عضو هیئت رئیسهٔ مجلس خبرگان رهبری:

امام خمینی(ره) روحیه استکبار ستیزی خود را در جان مردم دمید/لزوم تبیین اصول بینش امام (ره) در سالگرد ارتحال ایشان

بصیر، آیت‌الله احمد خاتمی عضو هیئت رئیسهٔ مجلس خبرگان رهبری در رابطه با تجلیل و تکریم از شخصیت امام خمینی (ره) اظهار داشت : تجلیل و تکریم شخصیت امام (ره) از حقوق ایشان بر ملت است.

وی گفت : امام (ره) شخصیت بزرگی است که شجاعانه در مقابل طاغوت ایستاد و یک ملت را از روی آوردن به استکبار رهانید و پس از پیروزی انقلاب اسلامی هم فرموند که ” آمریکا شیطان بزرگ است” .

این نماینده مجلس خبرگان رهبری خاطر نشان کرد : امام خمینی (ره) شخصیتی الگو و سرمایه ای نفیس برای آزادگان جهان و امت ماست ؛ بنابراین سرمایه هر چقدر نفیس باشد باید از آن مراقبت کرد تا آسیب نبیند لذا  تحریف چهره امام(ره) در حقیقت آسیب رساندن به این سرمایه نفیس است.

خاتمی استکبارستیزی را از ویژگی های برجسته امام خمینی (ره) دانست و عنوان کرد : امام (ره) خود استکبار ستیز بود و هم این روحیه را در جان مردم دمید؛ استکبارستیزی ریشه در قرآن و روایات عترت (ع) دارد و شعار لااله الاالله ما همان استکبار ستیزی است .

عضو هیئت رئیسهٔ مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد : در سالگرد ارتحال امام راحل و عظیم الشان باید اصول بینش ایشان مورد پیگیری و تحلیل قرار گیرد زیرا اصل دلدادگی به اسلام ، اصل ولایت فقیه ،  اصل مردم سالاری دینی برخی از اصولی هستند که بایستی در سالگرد ارتحال امام (ره) برای ماندگاری خط آن عزیز مورد تحلیل و ارزیابی قرار گیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا