رئیس اداره شیلات بابلسر و فریدونکنار:

شیل‌گذاری روشی در راه تحقق اقتصاد مقاومتی/ عملیاتی شدن تکثیر ماهی به صورت مصنوعی و طبیعی در فریدونکنار

بصیرنیوز، حسن اسحاقی در حاشیه آغاز رهاسازی بچه ماهیان تولید شده در پروژه تکثیر طبیعی ماهیان استخوانی استخر فریدونکنار در گفت‌و‌گو با بصیرنیوز، اظهار کرد: طرح تکثیر ماهیان استخوانی و مولدگیری از ۲۴ اسفند ۹۵ آغاز و در اواخر اسفند حوضچه‌ها کامل شد.

وی با اشاره به اینکه ۱۰ فروردین مولدگیری از پره‌ها آغاز و حدود ۵۶۰ ماهی ماده و نر رهاسازی شد، تصریح کرد: در تاریخ ۲۲ فروردین ۹۶ نخستین لارو ماهی‌ها مشاهده شد و امروز یکی از روش‌های مهم اقتصاد مقاومتی به درستی به پایان رسید و در حال حاضر رهاسازی را انجام دادیم.

رئیس اداره شیلات بابلسر و فریدونکنار با بیان اینکه این طرح به عنوان پایلوت انجام شد، خاطرنشان کرد: امیدواریم که در شرکت‌های پره تولید و تکثیر بچه ماهی را هم به شکل مصنوعی و نیز طبیعی در سال‌های آینده عملیاتی کنیم.

اسحاقی با اشاره به اینکه امیدواریم مسئولان بیشتر حمایت کنند تا طرح‌های بیشتری از اقتصاد مقاومتی را در این شهرستان اجرا کنیم، گفت: با توجه به اینکه رودخانه رحم تولید ماهی در دریا است و از آنجایی که تمامی ماهی‌ها برای تخم‌ریزی به رودخانه‌ها می‌آیند در استان رودخانه‌ هایی هستند که با شیل گذاری ماهی تکثیر می‌کنند.

وی افزود: رودخانه فریدونکنار به دلیل پایین دست بودن و وردی آب آن با مشکل فراوانی رو به رو است و اگر از نظر زیست محیطی حفاظت شود، در این حالت برای تولید ماهی کارآمد خواهد بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا