اختصاصی/ بصیر گزارش می دهد

تشریح رزمایش گردان بیت المقدس ۱ و ۲ فریدونکنار

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بصیر، فرمانده حوزه مقاومت بسیج حضرت محمدرسول الله(ص) در حاشیه برگزاری رزمایش پدافند غیرعامل در تکیه معصوم زاده گلزار شهدای فریدونکنار در گفتگو با ما ضمن تقدیر و تشکر از فرماندهی ناحیه سپاه سید ولی میرشفیعی، جانشین فرماندهی ناحیه خیرالله باقرزاده، فرمانده هان گروهان و پایگاه های مقاومت بسیج، اظهار داشت: این رزمایش به مدت ۴۸ ساعت برگزار گردید به طوریکه در روز نخست کلاس های تئوری و در روز دوم کلاس های عملی را برگزار کردیم.

DSCN3388

۹۰ درصد از بسیجیان رزمایش را جوانان تشکیل می دادند

 

مصطفی آزادی کناری با اشاره به اینکه به کلیات موضوع پدافند غیرعامل ، اصول ۹ گانه این پدافند و عملیات روانی در آن در این رزمایش پرداختیم، تصریح کرد: در شب نخست برنامه پیاده روی تاکتیکی شبانه برای گردان مدنظر می باشد که در آن نیز اصول پدافند غیرعامل را به دوستان آموزش خواهیم داد.

وی خاطرنشان کرد: در روز دوم در میدان تیر اردوگاه شهید کریمی حاضر شدیم و پس از آن هم مرحله عملیاتی رزمایش دفاع از کوی و برزن را برگزار نمودیم.

فرمانده حوزه مقاومت بسیج حضرت محمدرسول الله(ص) در تشریح رزمایش پدافند غیر عامل گفت: این رزمایش مبنی بر بمباران هوایی و حملات موشکی توسط گردان ۲۰۱ بیت المقدس سردار شهید حاج حسین بصیر برگزار گردید و ۳ گروهان در این عملیات شرکت کردند.

وی بیان داشت: پس از استقرار نیروها و اعلام رمز از سوی فرماندهی قرارگاه امام هادی (ع) شهرستان فریدونکنار رزمایش آغاز شد و پس از گسترش نیروها در منطقه رزمایش عملیات صورت پذیرفت، همچنین گردان امدادی از آغاز این رزمایش در منطقه حاضر شد و در خصوص کمک رسانی، آواربرداری، مجروحین و انتقال آنها به بیمارستان وارد عمل خواهد شد.

آزادی همچنین از ورود یک گروهان امنیتی در منطقه رزمایش خبر داد و اذعان داشت: دفاع و ایجاد امنیت از مقرهای اصلی شهری و کوچه ا و خیابان ها را برعهده دارند و در محدوده مناطق آلوده با حضوری به موقع به انجام وظیفه می پردازند، همچنین گروهان احتیاط به اجرای ۹ اصول پدافند غیرعامل پرداختند و پس از اعلام وضعیت سفید از سوی قرارگاه به محل عزیمت خود برمی گردند و رزمایش به پایان خواهد رسید.

وی افزود: بالغ بر ۲۰۰ نفر در این رزمایش حاضر بودند، از ۱۳ پایگاه مقاومت بسیج استفاده نمودیم که از هر پایگاه یک دسته در این رزمایش حاضر بودند که ۹ پایگاه به صورت گردان کامل و مابقی در غالب گروهان احتیاط بودند.

فرمانده حوزه مقاومت بسیج حضرت محمدرسول الله(ص) با اشاره به اینکه قریب به ۹۰ درصد از اعضای حاضر در این رزمایش را جوانان تشکیل می دهند، اظهار داشت: با توجه به اینکه این گردان دفاعی در حوزه شهری است و برنامه های طراحی شده نو و تازه می باشند استقبال جوانان از این رزمایش بسیار خوب بوده است.

تشکیل گروهان ویژه ذوالفقار

آزادی با بیان اینکه در حوادث غیرمترقبه این جوانان هستند که بیشتر و زودتر پای کار می آیند، اذعان داشت: میتوانیم بطور قاطع بگوئیم که در کمتر از ۲ ساعت بالای ۷۰ درصد از بسیجیان این گردان در شرایط غیرعادی و حاد در منطقه حاضر می گردند.

وی عنوان داشت: این بسیجیان در طول سال با پایگاه های مقاومت در ارتباط هستند و برنامه های متفاوتی در طول سال برای آنها برگزار میکنیم، همچنین به دنبال تشکیل گروهان ویژه ذوالفقار هستیم که برنامه های دفاع شخصی و رزمی را به آنها آموزش خواهیم داد.

آزادی از برگزاری اردوهای فرهنگی رزمی ارکانهای گردان ها و گروهان در آینده ای نه چندان دور خبر داد و گفت: در این رزمایش فوق برنامه های سخنرانی بصیرتی، مسابقه های فرهنگی، دعای کمیل، زیارت عاشورا و ورزش صبحگاهی را برگزار نمودیم.

فرمانده حوزه مقاومت بسیج حضرت محمد رسول الله (ص) فریدونکنار، افزود: مکان انتخاب شده از نظر استراتژیک در مرکز شهر قرار داشت و با توجه به شهری بودن این حوزه این مکان بهترین گزینه بود، همچنین تکیه معصوم زاده مزین به شهدا و سردار سپاه اسلام شهید حاج حسین بصیر است و گردان ما نیز به نام نامی شهید بصیر می باشد و به نوعی تجدید بیعت با این شهیدان خواهد شد.

به اهداف مدنظر خود در این رزمایش دست یافتیم

اسماعیل مظلومی فرمانده حوزه سید الشهدا نیز ضمن تقدیر و تشکر از شورای اسلامی روستای اسبوکلا، هیئت امنا مسجد امام جعفر صادق (ع)، فرمانده پایگاه، اعضای شورای پایگاه شهید احسان اسماعیل تبار، فرمانده گردان و ارکانشان، سربازان عزیز، فرمانده حوزه بسیج دانش آموزی و اصناف، فرمانده هان پایگاه هایی که به عنوان مهمان حضور داشتند و مخصوصا اهالی روستای ولایی اسبوکلا، اذعان داشت: رزمایش دفاع از کوی و برزن دسته واکنش سریع گردان ۲۰۲ بیت المقدس سردار شهید علی اثنی عشری حوزه مقاومت بسیج سیدالشهدا سپاه شهرستان فریدونکنار برگزار شد.

DSCN3536

وی با بیان اینکه این رزمایش در دو روز و در منطقه کریم کلای روستای اسبوکلا برگزار شد تصریح کرد: برنامه های ما شامل استقرار نیروها در منطقه رزمایش، اجرای صبحگاه، عزیمت به منطقه عملیاتی و میدان تیر قصابیان بابلسر، بازگشت به اردوگاه، اقامه نماز و صرف نهاردر صبح روز اول و برگزاری کلاس حفاظت، نمایش مسابقه فوتبال پرسپولیس و میلان، حضور فرماندهی سپاه ناحیه در این اردوگاه، مسابقه طناب کشی که با رتبه اول روستای اسبوکلا خاتمه یافت، کلاس جهت گیری در شب و کار با قطب نما بوده است و بعد از این کلاس، پیاده روی در مناطق جنگلی این روستا درعصر روز اول را در دستور کار داشتیم.

مظلومی افزود: در روز دوم بعد از برگزاری کلاس توجیهی رزمایش به مکان انجام این عملیات اعزام شدیم و پس از اجرای آزمایشی آن، رزمایش را به صورت رسمی آغاز کردیم و بدون هیچ مشکلی و با موفقیت آنرا به پایان رساندیم.

کم شدن فاصله زمانی بین رزمایش ها تاثیرگذارتر است

فرمانده حوزه سید الشهدا هدف از اجرای رزمایش را نشان دادن قدرت بسیج و بسیجیان دانست و عنوان داشت: این گردان با استعداد ۴ گروهان، ۳ گروهان اصلی و یک گروهان اعتیاد در حال برگزاری است که ۳ گروهان اصلی به نام های سرداران شهید علی اسدی، شهید مرتضی حسین زاده و شهید یعقوب احمدی مزین شده است.

وی با بیان اینکه ۱۶ روستای تحت پوشش حوزه در این رزمایش حضور داشتند، اظهار داشت: پس از کلاس حفاظت نماز مغرب و عشا را برگزار کردیم و پس از صرف شام برنامه پیاده روی شبانه را در جنگل اطراف این روستا برگزار نمودیم.

مظلومی هدف از این رزمایش را پاکسازی منطقه از هجمه دشمنان اعلام و تصریح کرد: مکان خوبی از لحاظ گنجایش و استراتژیک برای برگزاری این رزمایش انتخاب شده بود و روحیه افراد بسیار عالی بود، این در حالیست که ۹۸ درصد از نیروها جوان هستند و بانشاط در این رزمایش شرکت کردند.

وی اذعان داشت: ۲۳۴ نفر که نیاز یک گردان است را فراخوان کردیم و خدا را شکربالغ بر ۲۰۰ نفر در اردوگاه حاضر شدند.

مظلومی گفت: به اهداف برنامه ریزی شده خود رسیدیم و مهمترین هدف ما حضور پرشور بسیجیان در منطقه بوده است.

وی تاکید کرد: برای بهتر برگزار شدن این رزمایش ها باید فاصله بین برگزاری این رزمایش ها کم شود و امیدوارم با برگزاری چنین رزمایش هایی بتوانیم به اهداف شهدا و امام راحل برسیم و مایه سربلندی این ملت و کشور و مردم ایران باشیم.

 

 

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا