دردسرهای گاو شیرده سعودی؛

واکنش رسانه‌های عرب زبان به بیانات رهبر انقلاب درباره آل‌سعود/ از آرزوی یک اهل سنت برای آیت‌الله خامنه‌ای تا قسم جلاله برای اثبات سخنان رهبری

بصیر، بیانات عتاب‌آلود حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران که در سخنرانی دیروز ایشان در مراسم محفل انس با قرآن مطرح شد، مورد توجه ویژه رسانه‌های منطقه و جهان قرار گرفته است.

پایگاه خبری روسی اسپوتنیک عربی با اشاره به این سخنان تأکید کرد که رهبر انقلاب اسلامی ایران عربستان سعودی را گاو شیرده آمریکا توصیف و از رفتار و سیاست‌های این کشور انتقاد کردند. ایشان تأکید کردند که ریاض با مومنان به صورت سخت و خشن و با کافران با عطوفت  و رحمت تعامل می کند.

بنابراین گزارش حضرت آیت الله خامنه ای در مراسم محفل انس با قرآن کریم که عصر دیروز شنبه به مناسبت اولین روز ماه مبارک رمضان برگزار شد ، تأکید کردند که  دولت عربستان گاو شیردهی است که شیر آن را می دوشند و هنگامی که شیر نمی دهد، آن را ذبح می کنند.

پایگاه خبری شبکه المیادین نیز با برجسته کردن عبارت گاو شیرده در بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی تأکید کرد که ایشان ابراز داشتند که حماقت سعودی ها باعث شده آنها این‌گونه تصور کنند که می‌توانند صداقت دشمنان اسلام را با پول خود به دست آورند، اما آنها در استفاده از ثروت‌های ملی به نفع دشمنان ملت ها دچار افراط شده اند.

ایشان تأکید کردند که برخی از انسان های پست نظیر دولت عربستان که از سایر عناصر امت اسلامی حق تعیین سرنوشت خود را می‌گیرند ، به علت دوری از قرآن و ایمان این اقدامات را مرتکب می‌شود. ایشان تأکید کردند که نباید فریب ظواهر را خورد و این عده سقوط خواهند کرد، چرا که باطل هستند و از بین خواهند رفت. سرعت این اقدام مرتبط با صحت اقدامات جامعه ایمانی است.

خبرگزاری رویتر نیز در پوشش بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی در تیتر خود نوشت که حضرت آیت‌الله خامنه‌ای پیش بینی سقوط حتمی آل سعود به علت ائتلاف با آمریکا را کردند. رویترز افزود که ایشان در یک نشست دینی تأکید کردند که رهبران سعودی با دشمنان اسلام به شکل دوستانه رفتار می‌کنند ، در حالی که رفتار متناقضی با مسلمانان در بحرین و یمن از خود نشان می‌دهند.

پایگاه خبری الحدث نیز تأکید کرد که مقام معظم رهبری ایران با انتقاد از رفتار و سیاست‌های دولت آل سعود ، آن را گاو شیرده خواند که با مومنان با سختی و خشونت و با کافران با ملایمت رفتار می کنند. ایشان تأکید کردند ظواهر شما را فریب ندهد. اینها در آستانه فروپاشی و زوال قرار دارند. اینها باطل هستند و شک نیست که باطل از بین خواهد رفت. شاید آنها روزهای اندکی حضور داشته باشند، اما این بستگی به عملکرد جامعه ایمانی و نحوه تعامل آنها با این دولت است و اگر روشی صحیح را در پیش بگیرند، این اتفاق سریع رخ خواهد داد و در غیر این صورت طول خواهد کشبد.

پایگاه خبری النشره به نقل از مقام معظم رهبری تاکید کرد که سعودی ها در ثروت‌های ملی خود به نفع دشمنان ملت‌ها افراط می‌کنند. بنا به گزارش این پایگاه خبری ، ایشان تاکید کردند که دولت ایران نیز روزگاری این چنین بود و آمریکایی‌ها به آن پلیس منطقه می‌گفتند، اما ملت ایران این رژیم را ساقط کرد. نباید فریب ظواهر را خورد. آنها نیز قطعا ساقط خواهند شد، چرا که باطل هستند.

پایگاه خبری المنار نیز به نقل از امام خامنه‌ای نوشت که برخی رژیم‌های مرتجع منطقه دچار توهم شده‌اند و می‌پندارند که می‌توانند دوستی دشمنان اسلام را با پول به دست آوردند. ایشان تأکید کردند که هیچ دوستی میان این دولتها با دشمنان وجود ندارد و همان طور که آمریکایی‌ها صراحتاً بارها اعلام کرده‌اند، این گاو شیرده را خواهند دوشید و پس از تمام شدن شیر، آن را ذبح خواهند کرد.  پایگاه خبری المرصد الجزایر نیز به نظر مقام معظم رهبری تیتر زد که دیکتاتوری آل سعود در آستانه سقوط قرار دارد.

نظر کاربران عرب زبان فضای مجازی در زمینه بیانات رهبر انقلاب

پایگاه خبری روزنامه الکترونیکی رأی الیوم نیز با اشاره به پیش‌بینی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای مبنی بر فروپاشی قطعی رژیم آل سعود به نقل از ایشان تاکید کرد که دولت عربستان را افراد بی‌ارزشی مدیریت می‌کنند. ایشان تأکید کردند که جامعه اسلامی ما امروز مانند سایر جوامع دنیا با برخی مشکلات دست به گریبان است. در دنیای اسلام تعدادی افراد بی ارزش و نالایق نظیر دولت عربستان وجود دارند که سرنوشت بخشی از  امت اسلام را در دست گرفته اند. این موضوع به علت دوری آنها از قرآن و ایمان است.

نکته جالب در خبر مربوط به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی ، واکنش کاربران این سایت خبری است که به تایید این بیانات پرداخته اند. در اینجا به برخی از نظرات این کاربران اشاره می کنیم.

کاربری با عنوان “مکسیم”  در واکنش به این خبر خطاب به حضرت آیت الله خامنه ای تاکید کرد: ای امام، خداوند شما را حفظ کند و گام های شما را در مسیر خیر و خوبی اسلام و مسلمانان مستحکم نماید. چقدر من آرزو می کنم که ما اهل سنت نیز انسان صالحی مثل شما داشته باشیم. فردی با عنوان “جلال” در تایید بیانات مقام معظم رهبری به آیه ای از قرآن اشاره کرده و می‌نویسد :  وان اتبعت اهواءهم بعد ما جاءک من العلم مالک من الله من ولی و لا نصیر.

“ابن الولید” در این زمینه تأکید کرد آیا این شعاری نبود که ابو ایوانکا (دونالد ترامپ) به عنوان شعار ستاد انتخاباتی خود مطرح کرد. عربستان گاو شیرده است. شیر آن را می‌داشتیم و هنگامی که خشک شد، آن را ذبح می کنیم. خداوند متعال در قرآن به درستی می فرمایند:  فَإِنَّهَا لَا تَعْمَی الْأَبْصَارُ وَلَکِنْ تَعْمَی الْقُلُوبُ الَّتِی فِی الصُّدُورِ.

فردی با نام الکسندر می نویسد که آیا این کنگره آمریکا نبود که در سال ۲۰۰۱ خواستار تقسیم عربستان به سه کشور کوچک شد. لخضر الجزایری در این زمینه تاکید کرد: به خدا قسم من شما آبروی مسلمانان را حفظ کرده‌اید. خداوند به شما برکت دهد و حمایت شما از فلسطین بهترین دلیل در این زمینه است. کاربری با نام عبدالحق در این زمینه می‌نویسد: ترامپ این موضوع را گفت و همین طور هم عمل کرد. اما عرب ها خجالت نمی کشند، آیا خفتی بالاتر از این هم وجود دارد؟

کاربری که خود را با عنوان کاربری الخیانة معرفی کرده، می‌نویسد که همه منتظر سقوط این رژیم وهابی هستند که میلیاردها دلار را برای تخریب کشورها و از بین بردن دولت‌های عربی هزینه می‌کند. اما خطرناک‌تر از این اقدامات همگرایی و توطئه آنها با همراهی دشمنان مسلمانان و اجرای پروژه های آنها است و آنها تنها با کسانی دشمن هستند که آنها دشمنی می کنند و این توطئه برای تجزیه منطقه است.

کاربری با عنوان جوجو نیز این بیانات را تایید می کند. فرد دیگری با عنوان المجد العربی در این زمینه می‌گوید: اگر شما در این زمینه همه پرسی انجام دهید می‌بینید که بیش از ۹۹% از ملت‌های عربی و اسلامی این بیانات را تأیید می‌کنند.

“أیمن” در این زمینه می‌گوید که تمامی مسلمانان جهان از ماهیت نظام سعودی اطلاع پیدا کرده اند. فرد دیگری با نام فهد می نویسد که آنها به اذن الهی به زودی دچار زوال خواهند شد و پرچم اسلام بار دیگر به اهتزاز درخواهد آمد. فردی با عنوان “فرید” قسم جلاله یاد کرده  و می نویسد که بیانات شما صد در صد درست است. مجموع درآمدهای سالیانه نفتی عربستان کمتر از ۳۶۵ میلیارد دلار است، این در حالی است که آنها ۴۵۰ میلیارد دلار بذل و بخشش کرده اند.

سامی الرئیسی در تعیین فرمایشات رهبر معظم انقلاب به این دو آیه شریفه قرآن  استناد می‌کند که می‌فرمایند: ولن ترضی عنک الیهود ولا النصاری حتی تتبع ملتهم قل ان هدی الله هو الهدی ولئن اتبعت اهواءهم بعد الذی جاءک من العلم ما لک من الله من ولی ولا نصیر. (و هرگز یهودیان و ترسایان از تو راضی نمی ‏شوند مگر آنکه از کیش آنان پیروی کنی بگو در حقیقت تنها هدایت‏ خداست که هدایت [واقعی] است و چنانچه پس از آن علمی که تو را حاصل شد باز از هوسهای آنان پیروی کنی در برابر خدا سرور و یاوری نخواهی داشت)  یا ایها الذین امنوا لا تتخذوا الیهود والنصاری اولیاء بعضهم اولیاء بعض ومن یتولهم منکم فانه منهم ان الله لا یهدی القوم الظالمین (ای کسانی که ایمان آورده‏ اید یهود و نصاری را دوستان [خود] مگیرید [که] بعضی از آنان دوستان بعضی دیگرند و هر کس از شما آنها را به دوستی گیرد از آنان خواهد بود آری خدا گروه ستمگران را راه نمی ‏نماید) .

عامر البسیطی در این زمینه می گوید: به درستی که عربستان گاو شیردهی است که سینه هایش خشک شده و دارد گوشتش را می فروشد. “سیف قاطع بین العرب”نیز در این زمینه اظهار نظر می کند که متاسفانه این بیانات درست است.

در این میان برخی رسانه‌های وابسته به دلارهای نفتی سعودی ها که تحت نظر شاهزادگان سعودی مدیریت می‌شوند ، در اقدامی برخلاف  دیدگاه ملت های منطقه و افکار عمومی آن وقتی در برابر استدلال قرآنی رهبر معظم انقلاب مبنی بر آیه شریفه “اشداء علی الکفار رحماء بینهم” و تناقض رفتار سعودی ها با این آیه استدلال منطقی پیدا نکردند، در اقدامی خلاف عرف روزنامه نگاری ، اقدام به توهین و ناسزا گویی نسبت به ایشان نموده و سعی در سیاه نمایی شرایط کنونی جمهوری اسلامی ایران جهت کم اهمیت جلوه دادن این بیانات و غیر واقعی نشان دادن آن کردند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا