آخرین وضعیت ۴۰۰ زائر مشهدی سرگردان در نجف

هفته گذشته بود که خبر سرگردانی زائران در عتبات به دلیل متواری شدن رییس کاروان، فضای رسانه‌ای ایران اسلامی که پر کرد چرا که این زائران از کنار حرم مطهر امام هشتم (ع) به پابوس امیر المومنین (ع) رفته بودند.

جواد شاد مدیر حج و زیارت خراسان رضوی گفت: مدیر کاروان شرکت غیرمجاز «نورالحسین» مشهد در نجف اشرف که قرار بود برای بازگشت اعضای کاروان بلیت تهیه کند متواری شده و ۴۰۰ زائر را در هتل ر‌ها کرده است.

وی افزود: شرکت غیرمجاز «نورالحسین» مشهد پیش از این نیز به دلیل تخلف پلمب و به اداره اماکن نیروی انتظامی معرفی شده بود، اما متأسفانه در مکان دیگری اقدام به فعالیت می‌کرده است.
مدیر حج و زیارت خراسان رضوی گفت: این ۴۰۰ زائر پس از اقامت در هتل در نجف اشرف مدیر کاروان بدون اینکه بلیت بگیرد و با هتل تسویه حساب کند زائران را ر‌ها کرد و متواری شد!

شاد افزود: پس از متواری شدن مدیر، صاحب هتل به دلیل بدهی مدیر کاروان آسانسور‌ها را قطع کرده و و تهدید کرده برق را هم قطع می‌کند و زائران را بیرون می‌کند، بدین ترتیب ۴۰۰ زائر مشهدی در نجف سرگردان شدند.

اما پس از پیگیری های متعدد و مساعدت دفاتر نمایندگی حج و زیارت در کربلا و نجف و هماهنگی با شرکت فرودگاه‌های کشور این افراد صبح امروز (شنبه) حوالی ساعت ۰۴:۳۰ به مشهد بازگشتند. از مجموع ۴۰۰ زائر این کاروان ۱۷۰ نفر بوسیله پرواز در نظر گرفته شده وارد مشهد شدند و دیگر زائران نیز به صورت انفرادی و از مرزهای زمینی خود را به مشهد رسانده‌اند و پیگیری‌ها برای دستگیری رئیس این کاروان ادامه دارد.

در همین راستا محمدحسن واحدی معاون هماهنگی و مدیریت امور زائرین استانداری خراسان رضوی گفت: تاکنون ۲۰۰ شرکت غیرمجاز برای ثبت‌نام سفرهای مذهبی شناسایی شده و ۱۳۰ شرکت پلمپ شده است.

به نظر می‌رسد که مسئولان و متولیان باید ساز‌وکار مناسبی را در تایید صلاحیت مدیران کاروان‌های در نظر گرفته و این افراد در خصوص مسئولیت پذیر بودن توجیه شوند. ضمن اینکه برخی افراد از زائرانی که با احساس پاک خود برای سفر به عتبات لحظه شماری می‌کنند سوءاستفاده کرده و می طلبد که نهادهای و سازمان‌های مختلف در این باره هوشیارتر عمل کرده و با مسببان این گونه اقدامات برخورد قاطعی کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا