شهروندان از مراکز عرضه بهداشتی دام خرید کنند

محمد حقانی عضو اضلاح طلب شورای شهر مدعی شد: شهرداری تهران به افرادی که دام زنده خرید و فروش می‌کنند، اجازه کار در سطح شهر را می‌دهد که این اقدام با توجه به شیوع بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان بسیار خطرناک است.

مهندس عبدالحسین رحیمی مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار شهرداری تهران گفت:عرضه دام توسط شهرداری تن‌ها توسط ۳ مرکز عرضه بهداشتی دام صورت می‌گیرد.

وی گفت: مراکز دام بهداشتی آماده عرضه دام زنده به صورت حضوری و تلفنی به شهروندان هستند، این مراکز سه گانه مکان هایی مطمئن برای تامین دام بهداشتی برای شهروندان است. در سه مرکز عرضه بهداشتی دام زنده این سازمان کنترل‌های ویژه بهداشتی صورت می‌پذیرد و دام در چند مرحله از ورود به مرکز تا مرحله ذبح شرعی مورد معاینات بهداشتی قرار می‌گیرد.

مهندس عبدالحسین رحیمی اظهار داشت: شهروندان پس از مراجعه حضوری می‌توانند دام مورد نظر را انتخاب نمایند و پس از معاینه دامپزشک اجازه ذبح شرعی صادر می‌شود. همچنین بعد از ذبح نیز دامپزشکان لاشه را مورد معاینه قرار می‌دهند که در این مرحله در صورتی که لاشه دچار هرگونه بیماری و یا مشکوک به بیماری باشد ضبط و معدوم می‌گردد و مشتری می‌تواند دام دیگری را انتخاب نماید و یا مبلغ به او عودت داده می‌شود و تمامی این خدمات رسانی به منظور مراقبت و حفظ سلامت شهروندان است.

شهروندان می‌توانند با مراجعه به مراکز عرضه دام بهداشتی در سه نقطه شهر تهران؛ حکیمیه، احمد آباد مستوفی و مشیریه و همچنین تماس با شماره تلفن: ۵۵۰۵۰۰۰۰ نسبت به تهیه دام اقدام کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا