امروز : دوشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۶
تاریخ : ۱۳۹۶/۰۳/۰۸ - ۱۴:۴۹ ذخیره فایل ارسال به دوستان

ورزشکاران باید در ماه رمضان از شرایط غذایی مناسبی برخوردار باشند

بصیر، مرتضی اسدپور کارشناس امور ورزشی در گفت‌وگو با بصیرنیوز با اشاره به روه گرفتن ورزشکاران در ماه رمضان اظهار کرد: اگر ورزشکاری بخواهد در این ماه دچار افت بدنی نشود باید در کنار تکنیک و تاکتیک خوب از شرایط غذایی مناسبی نیز برخوردار شود. وی خاطرنشان کرد: ورزشکار حرفه‌ای باید کسری خوابی را که […]

بصیر، مرتضی اسدپور کارشناس امور ورزشی در گفت‌وگو با بصیرنیوز با اشاره به روه گرفتن ورزشکاران در ماه رمضان اظهار کرد: اگر ورزشکاری بخواهد در این ماه دچار افت بدنی نشود باید در کنار تکنیک و تاکتیک خوب از شرایط غذایی مناسبی نیز برخوردار شود.

وی خاطرنشان کرد: ورزشکار حرفه‌ای باید کسری خوابی را که در هنگام سحر پیش می‌آید در طول روز جبران کند و سحری را تا جایی که امکان دارد دیر میل کند.
این کارشناس تصریح کرد: ورزشکاران باید قبل از ماه رمضان با طراحی تمرینات و برنامه‌ریزی درست برای این ماه انرژی مورد نیاز خود را در بدن ذخیره کنند و همچنین از فاصله افطار تا سحر به تدریج مایعات مصرف کنند.
اسدپور افزود: با توجه به اینکه مصرف پروتئین زیاد سبب تولید مواد زائد در خون و ایجاد خستگی حین ورزش می‌شود در رژیم غذایی ورزشکاران روزه‌دار توصیه نمی‌شود.

وی گفت: ورزشکاران در ماه رمضان نسبت به افراد عادی نیاز بیشتری به قند و ویتامین‌ها دارند و همچنین مصرف مایعات فراوان از جمله آبمیوه‌ها قبل از ورزش مناسب است.

این کارشناس با اشاره به اینکه مصرف خرما، سوپ، سبزیجات و شیر برای افطار ورزشکاران مفید است، یادآور شد: کمبود قند در بدن ورزشکاران حرفه‌ای ممکن ‌است باعث بروز مشکلاتی شود.
اسدپور خاطرنشان کرد: ورزشکاران روزه‌دار می‌توانند با مصرف مواد قندی و کربوهیدرات‌ها مانند ماکارونی، عسل، سیب‌زمینی، قند و شیرینی‌جات در فاصله بین سحر و افطار این کمبود را جبران کنند.

ارسال دیدگاه

photo_2016-05-31_13-37-56

photo_2016-06-02_15-16-08

photo_2016-06-02_15-16-04

1

gorban-1

news