مدیرکل ثبت احوال مازندران خبر داد

رشد مناسب ازدواج در دو ماه ابتدایی سال ۹۶ در فریدونکنار

بصیر، علی رجبی در دومین جلسه شورای اداری فریدونکنار در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان اظهار کرد: به سمت دولت الکترونیک و انفورمایک با شیب ملایم حرکت کردیم و برخلاف دستگاه‌های دیگر دارای ۲۹ اداره‌ هستیم.

وی با بیان اینکه در مناطق محروم نیز ثبت احوال دارای اداره است، تصریح کرد: تنها دستگاهی هستیم که مراجعه‌کننده از ولادت تا فوت را شامل می‌شود.

مدیرکل ثبت احوال مازندران با اشاره به اینکه ۱۲۰ اداره از ثبت احوال استعلام می گیرند، گفت: حدود ۵ میلیون سند از جمعیت ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار نفری مازندران وجود دارد و تمامی اسناد حتی پس از فوت آرشیو شده است.

رجبی افزود: ۱۲۰ میلیون سند در ثبت احوال کشور آرشیو شده است و هر فردی از هر جای ایران برای استعلام و خدمات ثبت احوالی می‌تواند اقدام کند.

وی با اشاره به اینکه در انتخابات با سری کارت ملی آمار لحظه‌ای از حضور و شرکت افراد در اختیار مسئولان قرار می‌گرفت، گفت: در سال گذشته ۱۷۵ هزار شناسنامه را مکانیزه کردیم.

مدیرکل ثبت احوال مازندران با تاکید بر اینکه تمامی شهروندان باید کارت ملی هوشمند دریافت کنند، اظهار کرد: باید ۳۶ درصد از مردم واجد شرایط مازندران کارت ملی هوشمند دریافت کنند.

رجبی با بیان اینکه تعداد افراد واجد شرایط مازندران برای دریافت کارت ملی دو میلیون و ۴۴۰ هزار نفر است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر یک میلون و ۲۵۰ هزار نفر کارت ملی هوشمند را در مازندران دریافت کردند.

وی افزود: در هوشمندسازی کارت ملی به سازمان ثبت احوال کشور ۳۶ درصد تعهد داشتیم که حدود ۵۲ درصد آن انجام گرفته است و در شهرستان فریدونکنار نسبت به استان مازندران ۵۴ درصد از واجدان شرایط کارت هوشمند دریافت کردند و اگر همانند سال گذشته اقدام شود در سال ۹۶ این میزان به ۱۰۰ درصد در این شهرستان می‌رسد.

مدیرکل ثبت احوال مازندران در ادامه با بیان اینکه میانگین ولادت در هر سال ۴۵ هزار نفر در مازندران بوده است، تصریح کرد: تا پایان سال ۹۳، پانزده دستگاه پیشخوان دولت با سازمان ثبت احوال همکاری می‌کردند و این میزان در فریدونکنار صفر بود اما در حال حاضر ۱۱۰ پیشخوان در مازندران با ۳۶۰ نفر نیروی کار و در فریدونکنار ۲ پیشخوان با سازمان همکاری می‌کنند.

رجبی با اشاره به سیاست افزایش جمعیت اعلام شده از سوی رهبری، با بیان اینکه با سیاست‌هایی که در گذشته بود جمعیت کشور به سن پیری رسیده بود، گفت: در حال حاضر در کشور ۵۰ درصد زیر ۳۰ و مابقی بالای ۳۰ سال هستند و این خود یک بحران است.

وی با بیان اینکه تا پایان سال ۹۴ نرخ باروری در مازندران ۱٫۰۲ بوده است، افزود: در سال ۹۵ و در حال حاضر به ۱٫۳ رسیده است و اگر این روند ادامه یابد جمعیت مازندران در سال ۱۴۰۵ به ۴ میلیون نفر می‌رسد.

مدیرکل ثبت احوال مازندران با اشاره به اینکه میانگین نرخ ولادت در کشور ۱۹ در هر هزار نفر است، گفت: این میزان در مازندران و فریدونکنار ۱۴ در هزار نفر است.

رجبی با بیان اینکه ۵۰٫۴ جمعیت مازندران را آقایان و ۴۹٫۶ دهم درصد را بانوان تشکیل می‌دهند، اظهار کرد: در فریدونکنار ۵۰٫۶ را آقایان و ۴۹٫۴ را بانوان تشکیل می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه جمعیت شهری در مازندران ۵۷٫۸ و در فریدونکنار ۶۲٫۹ است، تصریح کرد: در جمعیت شهری مازندران ۵۰ درصد آقایان و ۵۰ درصد بانوان هستند اما در فریدونکنار ۵۰٫۷ آقایان و ۴۹٫۳ را خانم‌ها تشکیل می‌دهند.

مدیرکل ثبت احوال مازندران گفت: جمعیت روستایی مازندران ۴۲ و در فریدونکنار ۳۷ درصد است که از این میزان در مازندران ۴۹ درصد خانم‌ها و ۵۱ درصد را آقایان تشکیل می‌دهند اما در روستاها ۵۰ به ۵۰ است.

وی با اشاره به اینکه در سال ۹۵ نسبت به سال ۹۴ در مازندران، ۲٫۵ درصد کاهش ولادت  داشتیم اما این آمار در فریدونکنار ۶٫۸ رشد ولادت در سال گذشته داشتیم، اظهار کرد: در وفات در سال ۹۵ نسبت به سال ۹۴ در مازندران ۱٫۲ رشد داشتیم که در فریدونکنار این میزان به ۸ درصد رسید.

رجبی با اشاره به واقعه ازدواج در سال ۹۵ نسبت به سال ۹۴، گفت: در فریدونکنار ۲٫۴ کاهش داشتیم هر چند در دو ماه سال ۹۶ با رشد مناسبی همراه بوده است.

وی با اشاره به واقعه طلاق در فریدونکنار در سال ۹۵ نسبت به سال ۹۴، اظهار کرد: حدود ۵۰ درصد طلاق‌هایی که در فریدونکنار ثبت می‌شود ساکن این شهرستان نیستند و ۱٫۲ درصد این امر کاهش داشت.

مدیرکل ثبت احوال مازندران با اشاره به اینکه ۲۱ درصد از زوج‌های جوان فریدونکناری در سال نخست ازدواج‌شان از یکدیگر جدا می‌شوند، گفت: این آمار در مازندران ۱۰ درصد است.

وی در پایان با بیان اینکه میانگین سن ازدواج در فریدونکنار برای بانوان ۲۴ و برای آقایان ۲۸ سال است، گفت: این سن در مازندران نیز در همین حدود است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا