جنگ کشورهای عربی با قطر و ایران/ ژاپن: مشکلی نیست

روزنامه صهیونیستی هاآرتص در گزارشی نوشت: تمامی اختلافات پیش آمده میان قطر وکشورهای عربی و قطع روابط دیپلماتیک بر سر میدان گازی مشترک ایران و قطر است.

این روزنامه افزود: در حالیکه بسیاری از کشورهای عربی با کشور قطر موضع گرفته اند، ژاپن یکی از بزرگ ترین خریداران گاز طبیعی مایع اعلام کرده است که قطع روابط دیپلماتیک کشورهای عربی با قطر خللی را در خرید این کشور از قطر ایجاد نخواهد کرد. بسیاری از کشورها خواهان کاهش فروش گازی ایران و قطر هستند و این در حالیست که در ماه های اخیر ایران و قطر فروش خود را افزایش داده اند.

هاآرتص در ادامه نوشت: کشورهای عربستان، مصر، امارات و بحرین صبح امروز(دوشنبه) در بیانیه‎ای جداگانه روابط دیپلماتیک خود را با قطر قطع کردند.

رسانه‎های عرب زبان گزارش دادند که چهار کشور عربی قطر را به حمایت از گروه‌های تروریستی متهم و اعلام کردند که این کشور باعث بی ثباتی در منطقه می‎شود.

شبکه خبری اسکای نیوز گزارش داد که کشورهای عربستان، مصر، امارات و بحرین حریم هوایی، دریایی و زمینی خود را به صورت دو طرفه با قطر بستند و شهروندان خود را از سفر به این کشور منع کردند.

دولت بحرین در بیانیه ای اعلام کرد که «روابط دیپلماتیک این کشور با دوحه برای حفاظت از امنیت ملی بحرین قطع می شود و دیپلمات های قطری ۴۸ ساعت فرصت دارند تا منامه را ترک کنند.»/ر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا