شیوع تب کریمه کنگو در مازندران و تصمیمات دقیقه نودی مسؤولان

تب کریمه کنگو بیماری است که حتی پرسنل درمانی بیمارستان از انتقال بیمار به مراکز درمانی در هراس هستند.

افزایش تعداد بیماران مبتلا به تب کریمه کنگو که تا چند روز گذشته مسؤولان و متولیان سعی در مخفی کردن بیماری داشتند باعث شد که فرماندار نوشهر بی‌محابا اعلام کند که ابتلا به تب کریمه کنگو در استان از سطح هشدارها فراتر رفته و باید اقدامات جدی برای این بیماران انجام شود.

در ارتباط با شیوع این بیماری و اینکه چگونه افراد به این بیماری مبتلا می‌شوند، صبحت‌های زیادی مطرح شد، اما برای جلوگیری و از بین بردن این کنه در استان به نظر می‌رسد که اقدامات انجام شده در سال گذشته کافی نبوده و باید جدی تر دنبال می‌شد.

دامپزشکی اعتباری برای سم‌پاشی دام‌های آلوده در اختیار ندارد، این موضوع را رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در صحبتی که با شبکه طبرستان داشت مطرح کرده بود، اما ظاهرا استانداری مازندران قرار است این اعتبارات را تامین کند تا سم پاشی انجام شود.

نکته همین‌جاست که وقتی قرار است استانداری برای از بین بردن کنه‌های آلوده به این ویروس پا پیش بگذارد، چرا این اقدامات سریع‌تر انجام نشد.

چرا سم‌پاشی در دامداری‌‌های مناطق آلوده پیش از سرایت به دیگر نقاط استان در برنامه کاری قرار نگرفت.

همه متولیان درباره فعالیت این کنه در استان اطلاع داشتند و حتی اطلاعات کانون فعالیت کنه آلوده به تب کریمه کنگو در اختیار مسؤولان استانی قرار داشت، چرا حساسیت‌ها در این منطقه جدی گرفته نشد.

چرا پس از مرگ بیمار چالوسی آلوده به تب کریمه کنگو پیگیری‌های بعدی برای هوشیار سازی مردم انجام نشد.

متولیان دامپزشکی اعلام می‌کنند سم‌پاشی در بیشتر مراکز نگهداری دام و دامداری‌های بومی در دستور کار است اما اطلاعاتی در دست است که هنوز به برخی از مراکز بالادست در استان حتی هشدارهای لازم داده نشد و بسیاری از دامداران استانی از وضعیت این بیماری اطلاع کافی در اختیار ندارند.

در حال حاضر یکی از بحث‌های اصلی روز استان تب کریمه کنگو است، چرا با وجود تجربه دردناک از گذشته مسؤولان استانی دیر به فکر جلوگیری از شیوع این بیماری در استان مازندران افتادند و در دقیقه ۹۰ به دنبال تامین اعتبار افتادند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا