۱۰ درصد جامعه معتادان کشور زنان هستند

انوشیروان محسنی‌ بندپی درباره آمار زنان معتاد در کشور اظهار کرد: با توجه به آمار ستاد مبارزه با مواد مخدر حدود ۱۰ درصد جامعه معتادان، زنان هستند بنابراین ما بر گسترش مراکز مرتبط با اعتیاد بانوان تاکید داریم.

وی افزود: سیاست ما در مرحله اول این است که این مراکز از استانداردهای لازم، کادر تخصصی، علمی و کارشناسی قوی برخوردار باشند و شرایطی فراهم شود تا برگشت این بانوان معتاد به شرایط اعتیاد به حداقل برسد بنابراین باید به این سمت حرکت کنیم که در کنار نگهداری این افراد، فرزندان آنها را نیز نگهداری کنیم.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه با توجه به اهمیت زنان در رشد، تکامل و پایداری خانواده باید به این قشر توجه ویژه شود، تصریح کرد: ۱۰۰ مرکز مرتبط با اعتیاد بانوان و یک هزار و ۲۰۰ مرکز مرتبط با اعتیاد آقایان در کشور وجود دارد که هنوز جا داریم مراکز بانوان در سطح کشور را گسترش دهیم.

درمان ۶۰ هزار زن معتاد در سال گذشته

محسنی‌ بندپی با اشاره به اینکه بیش از ۶۰ هزار نفر از بانوان معتاد در سال گذشته در سطح کشور به‌صورت چرخشی در مراکز مرتبط با اعتیاد بانوان تحت درمان بوده و مرخص شده‌اند، یادآور شد: برخی کمپهای غیرمجاز در سطح کشور فعالیت می‌کنند که پروتکلهای مورد نیاز برای این امر را ندارند که باید نسبت به قانونمند کردن آنها اقدام شود.

وی با بیان اینکه اولویت بهزیستی با پیشگیری است، تاکید کرد: مرحله بعد از پیشگیری درمان است و در بخش درمان نیز تاکید بر درمانی فراتر از سم‌زدایی و متادون درمانی داریم تا بر روی اجتماع‌پذیری و توانمندسازی این افراد کار کنیم و در مرحله سوم بحث اشتغال، حرفه آموزی، حمایتهای مالی و مسکن آنها را در دستور کار داریم و در پی این امر هستیم که این عزیزان به جامعه بازگردانده شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا