بی‌اعتنایی ترامپ به روحانی/ مذاکره مستقیم یا جنگ؟!

نماینده ویژه انگلیس در امور تجاری با ایران، در گفتگو با شبکه “بلومبرگ” از مواضع ضدایرانی رئیس‌جمهور آمریکا انتقاد کرد و به وی توصیه نمود که رویکردی مثبت در قبال تهران اتخاذ کند.

وی با اشاره به تور دیپلماتیک ترامپ در خاورمیانه، گفت: «دونالد ترامپ در اشتباه است که ضمن بی‌اعتنایی به مواضع معتدل و آشتی‌جویانه حسن روحانی، همچنان به سیاست خطرناک متحد ساختن اعراب سنّی با اسرائیل علیه ایران ادامه می‌دهد.»

“نورمن لامونت” خاطرنشان کرد: «آقای حسن روحانی در تبلیغات انتخاباتی خود وعده داده که سایر تحریم‌های غیرهسته‌ای را نیز لغو کند. تحقق این وعده لاجرم در گرو مذاکره مستقیم با آمریکا و اروپاست. بنابراین با وجود مواضع تند ترامپ در قبال ایران، روحانی همچنان محتاطانه عمل خواهد کرد.»

گفتنی است این تاجر سیاست‌پیشه انگلیسی با زیرکی در صدد القای این معناست که ایران دو راه بیشتر پیش رو ندارد: مذاکره مستقیم [بخوانید معامله] با غربی‌ها؛ یا رویارویی با ائتلاف عربی-صهیونیستی مورد حمایت آمریکا.

اینگونه تحلیل‌ها که آمیزه‌ای از گزاره‌های صحیح و القائات نادرست می‌باشند، با هدف دچار کردن مقامات ایرانی به “خطای محاسباتی” در رسانه‌های بیگانه پمپاژ می‌شوند./ر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا