آرایش احتمالی پرسپولیس‌ها مقابل لخویا

بصیرنیوز، برانکو ایوانکوویچ که در بهترین فصل سرخپوشان از نظر نتیجه گیری توانسته آنها را به قهرمانی لیگ برتر و صعود از مرحله گروهی لیگ قهرمانان برساند، اکنون به دنبال این است تا از شانس صعود از مرحله یک هشتم نیز سود ببرد و با استراتژی خاص خود جواز صعود به مرحله بعدی را نیز کسب کند.

در کاروان پرسپولیس برای انجام دیدار برگشت مقابل لخویا کمال کامیابی نیا به دلیل مصدومیت سرخپوشان را همراهی نکرده تا هافبک دفاعی ملی‌پوش این تیم همچون جدال رفت غایب بزرگ بازی برابر نماینده قطر لقب گیرد. سامان نریمان جهان نیز در اردوی دوحه دچار سرماخوردگی شده تا سرنوشت او نیز در آخرین بازی فصل سرخپوشان با بدشانسی همراه شده و از جمع بازیکنان آماده‌ی برانکو ایوانکوویچ خارج شود.
با این حال او با توجه به پتانسیل فردی تیمش امیدوار است آنها از شانس برابر مقابل حریف برای سود بردن از آخرین بازی فصل استفاده کرده و یک دیدار تاریخی را رقم بزنند.
علیرضا بیرانوند
بازی با الوحده نیز به پایان رسید اما گلر شماره یک و ملی‌پوش پرسپولیس همچنان عهده‌دار سنگربانی این تیم است تا نشان دهد همه چیز بعد از آن دیدار تلخ یک اتفاق احساسی بوده است. علیرضا بیرانوند که با انجام ۷ بازی در این رقابت‌ها و ثبت سه کلین شیت امیدوار است کارنامه موفق خود در فصل شانزدهم را موفق‌تر به پایان برساند، اکنون با انگیزه و امید زیاد به عنوان شماره یک این تیم درون دروازه قرار خواهد گرفت. یک کلین شیت دیگر از او می‌تواند بزرگترین سهم در تاریخ‌سازی این باشگاه را شکل دهد و باید دید او در این راه موفق خواهد بود یا خیر.
سیدجلال حسینی – محمد انصاری
مطمئن ترین مدافعان فصل فوتبال ایران اکنون به یک جدال سخت رسیده‌اند و باید برابر مساکنی، نام تائه هی و یوسف العربی دروازه سرخپوشان را حفظ کنند. سیدجلال حسینی با کارنامه‌ای درخشان و با تجربه بالا در این فصل توانست به خوبی هارمونی دفاعی پرسپولیس را شکل دهد و اکنون نیز امیدوار است در جدال پایانی یک روز خاطره انگیز را شکل دهد. در کنار او محمد انصاری حضور دارد که با مصدومیت جزیی پیش از این دیدار دست و پنجه نرم می‌کرد و البته با انگیزه خود را به این رقابت رسانده تا همچون دیدارهای گذشته یک عملکرد موفق در سطح آسیا به نام خود کند.
حسین ماهینی – صادق محرمی
صادق محرمی در سمت راست دفاعی با فرارهای تکنیکی و قدرت حمل توپ و همچنین شرایط مناسب در دفاع به یکی از عناصر موفق و پدیده سرخپوشان تبدیل شده که این شانس را خواهد داشت از بازی پایانی به بهترین شکل سود ببرد و جایگاه ویژه خود را در این تیم ارتقا دهد.
در سمت چپ نیز حسین ماهینی توانسته موازنه مناسبی در خط دفاعی برای سرخپوشان شکل دهد و این مساله را باید در نظر گرفت که این مدافع جنوبی در پست غیرتخصصی خود در ۶ دیدار آسیایی‌اش ۲ بار در تیم منتخب حضور یافته و اکنون فرصت این را دارد تا در بهترین فرم بازی‌اش کمک حال برانکو ایوانکوویچ برای عبور از این مرحله باشد و شاید یکی از همان گل‌های تمام بوشهری‌اش با همکاری طارمی بتواند طلسم این صعود را بشکند.
محسن ربیع خواه
در سخت‌ترین پست ممکن و آزمایش خود در این بازی قرار دارد. هافبک دفاعی باتجربه پرسپولیس که در این فصل بیشتر در پست مدافع چپ به میدان رفته بود، در بازی رفت توانست عملکرد قابل قبولی از خود به نمایش بگذارد و با استراتژی برانکو ایوانکوویچ و با حضور در فاز تدافعی تیمش مانع از شکل گیری حملات خطرساز لخویا و خصوصا عملکرد مثبت نام تائه هی شود. این بازی و عملکرد او البته می‌تواند تمام قلم‌های انتقادی علیه او در طول فصل و خصوصا ابتدای آن را به سکوت وادار کند.
سروش، فرشاد و مسلمان
رفیعی در آخرین بازی که با سرخپوشان قرارداد دارد به دنبال نمایشی خاطره ساز است و در کنار خود محسن مسلمان و فرشاد احمدزاده را نیز خواهد دید. احمدزاده در دیدار رفت با تغییر پست‌های مداوم خود شرایط سختی برای حریف شکل داده بود و مسلمان نیز هرچند نتوانست پاس‌های طلایی خود را به ثمر بنشاند اما اکنون با انگیزه فراوان و بدون توجه به مصدومیت شکستگی دستش به دنبال این است تا در کنار طارمی و دیگر مهاجمان این تیم یک پیروزی شیرین برای سرخپوشان رقم بزند.
وحید امیری – مهدی طارمی
وحید امیری هرچند نتوانسته به عنوان مهاجم و در پست غیرتخصصی به عنوان یک گلزن ایفای نقش کند اما عملکرد پرجنب و جوش او یک عامل موفقیت آمیز برای برانکو ایوانکوویچ شده تا به اهداف خود دست یابد. در کنار شماره ۱۹ سرخپوشان مهدی طارمی با انگیزه بالا برای جبران و البته تداوم حضور در لیگ قهرمانان حاضر است. طارمی که پنالتی حساس تیمش در بازی رفت را از دست داده، اکنون در وهله اول به دنبال جبران آن و ثبت گلی دیگر است تا شانس کسب عنوان آقای گلی و در نهایت صعود و تداوم راه در لیگ قهرمانان آسیا را برای تیمش میسر کند.
ترکیب احتمالی پرسپولیس: علیرضا بیرانوند، سیدجلال حسینی، محمد انصاری، حسین ماهینی، صادق محرمی، محسن ربیع خواه، سروش رفیعی ، فرشاد احمدزاده، محسن مسلمان، وحید امیری و مهدی طارمی
دیدار دو تیم امشب و از ساعت ۲۳:۳۰ برگزار خواهد شد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا