۳ فایده مصرف روزانه آب گرم و لیموترش

نوشیدن فنجانی آب گرم با یک برش لیموی ترش تازه هنگام صبح برای تندرستی فواید زیادی به همراه دارد، اما باید مراقب دندان‌ها نیز بود. در ادامه این مطلب را به نقل از سایت ایرنا می‌خوانیم.

فایده خوردن روزانه آب گرم و لیموترش چیست؟
روز را با نوشیدن یک فنجان آب گرم همراه با آب لیموی تازه آغاز کردن، نسخه‌ای سنتی برای تغذیه‌ی سالم است و فواید زیادی برای تندرستی به همراه دارد. این نوشیدنی دستگاه گوارش را فعال و جگر را پاکیزه می‌کند.
آب لیمو همچنین به دلیل داشتن ویتامین ث، سیستم دفاعی بدن را تقویت می‌کند. همچنین اگر بدن کسی دچار اختلال مزمن در تعادل اسید ـ باز باشد، آب لیمو به بازگرداندن این تعادل و ثبات آن یاری می‌رساند.
آب لیمو خاصیت سم‌زدایی نیز دارد و بطور طبیعی جزو مواد پیشاب‌زا یا ادرارآور است و همین خاصیت سبب می‌شود که به بدن کمک کند تا مایعات و زهرابه‌ها (توکسین‌ها) را دفع کند.خاصیت دیگر آب لیمو شاداب و مرطوب نگه‌داشتن پوست است.
خلاصه آب یک نیمه لیموی ترش در بامداد هر روز بسیار سودمند است. فقط از آن جهت که لیمو ترش یکی از اسیدی‌ترین مرکبات است و محیط دهان را اسیدی می‌کند، برای محافظت از دندان‌ها باید پس از نوشیدن، دهان را با آب شستشو داد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا