امام جمعه فریدونکنار:

امام راحل موجی از بیداری اسلامی را در جامعه ایجاد کرده بود / امام حلقه‌های وصل میان مردم و رهبری را تقویت کرد

بصیرنیوز، حجت‌الاسلام سید محمود جلالی در خطبه‌های نماز سیاسی عبادی جمعه در مصلی قدس این شهرستان، اظهار کرد: پس از تایید صحت انتخابات از سوی شورای نگهبان هیچ فردی از این جهت حق خدشه به اصل انتخابات را ندارد و کاندیداهایی که رای نیاوردند پس از صدور این بیانیه ابراز رضایت کردند.

وی تاکید کرد: دیگر کسی در این زمینه سخن نگوید اما تخلفات قابل بررسی به قوه قضاییه ارسال شد و انتظار این است که آن قوه با قاطعیت و بدون گذشت زمان بر اساس قانون و مقررات و به اندازه جرم‌های صورت گرفته بررسی صورت دهد و بر اساس قانون تنبیه شود تا در انتخابات بعدی تکرار نشود.

امام جمعه فریدونکنار در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سالروز رحلت امام راحل و قیام ۱۵ خرداد، تصریح کرد: رژیم طاغوت از حرکت مردمی ترسید و برای دفع این تظاهرات به زور متوسل شد و جمع فراوانی از مردم را به شهادت رساند.

جلالی با تاکید بر اینکه امام راحل موجی از بیداری اسلامی را در جامعه ایجاد کرده بود، گفت: در آن زمان اسلام در خطر بود و تمامی صنوف آرام ننشستند و قیام ۱۵ خرداد نقطه عطفی در انقلاب اسلامی ایران به حساب می‌آید.

وی با اشاره به سالروز ارتحال امام راحل، گفت: در مکتب سیاسی امام مردم، دین، اتحاد و بصیرت پایه اصلی برای ایجاد انقلاب و بقای آن بود.

امام جمعه فریدونکنار با بیان اینکه بعضی‌ها از روی غفلت سخنانی می‌گویند که در آن جایگاه نیستند و مطالبی بیان می‌کنند که برای آنها سزاوار نیست، اظهار کرد: نباید به گونه‌ای قلم زد و سخن گفت که شکاف را در میان امت اسلامی ایجاد کنیم.

جلالی با اشاره به اینکه بصیرت بسیار مهم است و باید توجه کرد که چگونه سخن گفت تا اتحاد حفظ شود، تصریح کرد: کسی که بخواهد با حرکت نسنجیده اختلاف ایجاد کند جلوی آن گرفته می‌شود.

وی تصریح کرد: امام حلقه‌های وصل میان مردم و رهبری را تقویت کرد و مدعیان پیروی از امام نمی‌توانند ولایت فقیه را به سخره بگیرند چرا که امام نفرمود معکوس سخنان ولی فقیه سخن بگویید.

امام جمعه فریدونکنار همچنین به انتصاب آیت الله خامنه‌ای به رهبری انقلاب در ۱۴ خرداد ۶۸ اشاره و اظهار کرد: آیت‌الله خامنه‌ای رهبری لایق، با تدبیر، فقیه، آینده‌نگر و مسلط بر امور است.

جلالی افزود: رهبری با اتخاذ مواضعی قاطع و هوشمند، بحران‌های کودتای ۱۸ تیر ۷۸، حادثه ۱۱ سپتامبر در آمریکا، دادگاه میکونوس، کودتای دانشگاه، فتنه ۸۸ و حوادثی که در منطقه و کشورهای همسایه صورت گرفت را هدایت کرد و امروز ایران را در بهترین شرایط قرار داد.

وی همچنین به توطئه‌های ترامپ در خاورمیانه اشاره و خاطرنشان کرد: توطئه‌های ترامپ برعکس شده و قطر، عمان و پاکستان که برای کمک به عربستان وارد شده بودند تغییر دیدگاه داده و از پشتیبانی آل سعود پشمان شدند.

امام جمعه فریدونکنار با اشاره به اینکه آنها فکر کردند می‌توانند ایران را منزوی کنند، اظهار کرد: ایران قدرتی در منطقه است و هیچ حرکاتی بدون حضور و دخالت کشورمان ممکن نیست.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا