چالش بزرگ پیش روی روحانی/ کار ساده ای نخواهد بود

روزنامه سنتینل رکورد، چالش بزرگ روحانی را عمل به وعده های انتخاباتی دانسته است به ویژه آنچه “برگرداندن امید” خوانده شده بود.

براساس این گزارش، پیروزی در انتخابات بخش مشکل کار برای روحانی نبوده بلکه جامه عمل پوشاندن به وعده های انتخاباتی، بخش اصلی وظیفه وی است که کار ساده ای هم نخواهد بود.

به نوشته سنتینل رکورد، پیروزی روحانی نشان داد که اکثریت رای دهندگان ایرانی وعده های او را ترجیح داده و به دنبال آزادی بیشتر در کشور و روابط بهتر با دنیا هستند.

سنتینل رکورد به نقل از یکی از رای دهندگان به روحانی می نویسد: باید با همسایگان و کشورهای دیگر جهان همکاری کرد تا فضای بهتری در کشور ایجاد شود. ما به سرمایه گذاری نیاز داریم.

یادداشت نویس این روزنامه آمریکایی بر این باور است که طیف های اصلاح طلب شهرنشین و جمعیت جوان شهری به دنبال ارائه چهره بهتری از این کشور در جهان و نزدیک شدن به غرب هستند.

این درحالی است که منتقدان می گویند، تلاش روحانی برای نزدیک شدن به غرب، نتیجه ای برای مردم نداشته و کارشکنی های آمریکا در روند اجرای برجام موجب شده علیرغم تعطیلی برنامه هسته ای، شاهد بهبود وضعیت اقتصادی نباشیم.

سنتینل رکورد نوشته عمل به وعده هایی که توسط روحانی در رقابت های انتخاباتی داده شد، کار ساده ای نخواهد بود.

گفتنی است، جوانان زیادی در ایران از بیکاری رنج می برند و منتظر عملیاتی شدن سیاست های دولت برای رونق بازار و ایجاد اشتغال هستند.

در همین حال نشریه الگماینر خواستار افزایش فشارها بر ایران توسط دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا شده است.

الگماینر می نویسد: مشكل ايران براي ترامپ تنها برجام نيست بلكه ترامپ بايد با استراتژي بلند مدت در مورد موشك هاي ايران و بحث حقوق بشر، ايران را تحت فشار قرار دهد./ر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا