شناسایی ۸ بیمار مشکوک به تب کریمه کنگو در مازندران

محمد سلطان تویه طی گفت‌وگویی از شناسایی هشت مورد مشکوک به تب کریمه کنگو در این مازندران خبر داد و اظهار کرد: تاکنون ابتلای فقط دو مورد از این افراد توسط انستیتو پاستور تائید شده است و بیماران در حال درمان در بیمارستان‎های نوشهر و امام خمینی(ره) ساری هستند.

وی افزود: تاکنون هیچ مورد مرگ ناشی از تب کریمه کنگو در استان مشاهده نشده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی مازندران شروع ناگهانی با تب بیشتر از ۳۸ درجه، سردرد شدید، درد عضلانی، سردرد شدید، تب، لرز، درد عضلانی (بخصوص در پشت و پاها)، گیجی، درد و سفتی گردن، درد چشم، حالت تهوع و استفراغ، خونریزی بینی و لثه و دستگاه گوارش، خون‌ریزی زیرجلد پوست و وجود خون در مدفوع و ادرار را از علائم مهم در بیماران عنوان کرد و گفت: مردم از خرید گوشت‌های بازرسی نشده بدون مهر دامپزشکی و غیر از محل‌های تحت نظارت دامپزشکی خودداری کنند.

سلطان تویه با عنوان این مطلب که متأسفانه دام بیمار بدون علامت است، خاطرنشان کرد: گوشت تازه خریداری شده باید حداقل ۲۴ ساعت در یخچال نگهداری شود و از خوردن گوشت، جگر، دل و قلوه خام و نیم پخته پرهیز گردد.

وی در پایان خطاب به دامداران، بیان کرد: از له کردن کنه با دست یا روی بدن دام خودداری شود و منازل و اصطبل‌ها را جهت کاهش کنه‌ها سمپاشی و جایگاه دام را از محل زندگی خود جدا کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا