نیازمند بازگشت به فرهنگ قرآنی هستیم

سیدرضا صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عصر امروز در جریان بازدید از نمایشگاه قرآن در مصلای حضرت امام خمینی (ره) در جمع خبرنگاران گفت: شعار امسال نمایشگاه قرآن اخلاق و زندگی است که گویای ضرورت در نظر داشتن مفاهیم قرآنی برای احیای اخلاق و اصلاح سبک زندگی ایرانی – اسلامی در جامعه است.

صالحی امیری با اشاره به این که قرآن راه نجات برای انسان است، افزود: قله های توسعه انسانیت قرآن است. قرآن فضیلت است و برای ایجاد امنیت در جهان اسلام نیازمند بازگشت فرهنگ قرآنی هستیم.

وی در عین حال تصریح کرد: قرآن کریم نوری است که در هر نقطه بتابد ناپاکی ها برطرف خواهد شد.

وی با بیان اینکه با افزایش ۱۰۰۰ درصدی بودجه قرآنی امسال، در جهت حمایت از موسسات قرآنی قدم های موثرتری را برخواهیم داشت، گفت: سازمان اوقاف و امور خیریه در راستای فعالیت های قرآنی و هم در حوزه امور مساجد برای فعالیت های مذهبی مساجد و هم در حوزه معاونت قرآن و عترت با توسعه فعالیت های قرآنی مواجه خواهیم بود.

صالحی امیری با بیان اینکه برای توسعه فعالیت های قرآنی نیازمند افزایش منابع مالی بودیم که در این راستا بودجه افزایش یافت، تصریح کرد: لازمه دوم درگیر شدن تمام مجموعه وزارتخانه در امور قرآنی بود که برای اولین بار تمام حوزه ها اعم از سینمایی، مطبوعات، فضای مجازی، نشر و کتاب درگیر توسعه و ترویج فعالیت های قرآنی خواهند شد و در پایان سال به ملت گزارش خواهیم داد که در سالی که بهارش را با برگزاری مسابقات بین المللی قرآن و نمایشگاه بین المللی قرآن کریم آغاز کردیم، فضای جدیدی را در حوزه قرآن تجربه خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه تمام چهره های حاضر در نمایشگاه قرآنی هستند و همه یک پیام دارند که راه نجات ما در قرآن است، افزود: معتقدم هرسال که می گذرد، نمایشگاه قرآن شکوه و رونق بیشتری پیدا می کند و ما نیز بنا گذاشتیم که این حوزه را تقویت کنیم و در سال آتی نیز شاهد برگزاری نمایشگاه در تمام استانهای کشور باشیم و در زمینه هنر قرآنی نیز تلاش هایی خواهد شد.

صالحی امیری با اشاره به اینکه در این دوره ۱۴ دانشگاه حضور پیدا کرده اند، افزود: ۵۰۰۰ موسسه قرآنی نیز در برگزاری در برگزاری نمایشگاه در حال فعالیت هستند و خدمات خود را ارائه کرده اند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه آرزو داریم موج قرآنی تشکیل شده در نمایشگاه در طول سال در کشور جاری باشد، افزود: متقدیم قرآن چشمه است و روح را سیراب می کند و تمام انسان ها می توانند در مسیر این چشمه استفاده کنند و سیراب شوند و جامعه ما دینی است و نباید با چند تصویر، جامعه را سیه و خراب کنیم

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جریان این بازدید ضمن گفت و گو با برخی مسوولان غرفه ها از جمله تبیان و ایکنا نظر برخی از بازدیدکنندگان نمایشگاه قرآن را نیز جویا شد.//ر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا