حضور در پرسپولیس ریسک بزرگی بود

بصیرنیوز، صادق محرمی، وینگر راست سابق ملوان در روزهایی که مدیران پرسپولیس با جذب سیدجلال حسینی، وحید امیری، ساسان انصاری، علیرضا بیرانوند، وحید امیری و … در حال به اصطلاح بمب ترکاندن بودند به بازیکن کم و نام و نشان نقل و انتقالاتی این تیم تبدیل شد که همگان با حضور ماهینی، رضاییان و احمدزاده کمترین شانس برای حضورش در ترکیب را به او می‌دادند. اما این ستاره جوان در نهایت توانست تمام ستاره‌ها را از پیش رو برداشته و اکنون به پدیده فصل فوتبال ایران تبدیل شود که عملکردش در آسیا نیز سه بار حضور در تیم منتخب را برای او به ارمغان داشته است. گفتگوی مفصل خبرنگار ورزش سه را با ستاره شماره ۱۷ پرسپولیس را در ادامه تقدیم‌تان می‌گردد.

حضور در پرسپولیس ریسک بزرگی بود

زمانی که قرار شد به پرسپولیس بیایم با همه‌ی واقعیت‌ها نسبت به این تیم آشنایی داشتم. از اینکه تیمی خوب با بازیکنانی فوق العاده و کادری مناسب. می‌دانستم شرایط سختی پیش رویم قرار دارد اما تمام تمرکز و تلاشم را به کار گرفتم که بتوانم تنها به فوتبال فکر کنم و تمام تلاشم را به کار گرفتم که بتوانم در این تیم پیشرفت کنم. خدا هم در این مسیر به من کمک کرد تا بتوانم نظر مثبت کادرفنی و در نهایت کارشناسان و هواداران را جلب کنم.

با حضور در پرسپولیس می‌خواستم پیشرفت کنم

در ملوان هم سعی داشتم عملکرد مثبتی داشته باشم اما باید این مساله را در نظر گرفت که در پرسپولیس بیشتر از هر جایی در چشم هستی و شاید این مساله باعث شد تا بیشتر به چشم بیایم. اینجا اگر خوب باشی تعریف و تمجید است و اگر بد کاری کنی تحت فشار و انتقادات زیاد می‌شود. این نگاه در ملوان کمتر بود و اینجا مربی بادانش‌تر، تیم بزرگتر و بازیکنان بزرگتر هستند که کمک کرد پیشرفت کنم و من نیز تلاش کردم تا کیفیت بازی‌ام را نیز افزایش دهم.

همه در پرسپولیس مدعی حضور در تیم ملی هستند

پرسپولیس در فصل جاری تیمی بود که هر پست آن گزینه حضور در تیم ملی بود و این شرایط را برای بازیکنان خصوصا بازیکن جوان سخت می‌کرد. خیلی‌ها به من گفتند این تصمیم اشتباه است که بخواهم به پرسپولیس بیایم و البته دلایل آنها شاید در آن برهه منطقی بود اما من می‌خواستم خودم را اثبات کنم. می‌دانستم با تمرین و تلاش می‌توانم به چیزی که می‌خواهم برسم. تمرین در پرسپولیس و زیر نظر برانکو می‌توانست به من چیزهای بیشتری یاد بدهد و تلاش کردم تا خودم را نشان دهم.

اهل بازارگرمی نیستم اما پیشنهاد خارجی داشتم

من اصلا اهل بازارگرمی نیستم و نمی‌دانم موضوع پیشنهاد خارجی‌ام را چه کسی داده و هیچ وقت درباره آن صحبت نکردم و این موضوعی بود که تنها دوستانم و نزدیکانم از آن اطلاع داشتند. به همراه تیم ملی جوانان دو سال قبل اردویی در آلمان داشتیم که در آنجا ۱۰ بازی دوستانه با بیشتر تیم‌های پایه این کشور برگزار کردیم که آنجا با پیشنهاد حضور در یکی از تیم‌های بوندسلیگا مواجه شوم. البته در آن زمان چون تحت قرارداد ملوان بودم به من رضایتنامه ندادند و موضوع منتفی شد. اکنون هم پیشنهادی ندارم و در خدمت پرسپولیس هستم و خواهم بود.

با نصیحت آقا مجتبی محرمی راهم را گم نمی‌کنم

از لطفی که آقای مجتبی محرمی به من داشتند خوشحال شدم. آقا مجتبی بازیکن بزرگی بوده و به عنوان پیشکسوت پرسپولیس همیشه برایم قابل احترام هستند. خوشحال شدم که بازی ام مورد توجه ایشان قرار گرفته و از اینکه از من تعریف کردند خوشحالتر شدم. سعی می‌کنم همانطور که ایشان گفتند دچار غرور نشوم و راهم را گم نکنم و البته باز هم از ایشان بابت لطف و تعریفی که داشتند تشکر می‌کنم.

هوادارانی که به من کم لطف بودند اکنون حامی‌ام هستند

اینکه در پرسپولیس تا حدود زیادی موفق بودم اول از همه به لطف خدا مربوط است. به هرحال هواداران دوست دارند بازیکنان اسم و رسم دار در این تیم بازی کنند و آنها را بیشتر از بازیکنان ناشناخته و جوان می‌پسندند. این مساله در پرسپولیس و استقلال بیشتر هم است. به هرحال در روزهای اول از سوی برخی هواداران به من کم لطفی می‌شد و البته من می‌دانستم کار سختی پیش رو دارم و تنها با بازی خوب و عملکردم می‌توانم خیلی چیزها را ثابت کنم. می‌دانستم اگر عملکرد خوبی داشته باشم همین هواداران نظرشان نسبت به من تغییر می‌کند و موضوعی که متوجه شده‌ام این است که در پرسپولیس مسلما تیم مهمتر از بازیکن است و اگر بازیکنی برای موفقیت تیم تلاش کند مورد توجه هواداران قرار خواهد گرفت. اکنون خیلی از همان هوادارانی که نسبت به من کم لطفی داشتند با توجه به عملکردم به من تبریک می‌گویند و من فکر این روزها را می‌کردم و به تلاشم ادامه می‌دادم.

در آسیا به دنبال اتفاقات بهتر هستیم

بازی در لیگ قهرمانان آسیا از کیفیت بالایی برخوردار بود. من تجربه بازی در جام جهانی و آسیایی در رده پایه را داشتم و از این حیث این تنها تجربه بین المللی من محسوب می‌شد اما سطح فنی و کیفی لیگ قهرمانان آسیا به هیچ عنوان قابل مقایسه با لیگ برتر نیست. خصوصا اینکه ما از همان ابتدا به تیم‌های قدرتمندی برخورد کردیم و در ادامه نیز برابر لخویا قرار گرفتیم که از قدرت بالایی برخوردار بود و حسابی ما را تحت فشار قرار داد. از اینکه در جمع هشت تیم حاضر شده‌ایم واقعا خوشحالیم و امیدواریم به اتفاقات بهتری نیز دست پیدا کنیم.

شاید ۱۰ پاس گل ندهم اما آزادی عمل دارم

خصوصیات تکنیکی من بیشتر به این موضوع برمی‌گردد که پیش از این هافبک و در فاز تهاجمی حضور داشتم. اکنون که در فاز دفاعی قرار گرفتم در حملات کمتری حضور پیدا می‌کنم و تمرکز اولم روی فاز تدافعی است. شاید در خیلی از تیم‌ها یک مدافع راست ۱۰ پاس گل نیز به نام خود ثبت کند اما باید دید خواسته مربی چیست. بازی در این پست اول باید تمرکز را روی دفاع بگذاریم اما این به آن معنا نیست که برانکو نیز از من خواسته کم نفوذ کنم. اتفاقات برانکو این فرصت را به من داده که هر وقت احساس کردم می‌توانم نفوذ داشته باشم و در تقابل یک به یک عبور کنم و از این حیث به من آزادی عمل داده است. به هرحال یک جاهایی توپ هم لو می‌دهم اما همیشه موفقیت تیم برای همه ما اهمیت زیادی دارد.

سقف آرزوهایم کوتاه نیست

آینده ام در فوتبال و به همراه پرسپولیس؟ من زیاد در خصوص آینده حرف نمی‌زنم. این البته به این معنا نیست که به آن فکر نکنم بلکه به این صورت است که هر چیزی را نمی‌گویم و تلاش می کنم بیشتر از اینکه حرف بزنم به عمل بپردازم. این شاید اولین مصاحبه من با رسانه شما باشد و در این مدت تلاش داشتم با سود بردن از تجربیات دیگر بازیکنان و خصوصا آقای سیدجلال حسینی بیشتر از اینکه در رسانه باشم در تمرین تمرکز خودم را به کار بگیرم. آینده را در ذهنم ترسیم می‌کنم و این را هم بگویم که سقف آرزویم کوتاه نیست و چه در پرسپولیس، چه در اروپا و چه در تیم ملی به بهترین‌ها فکر می‌کنم.

بلندپروازم و به تیم ملی فکر می‌کنم

اینکه بگویم به تیم ملی و حضور در جمع ملی‌پوشان در این مقطع فکر نمی‌کردم درست نیست. به هرحال هر بازیکنی در هر کیفیتی سقف آرزویش حضور در تیم ملی است. من تمام تلاشم را در وهله اول برای موفقیت پرسپولیس انجام دادم و اینکه بخواهم به تیم ملی برسم با این کیفیت نیز به نظر آقای کی روش بستگی دارد. هر مربی انتظاری متفاوت از بازیکنان خود دارد و من نیز هیچ وقت از مسیری که در پیش گرفته‌ام کوتاه نمی‌آیم و به بلندپروازی‌ام ادامه خواهم داد.

حمایت برانکو مسوولیتم را افزایش داد

درست می‌گویید و اینکه آقای برانکو در آن مقطع تحت فشار هواداران ماند و به من اعتماد کرد، در حالی که نظر هواداران و رسانه ها و پیشکسوتان روی آقای رضاییان بود وظیفه و مسوولیت مرا سنگین تر کرد. در نیم فصل اول که کمتر بازی می‌کردم ایشان بارها با من صحبت کرد. به من می‌گفتند باید صبور باشم. باید تمرین کنم و تمرین و تمرین. این چیزی بود که بارها به من گفتند. شاید اگر در آن مقطع با من صحبت نمی‌کردند خیلی چیزها تغییر می‌کرد اما همان باعث شد تا انگیزه‌ام زیاد شود. از ایشان بابت اعتمادی که به من داشتند تشکر می‌کنم و امیدوارم به بهترین شکل بتوانم اعتماد ایشان را همچنان حفظ کنم و به آن پاسخ مثبت بدهم./ر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا