مواجهه نیروی هوایی ایران با جنگنده سعودی/ شکستی كه رقم خورد

رسانه هاي عربي مواجهه نیروی هوایی ایران با جنگنده سعودی در آسمان کشورمان را منعکس کردند.

بنا بر این گزارش، رسانه های سعودی در پی میانجیگری وزارت خارجه ایران و بازگشت جنگنده سعودی به الدمام عربستان، در ادعایی از شکست ایران در مقابله با سعودی هاسخن گفتند و این موضوع را دستآویزی برای هجمه رسانه ای علیه کشورمان قرار دادند.

به ادعای روزنامه سعودی “العاجل”، با نفوذ جنگنده سعودی در حریم هوایی ایران، این جنگنده ثابت کرد که توان نظامی ایران آنطوری که رسانه ها تبلیغ می کنند، قدرتی شکست ناپذیری هم نیست(!)

العاجل ادامه داد: یک نماینده ایرانی اذعان کرد که جنگنده سعودی با اینکه حریم هوایی ایران را نقض کرد، ولی توانست سلام به مبدأ برگردد؛ چون وزارت خارجه ایران نظرش بر این بود که این جنگنده به فرودگاه مبدأ برگردد.

گفتنی است که کریمی قدوسی در حاشیه جلسه علنی مجلس روایتی از نقض حریم هوایی جمهوری اسلامی ایران توسط هواپیمای حامل مقامات نظامی عربستان سعودی و اسکورت این هواپیما با جنگنده‌های نیروی هوایی تا فرودگاه مبدأ مطرح کرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: پنج‌شنبه گذشته یک هواپیما از فرودگاه دمام به مقصد قرقیزستان پرواز می‌کند که در این هواپیما فرماندهان نظامی عربستان سعودی برای جلسه‌ای با مقامات آمریکایی در خصوص داعش حضور داشتند.

وی افزود: مراقبت هوایی فرودگاه یزد این هواپیما را رصد می‌کند و پس از آن از فرودگاه تهران استعلام می‌گیرد که اجازه پرواز در حریم هوایی ایران را دارد یا خیر؟ و پس از آنکه مشخص می‌شود هواپیمای سعودی اجازه پرواز در حریم هوایی را ندارد هواپیماهای جنگنده برای اسکورت این هواپیما پرواز می‌کند و با نظر وزارت امور خارجه این هواپیما مجبور به ترک حریم هوایی و بازگشت به فرودگاه دمام می‌شود.

کریمی قدوسی تصریح کرد: وزارت امور خارجه و وزارت دفاع در این خصوص باید پاسخگو باشند و ما این را پیگیری می‌کنیم. چرا که پس از آنکه پدافند دستور می‌دهد که این هواپیما به زمین بنشیند و این هواپیمای سعودی مدعی می‌شود که به دلیل داشتن سوخت بیش از اندازه امکان فرود ندارد، وزارت امور خارجه با مماشات حکم به بازگشت این هواپیما به فرودگاه مبدأ می‌دهد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از صحبت‌های خود در خصوص ادعای مطرح شده از سوی یکی از افراد عضو جبهه پایداری پیرامون توافق وزیر امور خارجه و آمریکا برای تحویل سردار سلیمانی به آمریکایی‌ها، گفت: من چنین فکری را قبول ندارم و اساساً منطق این ادعا را قبول ندارم و گمان هم نمی‌کنم که چنین چیزی باشد. به عنوان کسی که اخبار فراوانی از وزارت امور خارجه دارم عرض می‌کنم که این خبر دور از ذهن است./ر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا