ریزش ۵۳۵ واحدی شاخص بورس در شوک حادثه تیراندازی در تهران

روند خنثی و راکد معاملات امروز بورس پس از انتشار اخبار مبنی بر وقوع حوادث تروریستی در مجلس شورای اسلامی و حرم امام راحل (ره)، روندی ریزشی را در پیش گرفت و به کانال ۷۹ هزار واحدی سقوط کرد.
اگرچه کارشناسان، این شوک را مقطعی و گذرا می دانند، اما فضای منفی ایجاد شده، باعث ایجاد صف های فروش و عرضه در بازار سهام شده است.
در معاملات امروز ۶۵۱ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش یک هزار و ۶۲۴ میلیارد ریال در ۵۰ هزار و ۳۴۱ نوبت خرید و فروش شد.
همه شاخص های اصلی بازار سرمایه نیز در پی حوادث امروز ، منفی شدند، شاخص قیمت (وزنی- ارزشی) ۱۸۰ واحد، شاخص کل (هم وزن) ۲۰۴ واحد، شاخص قیمت (هم وزن) ۱۵۸ واحد، شاخص آزاد شناور ۵۷۱ واحد، شاخص بازار اول ۲۸۲ واحد و شاخص بازار دوم یک هزار و ۶۹۱ واحد کاهش یافت.
نمادهای فارس (هلدینگ خلیج فارس)، رمپنا (مپنا)، کگل (صنعتی و معدنی گل گهر)، آپ (آسان پرداخت پرشین)، فولاد (فولاد مبارکه)، شبندر (پالایش نفت بندرعباس) و اخابر (مخابرات) از نمادهایی بودند که بیشترین سهم را در افت شاخص بازی کردند.
شاخص فرابورس (آیفکس) نیز تحت تاثیر حوادث تروریستی تهران، افت ۱۶ واحدی را تجربه کرد.
فرابورس امروز شاهد معامله ۳۶۵ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش بیش از یک هزار و ۱۱۰ میلیارد ریال بود.
به گزارش ایرنا، افراد ناشناسی امروز (چهارشنبه) در ۲ رویداد جداگانه در راهروهای مجلس شورای اسلامی و نیز حرم مطهر امام (ره) اقدام به تیراندازی کردند که در این ۲ حادثه چندین نفر زخمی و کشته شدند.
برای آگاهی از آخرین اخبار اقتصادی ایران و جهان با کانال اقتصادی ایرنا در تلگرام همراه شوید:
@IRNAeco
https://t.me/irnaeco
اقتصام*۲۰۲۲**۱۵۶۱** خبرنگار: میثم طاهری*انتشار:مژگان توانا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا