وقتی هاشمی جنایات هیلتر را با فلسطین گره می زند

ژست هاشمی پشت مدافعان فلسطین!

به گزارش بصیر به نقل از بلاغ، نظام اسلامی به عنوان محرّک کلیدی مقولۀ استکبار ستیزی و عدم سازش با ظالمان و مستکبران در دنیا سناخته می شود،لذا بسیاری از ملت های آزادۀ دنیا با رویکرد الگوگیری از نحوۀ مواجهۀ ایران با قدرت های دنیا،ایستادگی و مقاومت خود را در برابر استکبار به منصۀ ظهور می رسانند،لذا ضرورت مواجهۀ مطلوب با استکبار جهانی و اسرائیل جنایتکار و اجتناب از مواضع دو پهلوی سیاسی  وجلوگیری از پرداخت هزینه های فراوان در عرصۀ سیاسی ،باید به عنوان اصل ثابت و غیر قابل تغییر در همۀ دولت ها و نیز گفتار مسئولان مورد توجه قرار گیرد.

در روزهای اخیر ،رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در نشست هم‌اندیشی علمی پژوهشی روز جهانی همبستگی با ملت فلسطین در باب ضرورت حمایت از مظلومان فلسطین مواضع خود رابیان کردند ،لیکن در بخشی از صحبت های خود و با رویکرد انتقادی در موضوع دفاع از  مظلومیت مردم فلسطین اینگونه گفتند:« منطقي نيست براي دفاع از مظلوميت فلسطين، ظلم ديكتاتوري چون هيتلر را توجيه كنيم»[۱].
 
این سخن آقای هاشمی و انتقاد ایشان از افرادی که با برچسب حمایت از مظلومان فلسطین در پی توجیح جنایات هیتلر می باشند!امری عجیب و دور از ذهن می نمود،لذا  طرح این مسأله افکار عمومی را کنجکاو می سازد که مگر در کشور جریان یا گروه خاصی اینچنین مواضعی در  حمایت ازجنایات  هیتلر را  از خود بروز داده اند؟ و یا اینکه جناب آقای هاشمی در پی اهداف مشخص شده این سخن را مطرح نمودند؟به راستی چرا اقای هاشمی این شائبه را مطرح نمود و اساساً منطق رئیس تشخیص مصلحت نظام از طرح این نکته و مرتبط ساختن مسألۀ دفاع از مظلومیت مردم فلسطین و مسألۀ جنایات هیتلر چیست؟
 
 با تأ مل در مواضع مسئولان سابق و فعلی نظام اسلامی در می یابیم  که برخلاف ادعای آقای هاشمی،هیچ کدام از مسئولان و جریانات و گروه ها  ، برای دفاع از مظلومان فلسطین  سخن و کلامی در توجیه جنایات هیتلر بر زبان جاری نکردند ،لذا هیچ یک از مسئولان و جریانات سیاسی کشور در دراخل نظام جنایات هیتلر را  توجیه نکرد، لیکن در دفاع از مظلومان فسطین واقعۀ دروغین هلوکاست بدون توجیح جنایات هیتلر، از سوی مقام معظم رهبری و دیگر مسئولان در ارتباط با مظلومیت مردم فلسطین مورد تشکیک قرار گرفت.لذا باید گفت صحبت ها و مواضع دوپهلوی آقای هاشمی در نقد توجیه گران جنایات هیتلر به بهانۀ دفاع از مظلومان فلسطینی  تلویحا شامل این افراد می گردد . مواضعی که با تیزبینی خاص از سوی مقام معظم رهبری و دیگر مسئولان مبنی بر  افسانه خواندن هلوکاست مطرح گردید و اینچنین چهرۀ دروغین و پلید صهیونیسم مورد خدشه قرار گرفت.
 
لیکن آقای هاشمی با اقدام محافظه کارانه ، اینگونه سعی در نقد مواضع مثبت نافیان هلوکاست دارد که این ادعای آقای هاشمی به هیچ عنوان منطبق بر واقع نیست و تشکیک کنندکان افسانۀ هلوکاست تنها  این نکته را مطرح کردند که هلوکاست به عنوان دروغ بزرگ صهیونیسم برای توجیح اشغال فلسطین و دیگر ظلم های رژیم صهیونیستی مطرح گردیده است ، لذا حتی  بر فرض وقوع افسانۀ هلوکاست  در آلمان چرا ملت مظلوم فلسطین باید تاوان این جنایت هیتلر را پرداخت نمایند،بلکه باید کشور آلمان یا یک کشور اروپائی عهده دار خسارت دیدگان جنایات آلمان باشند.
 
باید از آقای هاشمی پرسید گفتمان مذکور به عنوان سخن اصلی ناقدان افسانۀ هلوکاست مطرح می باشد ،حال چگونه این استدلال منطقی را به عنوان توجیه جنایات هیتلر تفسیر می کنید؟آیا کسانی که هلوکاست را در سطح علمی،نظری و تاریخی مورد تشکیک قرارمی دهند آن افراد را  باید با عنوان توجیه گران جنایات هیتلر و در نهایت انها را مجرم دانست ؟ و متهم به افراط نمود؟!
 
شایسته است شما نظر خود را در مورد مواضع متعدد مقام معظم رهبری در موضوع هلوکاست بیان فرمایید،به عنوان نمونه ولی فقیه جامعۀ اسلامی فرمودند:« در یک کشوری کسی به افسانه هولوکاست اعتراض میکند، میگوید من قبول ندارم؛ او را زندان می اندازند، محکومش میکنند که چرا یک حادثه ی پنداریِ تاریخی را انکار میکنی! حالا گیرم پنداری هم نباشد – واقعی باشد – خیلی خوب، انکار یک حادثه ی واقعیِ تاریخی مگر جرم است؟ اگر برای کسی روشن نشد، ثابت نشد و او انکار کرد یا حتّی در آن تردید کرد، او را بیندازند زندان! الان در کشورهای مدعی تمدن در اروپا قضیه این است: اگر کسی اعتراض کند، تردید کند، قبول نداشته باشد، دادگاه ها محکومش میکنند»[۲].
 
با ذکر این فرمایش مقام معظم رهبری باید از اقای هاشمی پرسید ؛آیا تهاجم هدفمند از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی و دیگر مسئولان به افسانۀ  هلوکاست و ایحاد شک و تردید در این واقعه برای دفاع از مظلومان فلسطین ،توجیه جنایات هیتلر محسوب می گردد؟به راستی نسبت جنایات هیتلر با دفاع از مظلومان فلسطینی چیست؟
 
باید گفت لازم است اقای هاشمی با تدبّر و تعمق بیشتر در اعلام برخی مواضع خود دقت عمل از خود نشان دهد و خدای ناکرده با طرح برخی شائبه ها فضا را برای مروّجان افسانۀ هلوکاست فراهم نسازد زیرا گفتار ایشان در گام اول می تواند مستمسکی برای رژیم صهیونیستی و  تقویت دروغ بزرگ هلوکاست گردد،هم چنین باید گفت این نوع مواضع مغالطه آمیز و دور از انتظار از شخص آقای هاشمی ،تداوم اشتباهات برخی از دولتمردان اعتدال و تدبیر می باشد که با هم نوائی آشکار با مقاصد شوم رسانه ای صهیونیسم و رسانه های غربی بر طبل وقوع هلوکاست و تأیید این دروغ بزرگ کوبیده اند و رژیم اشغالگر قدس را در ادامۀ تجاوز گری های خود در خاک فلسطین جری­ تر نموده اند.
 
بیان این گونه سخنان دو پهلو و متناقض از سوی  رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ،مظلوم نمائی بیشتر رژیم نحس و نجس اسرائیل را به همراه خواهد داشت،و شایسته است،آقای هاشمی  تبعات و پیامدهای برخی مواضع خاص سیاسی خود را در میان افکار عمومی  و رسانه های متعدد داخلی و خارجی مورد بررسی و  بازنگری   قرار دهند.
 

[۱] http://www.mehrnews.com
[۲] ۱۳۹۰/۱۲/۱۸دیدار اعضای مجلس خبرگان رهبری

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا