سریال تکراری استعفای صوری طاهری

تیم فوتبال پرسپولیس بامداد امروز با گذر از سد تیم لخویا موفق شد به عنوان تنها تیم ایرانی به جمع ۸ تیم برتر آسیا صعود کند که بعد از ۱۷ سال این صعود به دست آمد تا شاگردان برانکو یکی دیگر از رکوردهای تلخ سال‌های اخیرشان را پشت سر بگذارند اما صعود پرسپولیسی‌ها با خبری که امروز منتشر شد تا حدودی تحت الشعاع قرار گرفت. در این بین صحت از اختلاف نظر طاهری با برخی از مسئولان وزارت ورزش بر سر اسپانسر باشگاه هم مطرح شده اما سعیدرضا طاهری فرزند سرپرست باشگاه پرسپولیس در این سامانه (این شرکت از زیر مجموعه‌های یکی از اپراتورهای تلفن همراه است که به صورت اقماری فعالیت می‌کند و البته در یک مزایده محدود توانست با باشگاه پرسپولیس فعالیت کند. اسناد این موضوع در اختیار قرار دارد) مشغول به کار بوده است و اینکه چنین موضوعی به چه دلیل رخ داده که طاهری حالا خواهان تغییراتی در اسپانسر باشگاه شده از نکات مبهمی است که خود او قطعا می‌تواند پاسخ شفافی به آن بدهد. البته جالب اینجاست که بعد از اینکه علی دایی سرمربی وقت تیم نفت تهران به صورت سر بسته به اشتغال فرزند یکی از مدیران پرسپولیس در سامانه هواداری این باشگاه اشاره کرد مدتی فرزند طاهری در محل کارش حاضر نشد تا به نوعی آب‌ها از آسیاب بیفتد! البته که در خصوص این اسپانسر همیشه شبهاتی وجود داشته؛ چه اینکه چه مقدار ممبر(عضو) از هواداران پرسپولیس در این سامانه حضور دارند و چه مقدار پول از طریق آن‌ها نصیب باشگاه پرسپولیس شده است. این‌ها مواردی است که هیچ‌گاه علنی نشد و همواره یکی از مرموزترین موارد همکاری بین دو طرف بوده است.

بحث تکراری استعفای علی‌اکبر طاهری یک بار دیگر منتشر شد تا باز هم شائبه فشار بر وزارت ورزش به وسیله بازی با احساسات هواداران و از طریق افکار عمومی در فضای مجازی به وجود بیاید. این سناریوی استعفای تکراری در چند وقت اخیر بارها اتفاق افتاده اما نکته جالب و عجیب اینجاست که مسئولان ارشد وزارت ورزش از وجود چنین استعفایی هر بار اظهار بی‌اطلاعی کرده و آن را تکذیب می‌کنند. موضوع مهم اما اینجاست که طاهری به عنوان نفر اول باشگاه پرسپولیس جزو زیرمجموعه وزارت ورزش و جوانان به حساب می‌آید و اگر قرار است واقعا استعفایی در کار باشد او باید استعفا را به وزارت ورزش بدهد نه اینکه برای موج سواری روی احساسات هواداران با به راه انداختن یک سریال تکراری هر بار بحث استعفا را در رسانه‌ها مطرح کند.

اقدامات چند باره مسئولان باشگاه پرسپولیس در سریال تکراری استعفای طاهری از باشگاه پرسپولیس نشاندهنده این موضوع است که آنها می‌خواهند با استفاده از اهرم استعفا و با توجه به نتایج درخشانی که پرسپولیس گرفته وزارت ورزش را تحت فشار قرار دهند. همانطور که در دی ماه سال گذشته زمانی که بحث کنار گذاشتن طاهری از پرسپولیس به اوج خودش رسیده بود در یک اقدام هماهنگ توسط لیدرها و برخی از بازیکنان پرسپولیس در شبکه اجتماعی اینستاگرام حمایت عجیبی از سرپرست باشگاه انجام شد هر چند که در دفعات بعد بازیکنان پرسپولیس دیگر حاضر به ورود به چنین نمایشی نشدند.

بحث جالب توجه اینجاست که در حالی بحث استعفای طاهری امروز باز هم به گوش رسید که او خودش در قطر به برخی از بازیکنان و نزدیکانش عنوان کرد استعفا نداده و باید مشخص شود چنین خبری از کدام مرجع و به صورت خط دهی به رسانه‌ها بیرون می‌آید. هر چند که برای رسیدن به پاسخ این سؤال خیلی راه دوری نباید رفت و جواب آن را می‌توان در برخی از نزدیکان خاص طاهری جستجو کرد. الان دیگر مشخص شده که بحث استعفا با چه هدفی بیرون می‌آید و مطمئنا مسئولان وزارت ورزش و جوانان هم با اتخاذ تصمیمات درست با این فضاسازی رسانه‌ای مقابله خواهند کرد اما جالب اینجاست که در همه استعفاهای صوری هیچ گاه باشگاه پرسپولیس به صورت مستقیم به این موضوع ورود نکرد و فقط وزارت ورزش و جوانان اقدام به تکذیب آن نمود. به هر حال این اتفاق خوبی نیست که با انجام کارهای نمایشی حالا که پرسپولیس پس از ۱۷ سال به روزهای خوبی رسیده کام هواداران با این اقدامات تلخ شود.

همین دو هفته پیش بود که خبری مبنی بر حمایت وزارت ورزش و جوانان از علی‌اکبر طاهری پس از جلسه‌ای که او با وزیر ورزش و جوانان داشت، منتشر شد اما در این بین شنیده می‌شود اصلا چنین دیداری صورت نگرفته و طاهری با وجود حضور در وزارت ورزش و تلاش برای دیدن سلطانی‌فر موفق به انجام این کار نشد و ناراحت و عصبانی وزارت ورزش را ترک کرد. این موضوع که البته نه تائید شده و نه تکذیب نشاندهنده این موضوع است که وزارت ورزش به این نتیجه رسیده که باید تغییراتی در چارت مدیریتی باشگاه پرسپولیس انجام شود اما این کار قطعا پس از انتخاب هیأت مدیره جدید باشگاه صورت خواهد گرفت و وزارت ورزش بنا به دلایل قانونی و تدابیر مسئولانش قصد ورود مستقیم به عرصه انتخاب مدیریت به باشگاه پرسپولیس را نخواهد داشت. به هر حال مطمئنا مسئولان وزارت ورزش هم همانند رسانه‌ها به این نتیجه رسیده‌اند که موفقیت‌های اخیر باشگاه پرسپولیس مرهون تلاش و زحمات مربیان و بازیکنان پرسپولیس است. در این بین قطعا تحرکات حاشیه‌ای که از سوی برخی از مسئولان باشگاه پرسپولیس صورت گرفته از رصد مسئولان امر دور نمانده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا