رئیس جمهور در جمع مسئولان پارس جنوبی

دولت تلاش خود را برای تحولی بزرگ در منطقه پارس جنوبی به کار گرفته است

به گزارش پایگاه خبری بصیر،  حجت‌الاسلام حسن روحانی دقایقی پیش در جمع مسئولان پارس جنوبی در عسلویه، با اشاره به اینکه میدان گازی پارس شمالی و پارس جنوبی از مهمترین طرح‌های نفتی و گازی در کشور است، اظهار کرد: امروز ما در شرایطی قرار داریم که با اقدامات سیاسی و بین‌المللی انجام شده از سوی دولت می‌توانیم فضای اقتصادی را فعال‌تر از گذشته کنیم و با استفاده از مدیریت ارشد وزارت نفت که مسئولیت این بخش را برعهده گرفته‌اند، تحول قابل توجهی در بخش‌های پتروشیمی و گاز ایجاد کنیم.

وی افزود: به‌واسطه این مدیریت، نه تنها یک پیشرفت، بلکه جهشی در بخش‌های مختلف صنعت نفت، گاز و پتروشیمی کشور حاصل خواهد شد.

باید آستین همت را برای تحولی چشمگیر در صنعت نفت بالا بزنیم

رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: باید آستین‌ها را بالا بزنیم و با آمادگی و با بار مسائلی که بر دوش گرفته‌ایم، تحول قابل چشمگیری در صنعت نفت ایجاد کنیم.

روحانی با تاکید براینکه در بسیاری از بخش‌ها، دولت تنها باید تسهیلات ارائه کرده و بخش غیردولتی پا به صحنه بگذارد و سبب تحول و پیشرفت شود، تصریح کرد: بخش گاز و پتروشیمی از بخش‌های بسیار مهم و توسعه کشور ما است.

رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه هر ایرانی که در این منطقه حضور پیدا می‌کند دلش می‌خواهد تحول و پیشرفت جامع را در این منطقه ببیند، گفت: پیشرفت‌هایی  در منطقه پارس جنوبی وجود دارد، ولی درعین حال باید توجه داشته باشیم که هر ایرانی غیرتمند دلش می‌خواهد در این مکان تحول عظیم و شگرفی ایجاد شود و پیشرفت و توسعه همه‌جانبه را به نمایش بگذارد.

وی با بیان اینکه امیدوارم تا چند سال آینده به اندازه همسایه جنوبی کشور از این میدان گازی مشترک استفاده بهینه کنیم، افزود: همه باید با اتحاد و با استفاده از امکانات دست به دست هم دهیم و این غرور و افتخار ملی را در منطقه پارس جنوبی به منصه ظهور برسانیم.

دولت با همه توان آماده کمک برای شکوفا‌تر شدن منطقه پارس جنوبی و شمالی است

روحانی خاطرنشان کرد: دولت با همه توان آماده کمک برای شکوفا‌تر شدن این منطقه مهم اقتصادی کشور است، امیدواریم بتوانیم در این ۴ سالی که خدمتگذار مردم هستیم، تحول قابل توجهی را در این منطقه ایجاد کنیم.

رئیس‌جمهور تاکید کرد: با بازدیدی که از فازهای مختلف منطقه پارس جنوبی شد، امیدواریم تا پایان سال شاهد افتتاح بخش‌هایی از این فازها باشیم.

وی افزود: آن‌چه برای ما اهمیت دارد، اول رضایت خداوند و پس از آن شادی مردم است.

روحانی با بیان اینکه دولت همه تلاش خود را برای تحول بزرگ در منطقه پارس جنوبی به کار گرفته است، افزود: با همت و تلاش شما صنعت‌گران وزارت نفت و با کمک دولت و فراهم شدن تسهیلات لازم امیدواریم بتوانیم شاهد تحول شگرف در منطقه پارس جنوبی و شمالی باشیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا