مسئول ستاد ثبت‌نام آموزش و پرورش فریدونکنار خبر داد

پیش‌بینی ثبت‌نام بیش از ۸ هزار نفر دانش‌آموز در مدارس فریدونکنار

بصیر، احمد جمشیدی مسئول ستاد ثبت‌نام آموزش‌ و پرورش فریدونکنار در گفت‌وگو با بصیرنیوز با اشاره به زمان ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس این شهرستان اظهار کرد: ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ابتدای خرداد آغاز شده است و آن‌ها باید برای شروع مراحل ثبت‌نام به مدارس مراجعه کنند تا از طریق مدارس در زمان‌های مشخصی برای شرکت در طرح سنجش سلامت معرفی شوند.

وی افزود: اولیا دانش‌آموزان با مراجعه به مدارس و دریافت فرم پایگاه سنجش سلامت باید به این پایگاه‌ها مراجعه کنند.

مسئول ستاد ثبت‌نام آموزش و پرورش فریدونکنار با بیان اینکه پایگاه سنجش، سلامت نوآموزان کلاس اولی را مورد سنجش و ارزیابی قرار می‌دهد، خاطرنشان کرد: تنها نوآموزانی که در طرح سنجش سلامت شرکت کرده و سلامت آن‌ها تایید شده باشد، در مدارس ثبت‌نام نهایی می‌شوند.

جمشیدی گفت: به جزء پایه اول ابتدایی و دانش‌آموزانی که از یک مقطع به مقطع تحصیلی دیگر منتقل می‌شوند، سایر پایه‌ها نیاز به ثبت‌نام و مراجعه حضوری ندارند و ثبت‌نام سایر پایه‌ها (ثبت نام میان پایه‌ها)در داخل خود مدرسه انجام می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در زمان ثبت‌نام از دانش‌آموزان هیچ وجهی دریافت نمی‌شود ، تصریح کرد: ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس عادی دولتی کاملا رایگان است، اما در مدارس خاص و هیئت امنایی مستلزم پرداخت هزینه‌هایی است که این هزینه‌ها نه در هنگام ثبت‌نام، که درطول سال تحصیلی دریافت خواهد شد.

مسئول ستاد ثبت‌نام آموزش و پرورش فریدونکنار از آماده شدن اکیپ‌های نظارت بر کار ثبت نام‌کنندگان خبر داد و گفت: شهروندان نیز می‌توانند در صورت مشاهده تخلف و یا نحوه برخورد مسئولان ثبت‌نام، شکایت خود را با شماره تلفن ۳۵۶۵۳۳۶۹ در میان بگذارند.

جمشیدی یادآور شد: ۳۱ تیرماه پایان مهلت ثبت‌نام در مدارس است و والدین باید از روزهای نخستین ثبت‌نام، اقدام کرده و این کار را به تعویق نیندازند زیرا مدارس پس از تکمیل ظرفیت، از پذیرش و ثبت‌نام دانش آموزان مازاد معذور هستند.

وی تأکید کرد:به علت مواجه نشدن والدین با مشکلات احتمالی ،ثبت نام فرزندانشان را در نزدیک ترین مدرسه محل سکونت خود انجام دهند.

جمشیدی خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود تعداد دانش‌آموزان فریدونکنار برای سال تحصیلی آینده ۸ هزار و ۵۰۰ نفر باشد که از این میان ۸۸۰ ثبت‌نام در پایه اول دبستان پیش‌بینی می‌شود.

مسئول ستاد ثبت‌نام آموزش و پرورش فریدونکنار با اشاره به اینکه همواره موضوع ثبت‌نام دانش آموزان از دغدغه‌های جدی والدین است گفت: همه تلاش ما این است که با تکریم ارباب رجوع و در چارچوب قوانین و مقررات مربوطه شرایط مناسبی را برای ثبت نام دانش آموزان فراهم کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا