرکلی

در این پست شش نفر رقابت خواهند کرد. علی مرادی، محمد جلود دبیر کل کنفدراسیون آسیا، آتیلا آدمفی مدیر اجرایی فدراسیون جهانی وزنه‌برداری و داماد تاماش آیان، نیکو ولاد، ماونگ وانگ و کارلوس کیونونس جزو نواب رییس فدراسیون جهانی حضور دارند.

* نایب رییسی اول

علی مرادی به عنوان نماینده ایران برای این پست کاندیدا شده است و باید با ۹ نفر رقابت کند.

* نواب رییس

علی مرادی برای این پست هم کاندیدا است و در کل ۲۷ نفر برای احراز آن کاندیدا شده‌اند.

* هیات رییسه

۵۱ نفر کاندیدا شده‌اند و علی مرادی نیز از ایران حضور دارد.

* کمیته‌ فنی

۴۳ نفر رقابت خواهند کرد و علیرضا قریشی، رییس هیات وزنه‌برداری استان خوزستان برای کمیته‌ فنی کاندیدا شده است.

* کمیته‌ آموزش و پژوهش

۳۱ نفر کاندیدا دارد و محسن بیرانوند، رییس کمیته‌ مربیان فدراسیون وزنه‌برداری ایران در این بخش حضور دارد.

* کمیته‌ پزشکی

۱۴ نفر کاندیدا شده‌اند و داود باقری، نایب رییس فدراسیون وزنه‌برداری و رییس کمیته‌ پزشکی فدراسیون برای حضور در این کمیته‌ کاندیدا شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا