«پنجاه کیلو آلبالو» فیلمی که پروانه‌ نمایش خانگی گرفت!

فیلم سینمایی پر حاشیه «پنجاه کیلو آلبالو» ساخته مانی حقیقی که سال گذشته با وجود آمار فروشی معادل ۱۳ میلیارد تومان، پس از اتمام اکرانش در تهران به دستور سازمان سینمایی توقیف شده بود پس از انجام اصلاحات، از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پروانه نمایش خانگی گرفت.

«پنجاه کیلو آلبالو» فیلمی که پروانه‌ نمایش خانگی گرفت!

«پنجاه کیلو آلبالو» فیلمی که پروانه‌ نمایش خانگی گرفت!

فیلم «پنجاه کیلو آلبالو» اثر پر بازیگری است که در زمان اکرانش با حاشیه های بسیاری همراه بود. علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی وقت، پس از اکران این فیلم درباره آن گفته بود: فیلم سینمایی «پنجاه کیلو آلبالو» به هیچ عنوان مناسب نبود و اگر از چگونگی این فیلم اطلاع داشتم اجازه ساخت و اکران به آن نمی دادم».

علی جنتی همچنین گفته بود: فیلم «پنجاه کیلو آلبالو» فروپاشی و سقوط خانواده را ترویج می کند و آرایش نامناسب بازیگران الگوی نامناسبی ارائه می دهد؛ بنابراین من شخصأ مخالف اکران این فیلم هستم.

در مقابل مانی حقیقی کارگردان فیلم نیز در نامه ای سر گشاده به علی جنتی یادآوری کرده بود که «پنجاه کیلو آلبالو» سه بار پروانه ساخت گرفته و فیلمنامه آن ۱۴ اصلاحیه داشته و پس از دو بار بازبینی توسط شورای پروانه نمایش ۱۷ اصلاحیه خورده است!

خلاصه اینکه این فیلم پس از کش و قوس های فراوان و پس از توقیفش در نیمه اکران حال با اعمال اصلاحیه قرار است در شبکه خانگی نمایش توزیع شود.

فیلم سینمایی «پنجاه کیلو آلبالو» ششمین ساخته مانی حقیقی است و علاوه بر خودش بازیگرانی چون فرهاد آئیش، پژمان جمشیدی، سیامک انصاری، ساعد سهیلی، افسانه بایگان، امید روحانی و داریوش اسد زاده در آن ایفای نقش می کنند.

فیلم «پنجاه کیلو آلبالو» با عروسی مرجان آغاز می شود؛ جشنی که حضور مأموران پلیس آن را برهم می زند. ماجرا از این قرار است که پلیس برای دستگیری داماد خلاف کار وارد جشن می شود و میهمانان فرار می کنند. در این میان ریختن آب آلبالو روی پیراهن داوود باعث آشنایی او و آیدا می شود و آنها را دچار ماجراها و اتفاقات عجیبی می کند.

فیلم سینمایی «پنجاه کیلو آلبالو» به تهیه کنندگی مرتضی شایسته پروانه نمایش خانگی گرفته و به زودی توزیع خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا