محمدی:نباید بهانه‌ای به دست عربستان بدهیم

حمید محمدی شنبه شب در همایش کارگزاران حج تمتع امسال در سالن جلسات اداره کل حج و زیارت استان قم افزود:موضوع تامین امنیت در قالب تفاهم‌نامه‌ای با کشور عربستان به صراحت مورد تاکید قرار گرفته است اما باید مراقب بود تا برخی از افراد به منظور افزایش اختلاف و تضعیف سنت حج،امنیت سفر را مورد خدشه قرار ندهند. باید توجه داشت که حج امسال با سالهای قبل تفاوت‌هایی دارد و شرایط فعلی ایران و عربستان در دوره‌های قبل همانند این دوره نبوده است.با این وجود تلاش شده است مسیر حج و اعزام زائران جدا از مسائل فعلی با کشور عربستان دنبال شود.مساله حج و باز شدن مسیر این سفر مورد تاکید مراجع بود از این رو تمهیداتی اندیشیده شد تا حجاج ایرانی بتوانند در حج امسال حضور داشته باشند.

رئیس سازمان حج و زیارت یادآور شد:در حج سال جاری در حدود ۵۰۰ هزار نفر ظرفیت حجاج در کشورهای مختلف افزایش یافته است و در این خصوص ظرفیت حجاج ایرانی نیز در حدود ۳۵ درصد افزایش دارد.با توجه به اینکه سال قبل در حج حضور نداشتیم امسال برخی از امکانات را در اختیار نداریم به ویژه در این سفر با وجود در اختیار داشتن هتل‌های مناسب و مطلوب با مشکل پراکندگی و تعدد هتل‌ها مواجهیم و این شرایط ایجاب می‌کند با آمادگی کافی در حج حضور یابیم و با توضیح شرایط سفر زمینه حضور بهتر را برای زائران فراهم کنیم.

وی اظهار داشت:امسال در سفر حج با گرمای شدید هوا روبرو هستیم و باید زائران با مراقبت‌های لازم در مواجهه با هوای گرم خود را آماده کنند.

رئیس سازمان حج و زیارت بیان کرد:روحانیون و مدیران کاروان‌ها نقش مهمی در کاروان‌ها دارند و می‌توانند آگاهی‌های لازم را به حجاج بدهند و سرفصل‌های تعیین شده و دستورالعمل‌ها را به حجاج منتقل کنند. مدیران کاروان‌ها نیز باید هماهنگی کافی با روحانیون داشته باشند به ویژه بدون هماهنگی روحانیون به مباحث فرهنگی وارد نشوند.

محمدی اعلام کرد:مچ بندهایی را برای زائران تهیه کرده‌ایم که می‌توان مشخصات زائران را به خوبی احصاء کرد و با توجه به مسن بودن برخی از زائران شرایط بهتری را برای ساماندهی زائران و حضور آنها در حج فراهم می‌آوریم./ر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا