بازدید مدیران مدارس از آزمایشگاه سلول های بنیادین دانش آموزی البرز

قاسم پوستین دوز روز چهارشنبه در نشست با مدیران مدارس ناحیه ۴ کرج در سالن امام (ع)پژوهش سرای ملاصدرا ناحیه ۴ کرج افزود: با حمایت دولت تدبیر و امید و برنامه ریزی وزارت آموزش و پرورش اقدامات زیر ساختی مناسبی برای هدایت و ایجاد انگیزه در بین دانش آموزان به سوی پژوهش در عرصه علوم نوین از جمله نانو در حوزه دانش آموزی صورت گرفته است.
وی اظهار کرد: توجه به پژوهش در بخش علوم نوین در سال های اخیر به گونه ای است که زمینه پویایی علمی – پژوهشی در مدارس به ویژه در بین دانش آموزان استان البرز از جمله ناحیه ۴ کرج را بوجود آورده است.
وی در ادامه به اقدامات انجام شده برای فعال کردن نخستین آزمایشگاه دانش آموزی سلول های بنیادین و پزشکی بازشناختی در پژوهش سرای ملاصدرا کرج اشاره و اضافه کرد: این آزمایشگاه با مشارکت ویژه معاونت حوزه فناوری ریاست جمهوری و استانداری البرز با پیگیری مستمر مدیر کل آموزش و پرورش البرز راه اندازی شده است.
مدیرآموزش و پرورش ناحیه ۴ کرج تصریح کرد: اولین آزمایشگاه دانش آموزی سلول های بنیادین کشور در این ناحیه با اعتبار اولیه به مبلغ ۲ میلیارد ریال و در مرحله دوم ۳ میلیارد و۵۰۰ میلیون برای تجهیز و سکوبندی آزمایشگاه در اردیبهشت ماه ۹۶ به بهره برداری رسید.
وی اضافه کرد: پژوهش سرای دانش آموزی ملاصدرا البرز به عنوان دبیرخانه کشوری سلول های بنیادین در کشور برگزیده شده است.
وی تاکید کرد: امیدواریم با همت دانش آموزان ایران اسلامی زمینه پاسخگویی به یکی از دغدغه های رهبر معظم انقلاب در حوزه توسعه علمی کشور و اقتصاد مقاومتی در آینده ای نزدیک فراهم آید.
پوستین دوز در ادامه این نشست به تببین و تشریح شیوه نامه ثبت نام دانش آموزان جهت سال تحصیلی جدید پرداخت و گفت: در شیوه نامه ثبت نام باید کلیه دستورالعمل ها و آئین نامه های اجرایی آموزش و پرورش را به دقت مطالعه و اجرا کرد.
وی یاد آور شد: شیوه نامه پروژه مهر ۹۶ نیز تا هفته آینده به مدارس ارسال می شود که انتظار می رود مدیران مدارس با رعایت ضوابط شیوه نامه ، برای اجرای پروژه مهر آمادگی کامل را داشته باشند.
و ی تاکید کرد: مدارسی که در سال قبل مشکلاتی در زمینه پروژه مهر داشتند، لازم است نسبت به رفع نواقص اقدامات کنند.
در این نشست مدیران ۴۶۸ مدرسه آموزش و پرورش ناحیه ۴ کرج حضور داشتند.
آموزش و پرورش ناحیه ۴ کرج ۱۰۹ هزار دانش آموز دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا